Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Vi overdramatiserer ikke mer en du overdriver.

Nå bruker du hersketeknikker også. Eller omtaler du deg selv som "Vi" slik som kongen gjør?

 

Les det eg redigerte inn og du ser at eg for tredje eller fjerde gang påpeker at du svarer på feil henvendelse, er dette fordi du ikke ønsker å svare på den faktiske henvendelsen?

Så siterer jeg gjerne det aktuelle på nytt.

Jeg er usikker. Jeg kan ha begått en feil...

Bare kom med den faktiske henvendelsen så skal jeg svare på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå bruker du hersketeknikker også. Eller omtaler du deg selv som "Vi" slik som kongen gjør?

 

Jeg er usikker. Jeg kan ha begått en feil...

Bare kom med den faktiske henvendelsen så skal jeg svare på den.

 

Men å prøve og undergrave folk da spesielt kgun (som ikke engang deltar) er ikke hersketeknikker, du svarer på andre ting og blander sitater for å komme deg UNNA, også hersketekikk, du legger ord i min munn .. hersketeknikker. .

 

Allerede gjort det.

 

Du prater om 'dere' så da regner eg med det er legalt å bruke 'vi' og du overdrive ganske mye, ja.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Her er det jeg har påpekt som en logisk brist, dersom man skal tenke sånn burde di som stemmer venstre slå seg sammen med et av di større partiene fordi i det store bildet vil ikke venstre få noe reel gjennomslagskraft fordi at i en eventuell regjering vil venstee mest sannsynlig bli det minste partiet.

Rar logikk det du serverer her egentlig på det jeg skrev. Jeg klarer ikke følge deg helt.

Venstre vil ha gjenomslagskraft i en blågrønn regjering sier jeg jo... Så stiller jeg spørsmålet om PP vil det.

Det skal et mirakel til om de får det vil jeg påstå....

 

Skal man følge logikken vil heller aldri piratpartiet då noen makt.

Joda... Jeg stiller bare spørsmålet. Det handler ikke om å følge noen logikk.

Men det er vel ganske ulogisk at PP kommer til å få noen reel makt etter valget.

De vil i motsetning til alle de store partiene, endre hele demokratiet vårt, til noe usikkert og uprøvd.

Det er vel det eneste som skiller PP fra Venstre grunnleggende sett. Venstre har også planer om å sørge for et mer aktivt demokrati, ved å styrke lokaldemokratiet etc.

Men de vil ikke endre hele det politiske systemet, slik PP vil.

De vil endre det sakte men sikkert i en ønsket retning, litt etter litt, og se hva som fungerer og har mest ønsket effekt. Om man kun er opptatt av å få fjernet DLD og Den nye åndsverksloven, så har man mest å tjene på å stemme Venstre. Det er vi som har størst gjenomslagskraft per dags dato, og som ytterst sannsynlig kommer til å få det etter valget, spessielt om det blir en blågrønn regjering.

 

Det blir rett og slett feil.

Det kommer an på...

 

You can either like it or love it.

Sant det.
Lenke til kommentar

Vel.

Jeg opplever Venstre som et parti som har malt seg selv inn i et hjørne.

De fisker stemmer strategisk, hovedsakelig for saker som alle de andre partiene ikke fisker stemmer på, og så blir de overrasket når 100% av sakene deres blir nedstemt av alle de andre partiene.

 

Slik sett er de et klasseeksempel på hvordan man IKKE får innflytelse på stortinget.

 

Dessuten er de fulle av faktafeil og mangler ryggrad, noe dette er et eksempel på: http://www.venstre.no/artikkel/38583

Det er ulovlig å omskjære (kupere) hundevalper, med henvisning til at det er dyremishandling, men lovlig å omskjære guttebabyer, med henvisning til religion. Svakt, Venstre. Direkte ynkelig, er det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men å prøve og undergrave folk da spesielt kgun (som ikke engang deltar) er ikke hersketeknikker

Undergrave? Det at han er anti-turbonello sier det meste egentlig. Han vil være enig i enhver ting som blir sagt i mot meg. Uansett hva det er, så støtter han de som sier meg i mot. Undergrave? Dette igjen mener jeg er å voldta det norske språket. Voldtekt er jo ulovlig. Så du er selv en lovbryter. (Dette er like seriøst som det du kom med tidligere da du kom med den at jeg brøt loven da jeg skrev til Den utvalgte...)

