Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Okei. Visste ikke om det jeg. =)

 

Jeg snakket med en professor som hadde akvakultur som et av sine ekspertområder. Han nevnte også en gitt radiasjon fra rør i nordsjøen knyttet til olje og gass. Så det er naturlig nok å ta tak i, og enkelte ting er ikke tilgjengelig for den vanlige mann. Altså av informasjon. Man ønsker ofte hemmelighold om slike ting, ettersom det er lite økonomisk lønnsomt at det blir tatt hensyn til ;) Forskning koster også ressurser.

Endret av Shrooms
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100% skatt på inntekt over 1,5 mill vil føre til at de aller fleste bedrifter og rikfolk, flytter til utlandet. Det blir ikke lønnsomt for dem å drive i Norge lenger. Og når det er gjort, så sitter Norge igjen med mye mindre skatteinntekter, noe som igjen betyr mindre velferd. Veldig enkelt og kort forklart. Altså vil dette føre til at det vil gå veldig veldig dårlig for Norge.

Da kan rike bortskjemte norske ''Artister'' bare dra syns jeg.
Lenke til kommentar

 

 

Verdien av et økonomisk herredømme er mye mindre enn at vi kjører vår sivilisasjon til grunne fordi vi ikke evner å skjønne at når vi gjør noe så vil det ha en konsekvens. Vi kan lett kutte i vår materialistiske velferd uten at det vil ha noen videre konsekvens for vår lykke. Vi trenger ikke å ha så mye økonomisk vekt som vi har i dag.

 

 

 

Jeg er en seriøs person som har faglig tyngde på området du diskuterer. Hvor godt har du satt deg inn i tematikken om økologi? For meg så virker det som du har et helt normalt økonomisk syn på verden, hvor du tror at vi har fullstendig oversikt og tenker særdeles kort for å sikre økonomisk makt. Hvorfor?

 

Økonomiskprofitt > natur, det et et verdisyn, berik meg gjerne der du føler det skranter, så tar vi det derifra, siden du er fagpersonen.

 

 

 

Hehe, du er altså kjent med de økologiske prosessen og deres betydning? Isåfall så er jeg imponert. Kan du noe om fagfeltet, så burde du også vite hvorfor jeg er imponert.

 

Det er altså betydningen av dette som kan få ganske drastiske utfall, og det er spesielt farlig når vi ikke vet utfallet. Derfor bør man være føre-var. Vi har så mange ganger igjennom historien gjort ting som fikk uante konsekvenser, og vi burde begynne å lære av dette. Bare fordi du ikke har kunnskapen til å forstå dette, betyr det ikke at du ikke kan forstå at det er lurt å være forsiktig.

 

 

 

Man vet ikke miljøkonsekvensene. Det er noe man vil observere over tid. Hvorfor du mener at faren er stor far dette er brine ser jeg ikke helt logikken bak.

 

Brine og MUD er di mest brukte kjemikaliene, derfor mener det er en stor fare for det.

 

Det er nok informasjon om det her:

http://folkeaksjonen.no/faktaark

 

At det i det hele tatt er en folkeaksjon i mot det, burde jo si litt...

Sikkert ikke uten grunn at så mange folk engasjerer seg i det.

 

Dette er jo mer et fagfelt enn det er politikk også egentlig. Jeg er primært opptatt av personvern, og liberale sosiale verdier generelt, samt økonomi, men om jeg samtidig støtter en god miljøsak så er jo det bare positivt.

 

Men for å svare på spørsmålet ditt, så er det jo en god del informasjon her:

http://folkeaksjonen.no/sites/default/files/documents/argumentasjonsnotat_LoVeSe.pdf

 

 

Joda... Så er det vel opp til velgerne hvem man velger å stole på. Jeg tror ikke egentlig du har noen forutsetning for å vurdere om hvorvidt det er "hold i dem" eller ikke. Jeg støtter i alle fall de folka som ønsker å verne, og anser argumentene som gode.

 

Folkeaksjoner finnes mot mye rart, folk er i mot petroleumsindustrien på generelt grunnlag også.

