Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler jeg blir hørt politisk i Venstre... Og jeg ønsker at Venstre skal få makt og innflytelse i samfunnet. Du tror ikke at Piratpartiet ønsker makt? Eller du påstår det?

 

Mest av alt ønsker vi å fronte våre saker.

Og i den forbindelse, er jeg oppriktig nysgjerrig på hvordan partiet Venstre betrakter konseptet, å kjempe for politiske saker, utenfor det politiske systemet.

 

For å komme med et noe uryddig eksempel:

https://www.youtube.com/watch?v=3mxR75DAwL8

Endret av Rogaland Piratparti
Lenke til kommentar

Det er vell en lov mot at du ikke kan informere folk om en valgprosses der du også forteller dem hvilket parti som skaø stemmest på,

  1. Vis meg den loven
  2. Jeg sa ikke at han skal stemme på det.

Jeg begynte til og med setningen med: Ja, det kan du gjøre på spørsmål om:

"Kan jeg stemme på Piratpartiet".

 

Jeg avsluttet også med å poengtere at ved å gjøre det slik så støtter du disse sakene.

Dersom vedkommende ikke støtter disse sakene, så må vedkommende velge et annet parti, som vektlegger helt andre saker. For eksempel så kan man stemme på arbeiderpartiet som jobber for bekjempelse av rikdom, og for flere reguleringer og innskrenkning av frihet, eller man kan stemme Sosialistisk Venstreparti (SV) som vil innskrenke friheten ytterligere, og som vil regulere enda mer osv, osv osv...

 

det blir vell tatt som å prøve å påvirke resultatet, spesielt siden han ønsker å stemme på et annet parti.

Det han har sagt er at det står mellom MdG og Venstre... Det var det han sa sist.

Ellers så har han sagt hvilke partier han ikke vil stemme på, osv. Jeg nevnte V som et eksempel. ;)

Lenke til kommentar

  1. Vis meg den loven
  2. Jeg sa ikke at han skal stemme på det.

Jeg begynte til og med setningen med: Ja, det kan du gjøre på spørsmål om:

"Kan jeg stemme på Piratpartiet".

 

Jeg avsluttet også med å poengtere at ved å gjøre det slik så støtter du disse sakene.

Dersom vedkommende ikke støtter disse sakene, så må vedkommende velge et annet parti, som vektlegger helt andre saker. For eksempel så kan man stemme på arbeiderpartiet som jobber for bekjempelse av rikdom, og for flere reguleringer og innskrenkning av frihet, eller man kan stemme Sosialistisk Venstreparti (SV) som vil innskrenke friheten ytterligere, og som vil regulere enda mer osv, osv osv...

 

 

Det han har sagt er at det står mellom MdG og Venstre... Det var det han sa sist.

Ellers så har han sagt hvilke partier han ikke vil stemme på, osv. Jeg nevnte V som et eksempel. ;)

 

Jeg er dog ikke sikker, men mener det er en.lov om det.

 

 

Du fortalte han å ta valgseddelen det stp Venstre på når du forklarte det praktiske rundt hvordan man avlegger en stemme.

 

Jeg føler jeg blir hørt politisk i Venstre... Og jeg ønsker at Venstre skal få makt og innflytelse i samfunnet. Du tror ikke at Piratpartiet ønsker makt? Eller du påstår det?

 

Det var ikke det du uttrykket da eg siterte deg.

Lenke til kommentar

Foreløpig arbeider det internasjonale piratpartiet for å undersøke mulighetene for å gå til rettslige skritt angående overvåkning, som strider mot de europeiske menneskerettigheter artikkel 8.

Flott! :)

 

Det er godt at det er flere som jobber mot samme mål!

Her vil jeg også legge til at vi Venstrefolk også ønsker forandring til det bedre, og at vi støtter dere i deres arbeid.

 

Her er en lenke fra V sine offisielle sider ang. overvåkning:

http://www.venstre.no/artikkel/47436

 

08.02.2013 - Vi lever i en digital og global tidsalder, og trenger et lovverk som tar høyde for dette. Mer overvåkning på nett er imidlertid ikke svaret på utfordringene knyttet til opphavsrett, sier Venstres leder Trine Skei Grande.

 

Her i Norge, arbeider vi for å få på plass verktøy og guider som kan omgå sensur og overvåkning.