 

, du svarer på andre ting og blander sitater for å komme deg UNNA,

Eksempler? Haha, jeg må le... Jeg tror du må være en sånn en som jeg egentlig burde være mild mot, og jatte med, og vise medfølelse til. Men jeg er usikker...

 

også hersketekikk, du legger ord i min munn .. hersketeknikker. .

 

Allerede gjort det.

Ja? Er det ikke hersketeknikk å late som man har en horde med mennesker i ryggen når man diskuterer med noen, men ikke har det? Du snakker om "Vi" men kgun har jo ikke meldt seg enda om det var han du snakket om. Du går ut ifra at han støtter deg sant? Ikke det at jeg tviler på at han hadde gjort det, da han som sagt er anti-turbonello og anti-venstre her inne, men når han ikke har kommenterte det, så vil det jo bli litt rart at du snakker om "Vi" ? Da blir jo "vi" redusert til hersketeknikk. Det er dere mot meg. To mot én osv. Men i virkeligheten er det jo så vidt vi begge her og nå kan vite, bare du mot meg. :)

Om kgun senere kommer inn å erklærer sin støtte, vel, så endrer ikke det på det faktum per nå... = )

Lenke til kommentar

Rar logikk det du serverer her egentlig på det jeg skrev. Jeg klarer ikke følge deg helt.

Venstre vil ha gjenomslagskraft i en blågrønn regjering sier jeg jo... Så stiller jeg spørsmålet om PP vil det.

Det skal et mirakel til om de får det vil jeg påstå....

 

 

Joda... Jeg stiller bare spørsmålet. Det handler ikke om å følge noen logikk.

Men det er vel ganske ulogisk at PP kommer til å få noen reel makt etter valget.

De vil i motsetning til alle de store partiene, endre hele demokratiet vårt, til noe usikkert og uprøvd.

Det er vel det eneste som skiller PP fra Venstre grunnleggende sett. Venstre har også planer om å sørge for et mer aktivt demokrati, ved å styrke lokaldemokratiet etc.

Men de vil ikke endre hele det politiske systemet, slik PP vil.

De vil endre det sakte men sikkert i en ønsket retning, litt etter litt, og se hva som fungerer og har mest ønsket effekt. Om man kun er opptatt av å få fjernet DLD og Den nye åndsverksloven, så har man mest å tjene på å stemme Venstre. Det er vi som har størst gjenomslagskraft per dags dato, og som ytterst sannsynlig kommer til å få det etter valget, spessielt om det blir en blågrønn regjering.

 

 

Det kommer an på...

 

Sant det.

 

Logikken er ikke rar, jeg viser bare at den egentlig taler i mot deg, skal man alltid vende seg til større parti vil ting aldri endre seg, derfor er det du presenterer en logisk brist.

 

Venstre vil ikke ha noen reel slagkraftighet, Høyre er såpass mye større at DLD og åndsverkloven vil gå rett igjennom, så det å fri med det for å prøve og sanke noen få stemmer er litt rart, men selvfølgelig helt greit.

 

Viss man ser på dagens regjering vil Venstre ta en lignende rolle som det SP har, og det er jo interessant og se hvordan dem gjør det på valgbarometeret ettersom dem bare ha måtte svelge kameler.

 

Pp vil nok gjøre et ganske bra valg, blir nok muligens ikke stortinget med det første men at partiet på sikt basert på nærliggende erdaringer i fra andre land kan gjør det bra er ganske stor.

Jeg vil oppfordre alle som ønsker piratpartiet om å stemme på piratpartiet, og det handler mer om å få slagkraft over tid, for i motsetning til mange andre partier representerer dere noe nytt som mange ønsker.

 

Til turbo: det du sier om PP kan folk i fra høyresi om venstre, det er riktig, det er ingen logikk, logikkener allerede forklart, tror keg har gjort det to ganger.

Lenke til kommentar

Undergrave? Det at han er anti-turbonello sier det meste egentlig. Han vil være enig i enhver ting som blir sagt i mot meg. Uansett hva det er, så støtter han de som sier meg i mot. Undergrave? Dette igjen mener jeg er å voldta det norske språket. Voldtekt er jo ulovlig. Så du er selv en lovbryter. (Dette er like seriøst som det du kom med tidligere da du kom med den at jeg brøt loven da jeg skrev til Den utvalgte...)