 

 

 

Vi må begynne å kutte, vi kan ikke fortsette å ekspandere. Hadde vi handlet logisk hadde vi lagt all ekspandering av oljeindustrien død, og gradvis skiftet vår verden inn på et annet spor. Et litt mer gjennomtenkt spor. Jeg skjønner at det er hardt for dere å gi opp denne makten det økonomiske systemet gir, men det er i ferd med å ødelegge for alle. Folk må forbruke mindre.

 

Det er per idag det eneste vi har, for å utvikle noe annet trenger vi midlene det gir, dersom den oppkommende konsekvrnsutredningen blir som det er forventet blir det nok boring i 2015

Lenke til kommentar

Så hva må skje for at du skal være i mot det? Fordi du ikke merker noe av det, så er det uviktig?

 

Her er uansett noen argumenter som jeg har hentet fra folkeaksjonen.no

 

 

5 argumenter mot oljeboring utenfor Lofoten, Vesterålen og Senja

  • Verdens siste store bestand av torsk gyter utenfor Lofoten og Vesterålen. Hvis vi forvalter fisken riktig, er dette en evigvarende ressurs.
  • Seismikkskyting brukes i alle faser av oljeutvinninga og vil fortrenge fiskerinæringen i regionen. Det skytes seismikk både når man leter, og når man utvinner olje. Ifølge Havforskningsinstituttet går fangsten av fisk ned med mellom 50 - 80 prosent, i radius på 33 km fra området hvor det skytes seismikk.
  • Oljeindustriens andel av norsk klimagassutslipp har nesten doblet seg siden 1990. Dette er den viktigste grunnen til at norske klimagassutslipp bare øker.
  • Dagens oljevernutstyr fungerer dårlig under værforhold som kulde og mørketid, som gir ising på utstyr og dårlig sikt. Ved bølger over tre meter fungerer ikke oljevernutstyret i det hele tatt.
  • Statens egne miljøeksperter, Norges kystfiskarlag og Norges Fiskarlag er mot oljeboring utenfor Lofoten og Vesterålen.

 

Fleste argumentene handler om fisk, skal vi hente inn di tapte inntektene på fisk vil det ta så mange 100 år at vi spiser nok ikkjr konvensjonell mat lengre. Det har dessuten aldri blitt fisket så mye som det blir idag, fiskeribransjen har aldri gjort det bedre, det er dog ikke avgjørende områder for annet en lokale sjarkfiskere. Viss du måler argumente opp mot milliarder av kroner og tusenvis av arbeidsplasser for miljøer som sliter med fraflytting er profitten av fisken liten.

 

Get that shit up mens oljen er dyr.

Lenke til kommentar

Så du sier det er umulig å sikre gode liv i Norge om man verner? Det tror jeg ikke et fnugg på...

Sist jeg sjekket var vel oljefondet på rundt 4000 milliarder kroner også... Dessuten så fortrenger jo oljenæringa andre næringer. Arbeidsplasser vil det være mer enn nok av, med andre ord.

 

 

Fiskerinæringa er jo noe nordmenn har høstet av helt siden norge ble bebodd. Jeg støtter ikke oppom en politikk som vil ødelegge for fisken i Norge, eller for firskerinæringa. Fisk kan man høste av i all evighet om man forvalter den riktig, sier ekspertene, men det kan man selvsagt ikke med olje... =)

Jeg vil våge å påstå at miljøforkjemperne har bedre argumenter enn deg i denne saken.

 

 

På ett eller annet tidspunkt så må vi gjøre det uansett fordi olje varer ikke evig uansett. Men innen den tid så kan vi ha ødelagt for fisken, som da faktisk varer evig (så lenge det finnes mennesker i Norge), og da har vi plutselig verken fisk eller olje...

 

Oljealderen kommer utvilsomt til å ta slutt fordi det går tom for olje.

Fiskealderen derimot (...) evigvarende resurs (økonomisk inntekt for Norge)...

 

 

Så alt som ikke direkte fører til verdens undergang er greit, selv om det er ødeleggende og miljøfiendtlig?

Jeg ønsker ikke å miste lofotfisket heller. Kunne faktisk ha tenkt meg å dra til Lofoten en eller annen gang.