Kjempefint! Vi støtter dere hundre prosent. Hadde piratpartiet slått seg sammen med Venstre, så tror jeg vi hadde kommet lengre. Men det er vel ikke mulig :(

Uansett så jobber dere med ting som fungerer, og det er jo veldig bra. Det finnes faktisk mange Venstrefolk som jobber sammen med dere, og som er PP-Venner som gir pengestøtte til piratpartiet, selv om de stemmer Venstre... Så det er bred støtte til PP innad i Venstres rekker. Bare sånn at du vet det! Jeg skal selv melde meg inn i PP som venn, tenkte jeg, etter det du sa nå. ;)

 

Men saken er jo at dere kan jo holde på med det, men å stemme Venstre er ikke et dumt valg. Vi har faktisk veldig mye vi skulle ha sagt i en blågrønn regjering.

Jo sterkere vi er samlet, desto bedre. Om man er uenig i venstre i noe, og mer enig med PP enn Venstre, så må man jo selvsagt stemme Piratpartiet. Men er man bare opptatt av at DLD skal vekk, og Den nye åndsverksloven omgjøres til, å lovliggjøre fildeling.. Da er Venstre det beste valget! Ønsker man helt annen form for demokrati, og vektlegger det mer enn det sosialliberale demokratiet Venstre vil ha, og HAR TROA PÅ AT DET LAR SEG GJØRE! da stemmer man på Piratpartiet.

 

Vi ønsker også å arrangere cryptoparties o.a. ting, og mange av våre medlemmer kommer ifra interesseorganisasjoner, såsom fribit og EFN.

Jeg googla disse, og er veldig positivt innstilt.

Jeg gikk inn på følgende side:

http://fribit.no/fakta/politikk/

 

Se hva Venstre er i for og mot der. Er ikke V et godt valg? ;)

 

 

Her er alt fra krevsvar.no:

 

http://krevsvar.no/svar/

 

Her kan man se hva Venstre vil. :)

 

Er det mulig for PP og Venstre å gå sammen som ett parti?

Eller muligheter for å slå seg sammen?

Hvis det var mulig, så ville vi stått så sterkt sammen at vi ville blitt veldig veldig store, og gjenreist Norges eldste parti til et stort parti igjen ;)

Men sannsynligheten for det, anser jeg som svært, svært liten. :(

 

Hva slags ideologi ligger til grunn for Piratpartiet egentlig?

Sosialliberalisme?

 

Vet du noe selv om sosial liberalisme?

 

Har virkelig Venstre politisk gjennomslagskraft i en eller annen farge-klatt?

Først og fremst JA. Det er vi som VIRKELIG har politisk gjennomslagskraft, men det er jo stemmene som avgjør det. Jo flere stemmer til piratpartiet, desto færre blir det for venstre, og jo større sjanse er det for at vi begge misslykkes i det vi vil oppnå. Fordi PP ikke har muligheten til å bli like store som Venstre, i alle fall ikke nå, sannsynligvis heller ikke om 8 år. Venstre har mange velgere på grunn av at vi har en helhetlig politikk, som tar for seg alle felt. Sykehus, rus-omsorg, ja alt... Det har ikke dere.

 

Hvor mange av Venstre sine politiske forslag, har "slått igjennom", i løpet av de siste ti årene? Null komma to prosent?

Det er fordi folk har vært så dumme, (jeg også) at de har stemt på Arbeiderpartiet, SV, og SP... Og på grunn av dumme FrP som ikke ville støtte borgerlig regjering sist gang, noe de burde ha gjort, selv om de ikke ble med i den.

Resultatet ble altså de autoritære vannstyret til de rød-grønne. Og selvsagt har vi da ingen sjanse.

 

Noen her inne påstår at Venstre og AP er like partier. De sier arbeiderpartiet light. Noe fjernere sannheten finner du ikke. Men personene som sa det er jo kun opptatt av innvandringspolitikk, så da er det jo ikke så rart kanskje. Men det er MEGET stor forksjell på Venstre og Arbeiderpartiet når det gjelder liberale verdier.

 

AUFs T-shorter viser hvor løgnaktig partiet er i sin helhet, da det står frihet på den. Hva slags frihet får man med AP? Friheten til å gjøre det AP sier du skal gjøre og ikke gjøre... Friheten til å la AP ta valg for deg (...)

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er dog ikke sikker, men mener det er en.lov om det.

