Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Hvordan forhåndsstemmer man?

 

Nei, å skatte 100 % av all inntekt over 1,5 M. er helt greit.

 

Veldig få normale innbyggere tjener mere enn maksimalt millionen pr. år.

 

Nå skal ''Idrettsfolk'', ''Skuespillere'', og ''Superstjernepopstarartisterdafuq?'', få kjenne litt på rettferdig. :)

Å skatte 100% av all inntekt over 1,5 M er så sykt naivt som bare komunistpartiet Rødt kan sprade fra seg.

Dette sier alt om hvor på trynet dette partiet er. Det blir faktisk mindre penger inn i statskassa i form av skattepenger om man skal begynne å skatte 100% av all lønn over 1,5 M. Dette fordi da kan arbeidsgiver som tidligere har gitt f.eks 4 M nå gi 1.5 mill. Dette vil i sum gi mindre skattepenger til statskassa.

Endret av arsenalfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan forhåndsstemmer man?

 

Nei, å skatte 100 % av all inntekt over 1,5 M. er helt greit.

 

Veldig få normale innbyggere tjener mere enn maksimalt millionen pr. år.

 

Nå skal ''Idrettsfolk'', ''Skuespillere'', og ''Superstjernepopstarartisterdafuq?'', få kjenne litt på rettferdig. :)

Er forresten ikke veldig mange idrettsfolk og skuespillere som tjener over 1,5M i Norge....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Venstre har 40 stemmer her inne! Dette gleder meg virkelig!!! :-D

Medlemsveksten til Venstre har også økt betraktelig de siste ti årene, og fortsetter å stige står det å lese om i Venstres blad: Liberal.

 

http://www.venstre.no/politikk/lm2013/48214

 

Venstres medlemstall: 2001 - 2012

2001: 6052

2002: 5561

2003: 5609

2004: 5688

2005: 5798

2006: 6041

2007: 6968

2008: 7222

2009: 8542

2010: 8632

2011: 9528

2012: 9643

 

Virker som om flere og flere ser de gode verdiene vi har, som kanskje de andre mangler, eller ikke er like gode på. Det gjelder slike ting som personvern, dyrevern, miljøvern, og andre sosiale og liberale verdier: Fattigdomsbekjempelse, snarere en rikdombekjempelse (SV, Rødt etc.)...

 

Vår kamp mot ovenformynderiet, og mot overvåkning, og alt for sterk maktkonsentrasjon hos en liten gruppe på stortinget, ogs om derfor ser desentralisering av makten som en god løsning, som vil føre til mer levende lokaldemokratier, og mer demokrati generelt.

 

Vår humane narkotikapolitikk er også mange av grunnene til at folk har fått øynene opp for Venstre. Fri fildeling og kamp mot Datalageringsdirektivet og Den nye åndsverksloven, like så.

 

Sosialliberalismen handler grunnleggende sett om å skape stor sosial frihet, samtidig som den legger opp til; at vi tar ansvar for hverandre, og miljøet.

Dette er grunnlaget Venstre baserer seg på.

 

Og jeg tror at flere og flere i Norge ser viktigheten av dette, når man ser hva AP, SV og SP gjør med Norge. =P

Lenke til kommentar

Du overdriver voldsomt, og du voldtar språket sånn som du holder på...

Les om hvordan jeg oppfatter deg her:

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=drama%20queen

 

At du tror at folk får mindre respekt av meg på grunn av at jeg skrev det jeg skrev, vitner om at du har særdeles liten virkelighetsforståelse.

 

Så når du sier at folk ikke skal henge seg opp i det du sier så ee det JEG som har liten virkelighetsoppfatning? Er du helt på bærtur? Kødder du? Ågud i himmelen hva er det som er galt med deg..

Lenke til kommentar

Så når du sier at folk ikke skal henge seg opp i det du sier så ee det JEG som har liten virkelighetsoppfatning?

:hmm: Hvordan kan det ha seg at jeg har liten virkelighetsoppfatning når det gjelder dette? :) Det er forøvrig ingen andre enn du som har hengt deg opp i dette, eller nevnt det i det hele tatt. Så jeg antar at ingen har hengt seg opp i det...

 

Er du helt på bærtur?

:roll:

 

Kødder du?

:dontgetit:

 

Ågud i himmelen hva er det som er galt med deg..

... At jeg er uenig med deg, og syntes at du overdriver rene bagateller og lager et H****tes leven ut av det? :) Men samma det, Priim. Skal vi slutte fred? :fun:
Lenke til kommentar

 

:hmm: Hvordan kan det ha seg at jeg har liten virkelighetsoppfatning når det gjelder dette? :) Det er forøvrig ingen andre enn du som har hengt deg opp i dette, eller nevnt det i det hele tatt. Så jeg antar at ingen har hengt seg opp i det...