 

 

Du ser ut som Paul Watson du? :)

 

--------

http://folkeaksjonen.no/node/5903

 

Så du ønsker å la milliarder av kroner ligge for at det er en liten mulighet for at noen mindre fiskeområder kan gå tapt? Det handler ikke om evigvarende ressurser, fiskeområdene rundt oljefeltene ellers er fortsatt beriket med fisk og ingenting har gitt et bedre marked for fiskeri di siste årene. Det gir rett og slett ikke mening.

Lenke til kommentar

Hvorfor stemmer så mange på de da? Hvis de driver så ille på? Håper de at deres andre hjertesaker de og velgerne støtter dem på 100 % kommer igjennom, men AKKURAT IKKE den ene ulempen? Sikkerhet kan påvirke alt.

Hvorfor det er så mange idioter i dette landet, det vet jeg ikke - så det får noen andre svare på. Jeg påpeker bare at de partier som er motstandere av uskyldspresumpsjonen og personvern, ikke er aktuelle for min stemme ved valget.

Lenke til kommentar

Fleste argumentene handler om fisk, skal vi hente inn di tapte inntektene på fisk vil det ta så mange 100 år at vi spiser nok ikkjr konvensjonell mat lengre.

På sikt så er det bare det vi kan leve av. Olja går tom.

Ødelegger vi for fisken, så har vi verken fisk eller olje.

Uansett så vil det ikke være noe problem å verne disse områdene.

 

Det har dessuten aldri blitt fisket så mye som det blir idag, fiskeribransjen har aldri gjort det bedre, det er dog ikke avgjørende områder for annet en lokale sjarkfiskere. Viss du måler argumente opp mot milliarder av kroner og tusenvis av arbeidsplasser for miljøer som sliter med fraflytting er profitten av fisken liten.

Alle disse går tapt når olja er borte. Fisken består, man man ikke tuller det til med olja. Arbeidspasser blir det mer enn nok av.

 

Oljeboring i konflikt med fornybart næringsgrunnlag

Ressursene i havet har vært grunnlag for bosetning og arbeidsplasser i Lofoten, Vesterålen og Senja i tusener av år, og utgjør fortsatt den viktigste bærebjelken for næringslivet i regionen.

 

Kontinentalsokkelen er på aller sitt smaleste utenfor Lofoten, Vesterålen og Senja. På havet er det derfor ikke plass til olje og fisk. Ifølge Fiskeri- og havbruksnæringens landsforening gir hver krone i inntekt fra fiskeriene 69 øre til øvrig næringsliv.3 Utenfor Lofoten,Vesterålen og Senja ligger det viktigste gyteområde for verdens siste robuste torskestamme.

 

De sårbare havområdene er derfor viktige for verdens matproduksjon. Hver dag eksporterer norske fiskerier 35 millioner måltider. Det er et viktig bidrag til verdens matproduksjon.

 

Reiselivet i regionen har de siste årene opplevd sterk vekst. Flere i næringen frykter reduserte inntekter, og omdømmeproblemer dersom det åpnes for oljeboring i de sårbare havområdene. Hele 92 prosent av reiselivsbedriftene i Lofoten er mot olje- og gassvirksomhet i regionen.

 

Get that shit up mens oljen er dyr.

Uenig.

 

Så du ønsker å la milliarder av kroner ligge for at det er en liten mulighet for at noen mindre fiskeområder kan gå tapt?

Ja. Men ikke bare jeg.

 

Bred motstand og klare råd

Flere miljøfaglige etater advarer mot oljeboring utenfor Lofoten og Vesterålen

 

- Klima- og forurensningsdirektoratet

- Direktoratet for naturforvaltning

- Havforskningsinstituttet

 

Også flere næringsorganisasjoner går mot oljeboring

 

- Norges fiskarlag

- Norsk kystfiskarlag

- Fiskebåtredernes Forbund

- Fiskekjøpernes forening

- LO Vesterålen

 

Når så mange adverer så føler jeg at det partiet jeg støtter, støtter en god sak. Jeg er opptatt av pesonvern, og slike ting, men om jeg støtter alle disse i tillegg, så er jo det bare bra. De av disse som stemmer Venstre støtter også mine interessesaker...