Japp, så er jeg vel innformasjons-kriminell da. Kan jeg leve med. ;)

Det er forøvrig opp til tolkninga. Det er ingen som bryr seg i alle fall...

Og jeg tviler på at dette er ulovlig på et forum. Det må være dersom det er feilopplysninger på politiske sider eller noe sånt noe. Eller liknende ting.

Valgbrosjyrer osv.

 

Du fortalte han å ta valgseddelen det stp Venstre på når du forklarte det praktiske rundt hvordan man avlegger en stemme.

Ja, med bilder og det hele. Jeg er forumkriminell. Det er bare å anmelde det, dersom du føler det er riktig, eller verd det.

 

Det var ikke det du uttrykket da eg siterte deg.

Spiller det noen rolle? Nei.
Lenke til kommentar

 

Japp, så er jeg vel innformasjons-kriminell da. Kan jeg leve med. ;)

Det er forøvrig opp til tolkninga. Det er ingen som bryr seg i alle fall...

Og jeg tviler på at dette er ulovlig på et forum. Det må være dersom det er feilopplysninger på politiske sider eller noe sånt noe. Eller liknende ting.

Valgbrosjyrer osv.

 

 

Ja, med bilder og det hele. Jeg er forumkriminell. Det er bare å anmelde det, dersom du føler det er riktig, eller verd det.

 

Spiller det noen rolle? Nei.

 

Fantastisk svar, ender med et enda vedre utsagn, spiller det du siterte meg på noen rolle - nei det gjør det ikke.

Lenke til kommentar

Det som er mest gøy er at du undergraver deg selv med å regelrett si:

 

Betyr det jeg skriver noe som helst? - nei.

 

Skal man FØRST gi legitimasjon? Hvorfor må man krysse av navn man ikke vet?

 

Du skal først registrete at du har stemt ja, så skaø du krysse av navn på listen, sett deg litt inn i partiet du ønsker å stemme på også finner du jt hvem du ønsker skaø representanter deg

Lenke til kommentar

Prim. Du har rett: Det jeg skriver har ingen betydning... for påtalemyndigheten...

Du har en dårlig sak for å si det sånn. Men nå vil jeg ikke diskutere dette med deg mer. Anmeld meg om du syntes jeg har brutt noen lov. Eller la vær å plag meg med det. OK? :)

 

Nå stokker du kortene på to forskjellige sitater men det må du gjerne gjøre.

Anmelde deg er det lite vits i, det er mer uetisk symbolsk for deg en det er straffbart, men at du som representerer venstre fremstår uetisk og ikke ønsker å stå inne for det du sier er jo selvfølgelig et valg jeg skal respektere, men det går på bekostning av respekt ovenfor deg.

 

Når eg tenker meg om har du lite å tape.

 

Jeg kan gjerne, stille opp i en rettsak for ytringsfriheten i landet... :p

Forsvare meg mot overtramp. Hva om en anonym bruker hadde skrevet det? Hadde Politiet brukt resurser på å spore opp denne personen dersom han sa noe ulovlig på et forum?

 

Merk at det var et spørsmål rundt det du fremstiltesom informasjon for noen som ønsket å vite om hvordan man velger. Ytringsfriheten omfatter lite løgn og bedrag

 

Edit; ytringsfrihet er vell ikke så viltig for deg, for du liker jo ikke å stå inne for det du sier :-)

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Hvordan forhåndsstemmer man?

 

Nei, å skatte 100 % av all inntekt over 1,5 M. er helt greit.

 

Veldig få normale innbyggere tjener mere enn maksimalt millionen pr. år.

 

Nå skal ''Idrettsfolk'', ''Skuespillere'', og ''Superstjernepopstarartisterdafuq?'', få kjenne litt på rettferdig. :)

Lenke til kommentar

Hvordan forhåndsstemmer man?

 

Nei, å skatte 100 % av all inntekt over 1,5 M. er helt greit.

 

Veldig få normale innbyggere tjener mere enn maksimalt millionen pr. år.

 

Nå skal ''Idrettsfolk'', ''Skuespillere'', og ''Superstjernepopstarartisterdafuq?'', få kjenne litt på rettferdig. :)

 

Så mann skal straffe vellykkede mennesker? Med å sette et toppskikte på hva som er mulig for dem å tjene? Det vil aldri skje dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...