 

 

Eksempler? Haha, jeg må le... Jeg tror du må være en sånn en som jeg egentlig burde være mild mot, og jatte med, og vise medfølelse til. Men jeg er usikker...

 

Ja? Er det ikke hersketeknikk å late som man har en horde med mennesker i ryggen når man diskuterer med noen, men ikke har det? Du snakker om "Vi" men kgun har jo ikke meldt seg enda om det var han du snakket om. Du går ut ifra at han støtter deg sant? Ikke det at jeg tviler på at han hadde gjort det, da han som sagt er anti-turbonello og anti-venstre her inne, men når han ikke har kommenterte det, så vil det jo bli litt rart at du snakker om "Vi" ? Da blir jo "vi" redusert til hersketeknikk. Det er dere mot meg. To mot én osv. Men i virkeligheten er det jo så vidt vi begge her og nå kan vite, bare du mot meg. :)

Om kgun senere kommer inn å erklærer sin støtte, vel, så endrer ikke det på det faktum per nå... = )

 

Jeg påpekte 4 ganger at du svarte på feil henvendelse, dette blir den femte. Så det at jeg ikke får noen svar regner jeg som at du ikke har et.

 

Du overrumpler meg med personangrep, forteller mer om hvordan du liker å føre dine diskusjoner, hvordan du oppfatter meg er din sak, men personangrep er faktisk i mot forumet sine regler.

 

Du mener eg voldtar språket, vis meg hvordan?

 

Det er du som har laget storm i vannglass av at jeg satte et spørsmål rundt de du gjor var lovlig, viss du leser innlegget så ser du at set det er et spørsmålstegn bakom påstanden, alså mer rettet som et spørsmål enn en påstand.

I neste post angående dette stiller keg spørsmålet som i en konkret setning, etter dette er det bare dusom har hengr deg opp i dette.

Jeg stiller deg to spørsmål og du går bananas, snakker du om storm i vannglass?

 

Du har sagt at det du sier ikke er så viktig

Du ønsker ikke å ha tilbakevirkende kraft på dine utsagn

Du mener kgun jakter på deg

Du liker ikke at folk stiller kritiske spørsmål rundt politikken du driver propaganda for.

 

Er ikke dette nok til å ha en påstand om at du ikke ønsker å stå inne for det du skriver? Det er ikke for å sverte deg men da vet jeg senere at du ikke ønsker å stå inne for alt du sier og jeg kan diskutere (i det tilfellet la vær) fordi du ikke er tilregnelig nok til å forsvare utsagnet mer en du allerede har gjort.

Lenke til kommentar

Vel.

Jeg opplever Venstre som et parti som har malt seg selv inn i et hjørne.

Hahaha... Joda. Du kan jo få sagt det du ;)

Hva legger du i "malt seg selv inn i et hjørne" ?

Hvorfor har Venstre gjort dette? Tar du utgangspunkt i hva JEG skriver?

 

De fisker stemmer strategisk,

Og det gjelder IKKE for Piratpartiet???

 

hovedsakelig for saker som alle de andre partiene ikke fisker stemmer på,

Hva er problemet ditt da?

 

og så blir de overrasket når 100% av sakene deres blir nedstemt av alle de andre partiene.

Du ignorerer det jeg har svart tidligere, og snakker mot bedre vitende. Du snakker usant med viten og vilje. Du kan jo nevne noe som alle de andre partiene stemmer ned av Venstre sine forslag...

Og du ignorerer det faktum at det er den rødgrønne regjeringen som stemmer i mot venstres forslag, og at Venstre er i opposisjon. Uansett: Piratpartiet får ingen av sine saker opp til avstemning en gang, og de får ikke være med å stemme i det hele tatt.. Det er en større svakhet vil nå jeg si...

 

Slik sett er de et klasseeksempel på hvordan man IKKE får innflytelse på stortinget.

Men du lyver jo. De HAR innflytelse. De KAN være med å stemme over forslagene, og kan selv komme med forslag.

 

Venstre står for det grunnleggende ved demokratiet vi har. Det er Venstre som innførte allmenn stemmerett. Det er Venstre som innførte parlamentarismen. Og mye mye mer....

 

Dessuten er de fulle av faktafeil og mangler ryggrad, noe dette er et eksempel på:

http://www.venstre.no/artikkel/38583

Det er ulovlig å omskjære (kupere) hundevalper, med henvisning til at det er dyremishandling, men lovlig å omskjære guttebabyer, med henvisning til religion. Svakt, Venstre. Direkte ynkelig, er det.