 

De partiene som støtter oljeleting og oljeboring, de er jeg ikke enig i. De har så mye annen politikk jeg er uenig i, at det blir uaktuelt å stemme på uansett...

 

Det handler ikke om evigvarende ressurser, fiskeområdene rundt oljefeltene ellers er fortsatt beriket med fisk og ingenting har gitt et bedre marked for fiskeri di siste årene. Det gir rett og slett ikke mening.

Det er bare din mening. Jeg velger som sagt å støtte saken av andre grunner. =) Og nei: ingen vil merke noe økonomisk om man drar opp litt mer olje... Jeg vil ikke merke noe, og ikke du heller. Jeg føler fremdeles jeg støtter en god sak.

 

Så vidt jeg vet trenger ikke Venstre (som har den politikken jeg ønsker skal gjennomføres) disse pengene for å gjennomføre sin politikk. Så da så...

Ingen grunn til bekymring. Det er viktigere å gi næringsdrivende gode vilkår, og støtte oppunder de små.

Det vil sørge for god økonomi, og da på lang sikt.

 

Hvorfor det er idioter som stemmer enkelte partier vet ikke jeg heller.

 

Men oljeleting i Lofoten bør ALLE være for.

Idiot er først og fremst en betegnelse for folk som ikke er politisk interesserte, om man tar ordets opprinnlige definisjon til grunn. Anyway: Oljeleting er en ting, oljeboring er en annen ting. Jeg støtter ingen av delene, da ingen av mine hjertesaker blir støttet av partier som ønsker det... Så da så...
Lenke til kommentar

 

På sikt så er det bare det vi kan leve av. Olja går tom.

Ødelegger vi for fisken, så har vi verken fisk eller olje.

Uansett så vil det ikke være noe problem å verne disse områdene.

 

 

Alle disse går tapt når olja er borte. Fisken består, man man ikke tuller det til med olja. Arbeidspasser blir det mer enn nok av.

 

Oljeboring i konflikt med fornybart næringsgrunnlag

Ressursene i havet har vært grunnlag for bosetning og arbeidsplasser i Lofoten, Vesterålen og Senja i tusener av år, og utgjør fortsatt den viktigste bærebjelken for næringslivet i regionen.

 

Kontinentalsokkelen er på aller sitt smaleste utenfor Lofoten, Vesterålen og Senja. På havet er det derfor ikke plass til olje og fisk. Ifølge Fiskeri- og havbruksnæringens landsforening gir hver krone i inntekt fra fiskeriene 69 øre til øvrig næringsliv.3 Utenfor Lofoten,Vesterålen og Senja ligger det viktigste gyteområde for verdens siste robuste torskestamme.

 

De sårbare havområdene er derfor viktige for verdens matproduksjon. Hver dag eksporterer norske fiskerier 35 millioner måltider. Det er et viktig bidrag til verdens matproduksjon.

 

Reiselivet i regionen har de siste årene opplevd sterk vekst. Flere i næringen frykter reduserte inntekter, og omdømmeproblemer dersom det åpnes for oljeboring i de sårbare havområdene. Hele 92 prosent av reiselivsbedriftene i Lofoten er mot olje- og gassvirksomhet i regionen.

 

Uenig.

 

 

Ja. Men ikke bare jeg.

 

Bred motstand og klare råd

Flere miljøfaglige etater advarer mot oljeboring utenfor Lofoten og Vesterålen

 

- Klima- og forurensningsdirektoratet

- Direktoratet for naturforvaltning

- Havforskningsinstituttet

 

Også flere næringsorganisasjoner går mot oljeboring

 

- Norges fiskarlag

- Norsk kystfiskarlag

- Fiskebåtredernes Forbund

- Fiskekjøpernes forening

- LO Vesterålen

 

Når så mange adverer så føler jeg at det partiet jeg støtter, støtter en god sak. Jeg er opptatt av pesonvern, og slike ting, men om jeg støtter alle disse i tillegg, så er jo det bare bra. De av disse som stemmer Venstre støtter også mine interessesaker...

