Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liberalister som hevder at sosialistene sitt mål er å sjefe over alt og alle kan sjekke denne linken:

 

http://sv.no/Politikken/SV-fra-A-til-A/Demokrati

Ta en titt på denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1484530&st=0

 

Jeg lagde den for en god stund siden. Her er det avstemning som da viser hvordan folk her oppfatter de ulike partiene.

 

Og her er noen faktaopplysninger om hvordan partiene er når det gjelder å føre forbuds- og påbudpolitikk som innskrenker nordmenns frihet.

 

 

Antall forslag om å innføre forbud/påbud:

SV: 20,5 forslag i snitt pr år

FrP: 13 forslag i snitt pr år

Sp: 11,5 forslag i snitt pr år

Ap: 9,5 forslag i snitt pr år

Høyre: 8 forslag i snitt pr år

KrF: 7 forslag i snitt pr år

Venstre: 4 forslag i snitt pr år

 

Antall forslag om å fjerne forbud/påbud:

FrP: 22 forslag i snitt pr år

Høyre: 15 forslag i snitt pr år

Venstre: 10 forslag i snitt pr år

KrF.: 10 forslag i snitt pr år

Sp: 4 forslag i snitt pr år

SV: 3 forslag i snitt pr år

 

Kilde:

http://www.civita.no/publikasjon/nr-21-2012-forbud-og-pabud

 

SV er det partiet med størst trang til å "sjefe" over alt og alle.

Lenke til kommentar

SV er det partiet med størst trang til å "sjefe" over alt og alle.

 

Hvordan folk på forumet oppfatter partiene, er ikke representativt for partiets engetlige politikk.

 

Jeg tror at det finnes folk som har vært offer for alt mulig sosialist-fiendtlig propaganda, hvor det eneste formålet er å hakke på sosialistene, og si at "sosialistene har bare som formål å sjefe over alle, fordi Lysbakken syntes det er moro".

 

Nei. Det er IKKE slik det er.

 

Sjefing kommer når sjefing trenges.

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar

Hvordan folk på forumet oppfatter partiene, er ikke representativt for partiets engetlige politikk.

 

Jeg tror at det finnes folk som har vært offer for alt mulig sosialist-fiendtlig propaganda, hvor det eneste formålet er å hakke på sosialistene, og si at "sosialistene har bare som formål å sjefe over alle, fordi Lysbakken syntes det er moro".

 

Nei. Det er IKKE slik det er.

 

Uenig. Jeg har stor peiling på hva SV har av politikk. Jeg er sterkt uenig i de fleste lovforslagene deres. Statistikken viser reele tall. Mitt eget parti Venstre har gjenomsnitt 4 lovforslag i året, når SV har 20+ så er dette en meget stor forskjell. Jeg har dessuten sett på mange debatter med SV, og de fremstår som ekstremt formynderske. Jeg har lest partiets egentlige politikk. Satt meg inn i det meste her.

 

Det er slik det er... Det har intet med at Lysbakken syntes det er "morro", men det er det inntrykket man sitter igjen med etter man har hørt på debatter med dem, og lest politikken dems og slike ting, samt sammenliknet med andre partier.

 

De 20+ forbudene som SV har, de aller fleste av dem er de andre partiene uenig i. Venstre er selvsagt mest uenig, da de selv bare foreslår omlag 4 lover i året... Jeg identifiserer meg mer med Venstres måte å tenke på enn med SV. Jeg ønsker ikke SVs formynderpolitikk. Jeg ønsker meg en liberal og frihetlig politikk i form av sosialliberalismen. Og da er det jo naturlig for meg å kritisere SV for å være alt for formynderske.

 

Sjefing kommer når sjefing trenges.

Mesteparten av SVs sjefing trengs ikke.

Endret av turbonello
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å stemme Venstre. Jeg anser meg selv som en sosialliberalist ideologisk sett.

 

jeg velger å ikke stemme for da beholder jeg retten til å syte å klage når de viser seg å være like elendig som de som sitter der nå.

 

Den beste protest er vel å bruke stemmeretten og stemme blankt. Ved å la være er det mer et signal om at du gir f***. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har f--en ikke rett å klage dersom du ikke stemmer. Stem blankt om det er det eneste som passer. Blanke stemmer betyr noe.

Blanke stemmer betyr at du støtter opp om dagens system, men ikke finner noe parti som "passer" deg.

 

Kan ikke si at de som støtter opp om dagens system, enten de stemmer blankt eller noe annet, har noen som helst rett til å klage på det samme systemet som de støtter ved deres stemmeavgivning.

 

Kun de som ikke stemmer og derved IKKE støtter dagens system kan sies å beholde sin rett til å klage over systemet som har blitt dem påtvunget uten deres samtykke. ;)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sjefing kommer når sjefing trenges.

Problemet er at svært få ser ut til å stille spørsmålstegn ved hvorvidt sjefing er den beste måten å håndtere problemer på. Jeg tror man med letthet griper til forbudspolitikk fordi det er en enkel løsning, både for politikerne å gjennomføre (problem -> lovparagraf -> ansvaret legges over på håndhevende organer), samt å forklare ovenfor befolkningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Problemet er at svært få ser ut til å stille spørsmålstegn ved hvorvidt sjefing er den beste måten å håndtere problemer på. Jeg tror man med letthet griper til forbudspolitikk fordi det er en enkel løsning, både for politikerne å gjennomføre (problem -> lovparagraf -> ansvaret legges over på håndhevende organer), samt å forklare ovenfor befolkningen.

Jepp. Helt enig. :)

 

Lenke til kommentar

Blanke stemmer betyr at du støtter opp om dagens system, men ikke finner noe parti som "passer" deg.

 

Kan ikke si at de som støtter opp om dagens system, enten de stemmer blankt eller noe annet, har noen som helst rett til å klage på det samme systemet som de støtter ved deres stemmeavgivning.

 

Kun de som ikke stemmer og derved IKKE støtter dagens system kan sies å beholde sin rett til å klage over systemet som har blitt dem påtvunget uten deres samtykke. ;)

 

Tja. Det kommer litt an på hva det er med "dagens system" man er imot. Hvis det er noe så grunnleggende som at man mener at folket ikke skal velge, så betyr det jo at noen må kapre makten og bestemme enda mer over en enn dagens system gjør. Hvis det er mer hvordan valget fungerer man er imot så kan man jo melde seg inn i et parti, evt forsøke å danne et nytt parti, som jobber for å endre valgsystemet. Men inntil en slik endring evt kommer så er det ikke så mange alternativer enn dagens valgsystem, og da er det viktig å utnytte muligheten til å få sin lille stemme hørt. Blankt er helt fint, ingen stemme betyr først og fremst at "jeg har en mulighet for å påvirke, men velger å la være". Systemet endrer seg ikke av seg selv, og jeg kan være enig i at det er noen hull i dagens valgsystem, f eks at en stemme i Finnmark er "mer verdt" enn en stemme i Aust-Agder.

 

Men alt i alt så er vi fri til å gjøre det vi vil, og klage så mye vi vil, og andre kan klage så mye de vil på at andre klager så mye de vil. Etikk er uansett ganske subjektivt. :green:

Lenke til kommentar

I hvilke land er de for eksempel blokkert?

 

Angående monarki og Kongehus vs. President; Er det slik at skattepengene, eller Olje-pengene våre brukes indirekte på Kongefamilien? I så fall så er det ikke tvil om hva jeg ØNSKER pengene skal gå til, og hvilke partier jeg da i hvert fall IKKE skal stemme på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...