Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?

Stortingsvalget  

536 stemmer

1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

• HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kilde som ser kritisk på det som er bra og dårlig ved ventre sin politikk! og formulerer på en nøytral måte.

Det finnes ingen nøytrale kilder som påpeker svakheter ved partiet(ene) som er gode... I alle fall ikke som jeg vet om. Det blir opp til hver enkelt å bedømme. Nå er jeg av den oppfatning av at ca 90% av Venstres politikk er bedre enn de andre partiene på stortinget... Du er velkommen til å utfordre mitt syn.
Lenke til kommentar

å foreslå skattelette vill skape forskjeller i samfunnet,

Jeg er ikke redd for forskjeller i samfunnet. Jeg ønsker bare å bekjempe fattigdom.

Skattelette vil skape forskjeller på grunn av at folk får større økonomisk handlefrihet. Folk prioriterer forskellig. De som bruker pengene sine på ferier og ikke materielle ting, vil sitte igjen med mindre materielle ting, enn den som sparer og sparer til nyere bil, eller kinoanlegg osv. Forskjellene er der fordi folk er forskjellige og prioriterer forskjellig.

Noen studerer til å bli leger, kirurger, ingeniører osv. Og bruker veldig mye tid på dette, og de jobber hardt.

Disse burde selvfølgelig tjene bedre enn personer som har gitt f... i alt, og som ikke har tatt seg noen utdanning. Disse burde tjene bedre enn de som går på trygd...

Det er i og for seg helt riktig, og mest rettferdig med forskjeller i samfunnet, men ikke alt for store. Alle burde ha krav på det mest grunnleggende og litt til, men så kan forskjellene blomstre og skape et mangfoldig samfunn.

de rike vil ta fordel av det på den måten at de tjener mere og betaler mindre mi skatt mens normale og vannlige tjener normalt og vill ikke få mye ut av det om ikke letten er på 2 sifret tall.

Det kommer jo an på hvordan man skattlegger i utgangspunktet. Under de rødgrønne så har fattigdommen, og da spesielt barnefattigdommen økt. I de rødgrønne kommunene øker den, mens i de blågrønne kommunene er det minst fattigdom. Tygg litt på den.

ja, som du sier vil ikke partiene si hvor mye prosent i lette de vil gi, det er problemet. formueskatten derimot vill de aller rikeste ta en stor fordel av.

Det som er bra for de små, er så og si alltid bra for de store. Det er sant det...

uansett er skatt en betydlig stor inntektspost for norge. tror faktisk det er den man tjener mest på etter olje. om vi gir skattelette vil man miste deler av inntekten.

kilde: http://www.regjering....html?id=660116

Om man gir skattelette så vil dette booste verdiskapningen. De rike investerer mer, og tar større risiko, det samme gjør de "fattige" grunderne, osv. Og dermed får vi mer privat velstand.

Du må skape verdier før du kan begynne å fordele det. Dette har de borgerlige partiene forstått, men det har ikke de sosialistiske/sosialdemokratiske...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

...for såvidt jeg kan se er ALLE politikere moralister, eneste forskjellen er hvilken moral de vil prakke på deg.

Jeg ser til en viss grad poenget ditt, men er ikke helt enig. Ja, de alle "prakker på oss" en eller annen form for moral, allikevel er det ikke kun typen moral som er forskjellen, men også i hvilken grad de gjør det. KrF er det jeg vil betegne som et forbudsparti, som lett griper til lovboka for å gripe inn i privatlivets sfære. Eksempler er ruspolitikk, ekteskap, og nå senest sæd- og eggdonasjon. Mer liberale partier mener at her skal individet ha større råderett selv, og det mener jeg også.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser til en viss grad poenget ditt, men er ikke helt enig. Ja, de alle "prakker på oss" en eller annen form for moral, allikevel er det ikke kun typen moral som er forskjellen, men også i hvilken grad de gjør det. KrF er det jeg vil betegne som et forbudsparti, som lett griper til lovboka for å gripe inn i privatlivets sfære. Eksempler er ruspolitikk, ekteskap, og nå senest sæd- og eggdonasjon. Mer liberale partier mener at her skal individet ha større råderett selv, og det mener jeg også.

Ja, de har nok endel forskjeller mellom hva de enkelte partiene vil forby/påby, men de er stort sett enige om at det er opp til DEM å bestemme over din person og eiendom, og vil til og med påstå at de ting de fortsatt lar deg selv bestemme (som når du går og legger deg) er en frihet som DE har GITT deg.

Ellers observere at jeg personlig nok vil si at det for meg virker som SV og Rødt er de som har størst ønske om å bestemme over resten men der er ikke så langt til hverken Krf eller Frp, forskjellene er kun hvilken "religion" de legger til grunnlag.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen nøytrale kilder som påpeker svakheter ved partiet(ene) som er gode... I alle fall ikke som jeg vet om. Det blir opp til hver enkelt å bedømme. Nå er jeg av den oppfatning av at ca 90% av Venstres politikk er bedre enn de andre partiene på stortinget... Du er velkommen til å utfordre mitt syn.

Går det an å si at politikken er "bedre"? Det handler vel bare om hva man er mest enig i?

Lenke til kommentar

Ellers observere at jeg personlig nok vil si at det for meg virker som SV og Rødt er de som har størst ønske om å bestemme over resten men der er ikke så langt til hverken Krf eller Frp, forskjellene er kun hvilken "religion" de legger til grunnlag.

Mye av grunnen til at jeg foretrekker SV, er at ingen religion står høyere i gården enn den andre. I SV er det likegyldig hvilken religion du tilhører.

Kystpartiet har en Yahoo-emailadresse. Hmmm... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...