 

De partiene som støtter oljeleting og oljeboring, de er jeg ikke enig i. De har så mye annen politikk jeg er uenig i, at det blir uaktuelt å stemme på uansett...

 

 

Det er bare din mening. Jeg velger som sagt å støtte saken av andre grunner. =) Og nei: ingen vil merke noe økonomisk om man drar opp litt mer olje... Jeg vil ikke merke noe, og ikke du heller. Jeg føler fremdeles jeg støtter en god sak.

 

Så vidt jeg vet trenger ikke Venstre (som har den politikken jeg ønsker skal gjennomføres) disse pengene for å gjennomføre sin politikk. Så da så...

Ingen grunn til bekymring. Det er viktigere å gi næringsdrivende gode vilkår, og støtte oppunder de små.

Det vil sørge for god økonomi, og da på lang sikt.

 

Idiot er først og fremst en betegnelse for folk som ikke er politisk interesserte, om man tar ordets opprinnlige definisjon til grunn. Anyway: Oljeleting er en ting, oljeboring er en annen ting. Jeg støtter ingen av delene, da ingen av mine hjertesaker blir støttet av partier som ønsker det... Så da så...

 

Hva er på sikt? 1000 år? 100 år 10 år 100.000 år? Fisken kontra oljen er ikne økonomisk sammenlignbar. Du henviser også til organisasjoner som siden vi startet med oljeboring har vært i mot det. Vil det indirekte si at du på generelt grunnlag er i mot oljeboring? Det er alltid noe man ødelegger når man bygger konstruksjoner, viktige ditt og viktige datt..

Uten oljen hadde norge vært et av di fattigste landene i Europa noe som på sikt hadde og kanskje vil tvinge oss inn i EU vi trenger milliardene for å sikre videre industriell vekst på sokkelen.

Lenke til kommentar

Hva er på sikt? 1000 år? 100 år 10 år 100.000 år?

På sikt betyr fra den tiden oljen ville tatt slutt, for eksempel.

Det betyr bare det det betyr.

 

Fisken kontra oljen er ikne økonomisk sammenlignbar.

Det spiller ingen rolle... Jeg støtter alle dem som vil la den ligge.

Verken jeg eller du kommer til å bli noe rikere av at man ødelegger for fisken eller havbunnen, etc. Men som sagt så trenger jo ikke mitt parti inntektene til dette for å skape et flott velferdssamfunn...

 

Du henviser også til organisasjoner som siden vi startet med oljeboring har vært i mot det. Vil det indirekte si at du på generelt grunnlag er i mot oljeboring?

Fakta feil. Les om organisasjonen her:

http://no.wikipedia.org/wiki/Folkeaksjonen_oljefritt_Lofoten,_Vesterålen_og_Senja

 

Folkeaksjonen oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja er en politisk grasrotorganisasjon som jobber for å holde havområdene utenfor Lofoten, Vesterålen og Senja frie for oljevirksomhet. Aksjonen ble stiftet den 17. januar 2009[1][2], ved at de to tidligere aksjonene «Lofotaksjonen» og «Vesterålsaksjonen» ble slått sammen.

 

Aksjonen har 19 lokallag i hele landet. Aksjonen har lokallag i alle kommunene i Lofoten og Vesterålen, samt på Senja.

 

Steinsfjorden på Vestvågøya i Lofoten.

 

Målet for aksjonen er opprettelse av Petroleumsfrie områder utenfor Lofoten, Vesterålen og Senja.

 

I 2010 ble aksjonen sammen med ni andre organiasjoner eller personer kåret til Miljøhelt av miljøstiftelsen ZERO.

 

Uten oljen hadde norge vært et av di fattigste landene i Europa noe som på sikt hadde og kanskje vil tvinge oss inn i EU vi trenger milliardene for å sikre videre industriell vekst på sokkelen.

Det er ikke helt sant. Sverige klarer seg utmerket godt uten olje...

Lenke til kommentar

Hva er forskjell på oljeboring, - og leting? Og hva er farlig med begge? Eller en av dem?

Seismikkskyting...