 

:roll:

 

 

:dontgetit:

 

... At jeg er uenig med deg, og syntes at du overdriver rene bagateller og lager et H****tes leven ut av det? :) Men samma det, Priim. Skal vi slutte fred? :fun:

 

Det har ingen hensikt at andre påpeker noe som allerede har blitt påpekt.

 

Et tegn på manglende virkelighetsoppfatning er når man ikke ønsker å stå inne for noe man har sagt, eller ikke innser brist i logikk, det et faktisk et fullverdig grunnlag for stemplet.

 

Men gjerne for meg :-)

Lenke til kommentar

Et tegn på manglende virkelighetsoppfatning er når man ikke ønsker å stå inne for noe man har sagt

Uenig. Det har intet med virkelighetsoppfatning å gjøre. Uansett så har jeg ikke sagt noe "jeg ikke står inne for" ...

 

, eller ikke innser brist i logikk, det et faktisk et fullverdig grunnlag for stemplet.

At det jeg har gjort noe ulovlig her inne, ved å skrive det jeg skrev, DET er ulogisk. :)

 

 

Men gjerne for meg :-)

Fint. Da slutter vi fred. :-)

Da er vi enige om å være uenige, og stopper der. = )

Lenke til kommentar

Uenig. Det har intet med virkelighetsoppfatning å gjøre. Uansett så har jeg ikke sagt noe "jeg ikke står inne for" ...

 

 

At det jeg har gjort noe ulovlig her inne, ved å skrive det jeg skrev, DET er ulogisk. :)

 

 

Fint. Da slutter vi fred. :-)

Da er vi enige om å være uenige, og stopper der. = )

 

Du stilte meg spørsmålet om ditt utsagn betydde noe som helst. Det er å ikke stå inne for det du sier, du nevnte det også i en tråd tidligere at du ikke alltid ønsket å bli tatt for det du hadde skrevet, her ble det vertfall tatt opp i samme trådeb.

 

Du ønsker ikke å diskutere faktumet at du dreit deg ut og stokker kortene for å prøve å komme unna, svar på det du blir sitert på og vær så snill æ slutt å vrøvl.

 

 

Edit,?;

 

Jeg stilte logikken din til vurdering når du prøvde å sanke stemmer i fra piratpartiet over til venstre ved å bruke en teknikk du andre steder og også tidligere o tråden har vært i mot, stem på di 'store' i denne konteksten blir 4-6% partiet stort, men siden det er et såpass lite parti vil man med den logikken ødelegge for di små oppkommende partiene siden det tydligvis generelt er lite støtte for deres saker, ergo logisk brist.

 

Du sa at det du sier ikke var så viktig i denne sammenhengen, hvorfor besvarer du ikke det med et resonnement? Eller er det du skriver på generelt grunnlag meningsløst og bare virr varr som passer hver enkelt leser?

 

Det er jo en aller høyst aktuell problemstilling i forhold til valgflesket og propagandaen du serverer oss.

 

 

Når du ikke ønsker å bli sitert på dine utsagn har du sagt noe du ikke står inne for å ha sagt, det er så enkel som det.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Du stilte meg spørsmålet om ditt utsagn betydde noe som helst.

Burde kanskje fått med "I den store sammenhengen" eller noe liknende, da dette tydeligvis betyr veldig mye for deg? Det jeg skrev betyr jo ingen ting som helst utover at jeg sa det. Og det betyr ikke at jeg ikke står inne for det... Det er vel ikke akkurat noe å "stå inne for" heller. Det er her jeg mener du overdramatiserer og overdriver. Jeg hadde ikke regnet med noen sånn kommentar som din i det hele tatt. Derfor skrev jeg også: "HVA?"

 

Det er å ikke stå inne for det du sier,

Feil. Se ovenfor.

Det å si at dette har liten betydning, er ikke det samme som å gi uttrykk for at jeg ikke står inne for det...

 

du nevnte det også i en tråd tidligere at du ikke alltid ønsket å bli tatt for det du hadde skrevet, her ble det vertfall tatt opp i samme trådeb.

Åja.... Kan ikke huske det men...

 

Du ønsker ikke å diskutere faktumet at du dreit deg ut og stokker kortene for å prøve å komme unna, svar på det du blir sitert på og vær så snill æ slutt å vrøvl.