Joda. Sikkert en meget viktig sak for deg. :)

Det er uansett ikke staten eller skattebetalerne som skal finansiere dette.

Uansett så er du svært selektiv, og velger deg ut to år gamle artikler fra V sine nettsider.

Hadde du henvist til programmet vårt, så kunne jeg kanskje tatt deg mer seriøst.

 

Man har jo for eksempel dette:

http://www.venstre.no/agder/kristiansand/artikkel/44787

 

Hvorfor tror du Venstre gjør det slik? Har Piratpartiet noen politikk angående dette?

Nei. Så hvorfor klage?

 

Grunnen til at man gjør det slik, er for å forhindre at disse tar med barna i andre land... Dette skjer, og dette er mye verre enn at de får gjort det i Norge. Ting er kanskje litt mer innviklet enn hva du fremstiller det som... I utgangspunktet er liberalere i mot slike ting. Og kritisk til religion i sin helhet.... Og det er store diskusjoner innad i partiet om dette. Noe det ikke er i PP...

Lenke til kommentar

Logikken er ikke rar,

Ikke for deg selvsagt. Det er jo du som kommer med den.

 

jeg viser bare at den egentlig taler i mot deg,

Ikke egentlig. Nei.

 

skal man alltid vende seg til større parti vil ting aldri endre seg, derfor er det du presenterer en logisk brist.

Vender man seg alltid til et mindre parti (...)... Spørsmålet er hva slags endring man vil ha, og om dette hovedsakelig er å fjerne DLD og den nye åndsverksloven, så har man mest å tjene på å stemme Venstre.

 

Venstre vil ikke ha noen reel slagkraftighet, Høyre er såpass mye større at DLD og åndsverkloven vil gå rett igjennom, så det å fri med det for å prøve og sanke noen få stemmer er litt rart, men selvfølgelig helt greit.

Som forklart hundre og ørten ganger her inne, så behøver ikke det være tilfellet. Dette er ikke saker som står øverst oppe på Høyres prioriteringsliste når de skal samarbeide og inngå kompromisser med Venstre, mens det for Venstre er høyt oppe på prioriteringslista.

 

Du sier at de ikke har noen mulighet du, og da feilinformerer du folk.

 

Viss man ser på dagens regjering vil Venstre ta en lignende rolle som det SP har, og det er jo interessant og se hvordan dem gjør det på valgbarometeret ettersom dem bare ha måtte svelge kameler.

SP får igjennom ganske mye... Om du mener noe annet så vil jeg påstå at du ikke kan ha fått med deg så alt for mye... Den viktigste saken til SP er å subsidiere bøndene, og det blir de da....

 

Pp vil nok gjøre et ganske bra valg, blir nok muligens ikke stortinget med det første men at partiet på sikt basert på nærliggende erdaringer i fra andre land kan gjør det bra er ganske stor.

Jeg vil oppfordre alle som ønsker piratpartiet om å stemme på piratpartiet, og det handler mer om å få slagkraft over tid, for i motsetning til mange andre partier representerer dere noe nytt som mange ønsker.

Jeg har sagt mange ganger allerede at folk som er mer enige med PP burde velge PP... Men jeg minner også på hva Venstre står for, og at V har større sjanse enn PP i å f.eks. fjerne DNÅL og DLD.

Lenke til kommentar

Nøyaktig hva har venstre hatt som oppgave nå i opposisjon og hva har dem utrettet?

Ivareta venstrevelgere og venstremedlemmers interesser på tinget.

De har vært med på å stemme for og mot de forslagene som har kommet opp, og de har selv kommet med forslag. Det samme spørsmålet kan jo stilles til alle småpartier, både av de som er med og ikke er med.

Lenke til kommentar

 

Ikke for deg selvsagt. Det er jo du som kommer med den.

 

 

Ikke egentlig. Nei.

 

Vender man seg alltid til et mindre parti (...)... Spørsmålet er hva slags endring man vil ha, og om dette hovedsakelig er å fjerne DLD og den nye åndsverksloven, så har man mest å tjene på å stemme Venstre.

 

Som forklart hundre og ørten ganger her inne, så behøver ikke det være tilfellet. Dette er ikke saker som står øverst oppe på Høyres prioriteringsliste når de skal samarbeide og inngå kompromisser med Venstre, mens det for Venstre er høyt oppe på prioriteringslista.