Seismikkskyting brukes i alle faser av oljeutvinninga og vil fortrenge fiskerinæringen i regionen. Det skytes seismikk både når man leter, og når man utvinner olje. Ifølge Havforskningsinstituttet går fangsten av fisk ned med mellom 50 - 80 prosent, i radius på 33 km fra området hvor det skytes seismikk.

(...)

Seismikk brukes både når man leter etter og produserer olje, og er gjennom petroleumsloven definert som petroleumsvirksomhet. De kraftige lydkanonene man bruker for å kartlegge geologien under havbunnen skremmer fisken, og legger beslag på områder som ellers brukes til fiske. En rapport fra Havforskningsinstituttet viser at fangsten av fisk går ned med mellom 50 og 80 prosent i en radius på 33 km der det skytes seismikk.

Lenke til kommentar

 

På sikt betyr fra den tiden oljen ville tatt slutt, for eksempel.

Det betyr bare det det betyr.

 

 

Det spiller ingen rolle... Jeg støtter alle dem som vil la den ligge.

Verken jeg eller du kommer til å bli noe rikere av at man ødelegger for fisken eller havbunnen, etc. Men som sagt så trenger jo ikke mitt parti inntektene til dette for å skape et flott velferdssamfunn...

 

Fakta feil. Les om organisasjonen her:

http://no.wikipedia.org/wiki/Folkeaksjonen_oljefritt_Lofoten,_Vesterålen_og_Senja

 

Folkeaksjonen oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja er en politisk grasrotorganisasjon som jobber for å holde havområdene utenfor Lofoten, Vesterålen og Senja frie for oljevirksomhet. Aksjonen ble stiftet den 17. januar 2009[1][2], ved at de to tidligere aksjonene «Lofotaksjonen» og «Vesterålsaksjonen» ble slått sammen.

 

Aksjonen har 19 lokallag i hele landet. Aksjonen har lokallag i alle kommunene i Lofoten og Vesterålen, samt på Senja.

 

Steinsfjorden på Vestvågøya i Lofoten.

 

Målet for aksjonen er opprettelse av Petroleumsfrie områder utenfor Lofoten, Vesterålen og Senja.

 

I 2010 ble aksjonen sammen med ni andre organiasjoner eller personer kåret til Miljøhelt av miljøstiftelsen ZERO.

 

 

Det er ikke helt sant. Sverige klarer seg utmerket godt uten olje...

 

Kan være du ikke blir noe rikere, jeg jobber i oljerelatert næring, ikke at jeg ikke allerede tjener godt men dog..

 

Poenget ditt med at Sverige klarer seg uten olje holder ikke mål, for vi var langt bak Sverige i utvikling før vi fikk oljen. Dessuten har Sverige gruvedrift og storindustri.

 

Ellers er vi uenige. Personlig vet anser jeg oljeboringen som et spørsmål om tid, det blir idag godkjent boring på mang en mer utsatte plasser lg jeg gleder meg til å se utvinningen det vil ha i di aktuelle områdene.

Lenke til kommentar

Kan være du ikke blir noe rikere, jeg jobber i oljerelatert næring, ikke at jeg ikke allerede tjener godt men dog..

 

Poenget ditt med at Sverige klarer seg uten olje holder ikke mål, for vi var langt bak Sverige i utvikling før vi fikk oljen. Dessuten har Sverige gruvedrift og storindustri.

 

Ellers er vi uenige. Personlig vet anser jeg oljeboringen som et spørsmål om tid, det blir idag godkjent boring på mang en mer utsatte plasser lg jeg gleder meg til å se utvinningen det vil ha i di aktuelle områdene.

Det er greit det. Men jeg støtter det ikke. :)
Lenke til kommentar

En gammel dame falt og slo seg i gågata i Trondheim forleden dag.

Da kom Jens Stoltenberg løpende, og hjalp damen opp.

 

- "Tusen takk," sa den gamle damen.

 

- "Å, det var da så lite," sa Jens - "Men nå kan jeg vel regne med Deres stemme ved valget til høsten, siden jeg har hjulpet Dem?"

 

Damen smilte pent, børstet av seg litt støv fra kjolen, og sier :

- "Nei Jens, det kan du nok ikke..... det var jo kneet jeg slo, ikke hodet...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...