Det er jo du som driter deg ut, ikke jeg. Men jeg tror egentlig ikke folk her inne bryr seg særlig om det vi snakker om her... Jeg syntes du lager storm i et vannglass. Både du og kgun er meget flinke til å overdramatisere rene bagateller og å få dem til å fremstå som mye mer alvorlige enn hva de er... Jeg vil anbefale at du selv kutter ut vrøvlet... Tviler på at det er flere enn deg her inne som tar det du sier tung alvorlig. Det måtte i så fall være en viss fyr med en ugle som avatar. Bortsett fra det så tipper jeg det er svært få, om ingen.
Lenke til kommentar

 

Burde kanskje fått med "I den store sammenhengen" eller noe liknende, da dette tydeligvis betyr veldig mye for deg? Det jeg skrev betyr jo ingen ting som helst utover at jeg sa det. Og det betyr ikke at jeg ikke står inne for det... Det er vel ikke akkurat noe å "stå inne for" heller. Det er her jeg mener du overdramatiserer og overdriver. Jeg hadde ikke regnet med noen sånn kommentar som din i det hele tatt. Derfor skrev jeg også: "HVA?"

 

 

Feil. Se ovenfor.

Det å si at dette har liten betydning, er ikke det samme som å gi uttrykk for at jeg ikke står inne for det...

 

 

Åja.... Kan ikke huske det men...

 

Det er jo du som driter deg ut, ikke jeg. Men jeg tror egentlig ikke folk her inne bryr seg særlig om det vi snakker om her... Jeg syntes du lager storm i et vannglass. Både du og kgun er meget flinke til å overdramatisere rene bagateller og å få dem til å fremstå som mye mer alvorlige enn hva de er... Jeg vil anbefale at du selv kutter ut vrøvlet... Tviler på at det er flere enn deg her inne som tar det du sier tung alvorlig. Det måtte i så fall være en viss fyr med en ugle som avatar. Bortsett fra det så tipper jeg det er svært få, om ingen.

 

 

Vi overdramatiserer ikke mer en du overdriver.

 

Les det eg redigerte inn og du ser at eg for tredje eller fjerde gang påpeker at du svarer på feil henvendelse, er dette fordi du ikke ønsker å svare på den faktiske henvendelsen?

 

Så siterer jeg gjerne det aktuelle på nytt.

Lenke til kommentar

Jeg vil stille deg det samme spørsmålet tilbake: Hva er strategien til Piratpartiet, for å jobbe for sine saker, hvis de ikke har politisk gjenomslagskraft?

 

 

Og for å svare på spørsmålet ditt: Venstre har politisk gjennomslagskraft i en blågrønn regjering. Det er veldig sannsynlig at Venstre blir med i en regjering uansett. Men hva med piratpartiet? Vil påvirke like mye som det NKP og Tjen Folket påvirker AP?. =)

 

Her er det jeg har påpekt som en logisk brist, dersom man skal tenke sånn burde di som stemmer venstre slå seg sammen med et av di større partiene fordi i det store bildet vil ikke venstre få noe reel gjennomslagskraft fordi at i en eventuell regjering vil venstee mest sannsynlig bli det minste partiet.

 

Skal man følge logikken vil heller aldri piratpartiet då noen makt.

 

Det blir rett og slett feil.

 

 

You can either like it or love it.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Hva er den lista med de navnene? Når kommer jeg til den, og hvordan formelt ignorerer jeg den?

Det er en liste over de listekandidatene du ønsker skal representere deg.

Du ignorerer det ved å ikke krysse av på noen av dem. Du må jo ikke stemme på noen listekandidater.

:)

 

 

Hvordan forhåndsstemmer man?

På samme måte som vanlig stemmegivning, bare at du gjør det mye før valgdagen.

 

Nei, å skatte 100 % av all inntekt over 1,5 M. er helt greit.

For deg her og nå kanskje. Men det vil være svært skadelig på sikt. Det vil rasere Norsk næringsliv totalt, som igjen vil føre til svært lite skatteintekter på sikt, som da igjen vil føre til mindre velferd, og mer fattigdom.

Store selskaper vil flagge ut. De vil flytte til utlandet, siden de ikke vil være konkurransedyktige i Norge.

 

Veldig få normale innbyggere tjener mere enn maksimalt millionen pr. år.

Om man innfører skatten så vil dette bare føre til at de rike flagger ut, og det betyr flere milliarder i tap av skatteinntekter til staten, som igjen vil bety redusert velferd.

Det blir da selvsagt mye mer fattigdom i Norge. Så dette er vel det dummeste forslaget som finnes av det politiske partier har på dagsorden.

 

Nå skal ''Idrettsfolk'', ''Skuespillere'', og ''Superstjernepopstarartisterdafuq?'', få kjenne litt på rettferdig. :)

Det er jo ikke rettferdig... :)

Gjør man sånt, så fjerner man også drømmene til folk... Folk har lite igjen for å jobbe hardt. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...