 

Du sier at de ikke har noen mulighet du, og da feilinformerer du folk.

 

 

SP får igjennom ganske mye... Om du mener noe annet så vil jeg påstå at du ikke kan ha fått med deg så alt for mye... Den viktigste saken til SP er å subsidiere bøndene, og det blir de da....

 

 

Jeg har sagt mange ganger allerede at folk som er mer enige med PP burde velge PP... Men jeg minner også på hva Venstre står for, og at V har større sjanse enn PP i å f.eks. fjerne DNÅL og DLD.

 

Logikken fungerer ikke fra store til små, bare fra små til store, dersom du ikkr ser den kan eg gjøre det enkelt.

 

Du argumenter for at folk som ønsker å stemme PP burde stemme venstre fordi di er i mot DLD og åndsverkloven.

 

Høyre vil mest sannsynlig ikke vike i fra disswr to siden det er prinsipielle saker og siden AP også er for. Jeg har ikke feil informert noen, jeg har holdt en nøytral tone der jeg har gjort folk obs på at venstre faktisk er et parti som er truet av sperregrense og innflytelsen er minimal. Dersom du tror SP har fått gjort mye for bøndene tar du feil, dem har kommet eksepsjonelt dårlig utav regjeringsforholdet og SP er i likhet med venstre nede med brukket rygg.

 

Venstre vil nok få noe gjennomslag, men di store flagsakene til venstre blir for radikale for Høyre, så dersom regjeringssamarbeidet blir er det nok mer symbolsk en noe annet.

 

Rogaland piratparti har for øvrig et godt poeng når han omtaler ståstedet.

 

Jeg tror Venstre kommer i regjering, etter 4 år taper dem nok endel stemmer som går tilbake til henholdsvis SV og muligens endel til PP, men generelt ser man på tallene at det er en liten velger gruppe, det blir drakamp i mellom Høyre og AP hvem dem regjerer sammen med er egentlig likegyldig

 

Ivareta venstrevelgere og venstremedlemmers interesser på tinget.

De har vært med på å stemme for og mot de forslagene som har kommet opp, og de har selv kommet med forslag. Det samme spørsmålet kan jo stilles til alle småpartier, både av de som er med og ikke er med.

 

Det var ikke veldig konkret.

Men det er vell det eneste dem har gjort også.

Lenke til kommentar

Ifølge TV2s partitest er jeg mest enig med disse partiene:

  1. Ap
  2. V
  3. Miljøpartiet De Grønne

 

Det med Ap overrasker meg litt mtp. at jeg fikk Høyre og V som høyeste skåring i Aftenposten sin partitest, og jeg svarte på om lag det samme der som på TV2 sin test.

 

http://valg.tv2.no/partitesten/

 

Di testene der er ganske rare, har fått noen oppsiktsvekkende resultater selv.

Lenke til kommentar

Jeg ser et mønster i hva det kommer til å gå i her. Men tviler fortsatt.

 

BTW: Tjener dere over 1,5 M.? Tviler. Derfor: Stem FOR 100 % skatt på all inntekt over det. Da kan de rike, bortskjemte, heldige, flaksefine, osv. ''kjendisene'' bidra litt til samfunnet.

Endret av Den utvalgte
Lenke til kommentar

Jeg ser et mønster i hva det kommer til å gå i her. Men tviler fortsatt.

 

BTW: Tjener dere over 1,5 M.? Tviler. Derfor: Stem FOR 100 % skatt på all inntekt over det. Da kan de rike, bortskjemte, heldige, flaksefine, osv. ''kjendisene'' bidra litt til samfunnet.

BTW: Tjener dere under 100,000? Tviler. Derfor: Stem FOR 100 % skatt på all inntekt under det. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser et mønster i hva det kommer til å gå i her. Men tviler fortsatt.

 

BTW: Tjener dere over 1,5 M.? Tviler. Derfor: Stem FOR 100 % skatt på all inntekt over det. Da kan de rike, bortskjemte, heldige, flaksefine, osv. ''kjendisene'' bidra litt til samfunnet.

 

Ja, den stusset jeg også over. Personlig mener jeg at rikingene som har svært mye fra før kan bidra med mer skattebetaling, mens de med svake inntekter bør få skattelette. Men 100% skatt på millionærer blir for drøyt og virker mer som et populistisk innslag fra SV og Rødt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...