Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Om du skjuler det du skirver av tull og tøys.

når du er heit i toppen og før du går til køys.

fyller det likevel forumets database

og blir liggende som en rotete vase.

 

Tankespinn og IQ testing av folket.

Hvem er i stand til å tolke

det han fremfører i sin mørkeblå iver.

Spar oss gjerne og skjul alt du skriver.

 

Hahah.. kanon :-p

Lenke til kommentar

Står mellom Høyre og Venstre. Noen som kan fremheve noen tydelige forskjeller mellom disse to partiene?

 

Venstre har et større miljøfokus, og er mer "anti-FrP" enn det Høyre er.

 

Innlegg nr. 666 :devil:

 

SIV JENSEN!

 

Så henger det ihvertfall på greip at det er innlegg nr. 666.

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Apropos Frihet, så er visst AP også tilhengere av frihet

 

Og du av det motsatte - kaos.

 

De beste løgnerne er jo selvsagt de menneskene som ikke selv forstår at de lyver.

 

Er du lam i hodet sa sauen?

 

Er glaf enkelte ikke stemmer, for da betyr stemmen min mer

:yes:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Du kan umulig hevde at Ap er for frihet, når de går inn for å overvåke hele befolkningen.

Det er jo det stikk motsatte av frihet, jo!

 

Er helt enig i at datalagrinsdirektivet er et overgrep mot befolkningen, men det kan forsvares med at det er for å forhindre alvorlig kriminalitet :p Men nei, det er det ingen som tenker på :hmm:

Lenke til kommentar

Er helt enig i at datalagrinsdirektivet er et overgrep mot befolkningen, men det kan forsvares med at det er for å forhindre alvorlig kriminalitet :p Men nei, det er det ingen som tenker på :hmm:

 

Bare tøys.

De "seriøse" kriminelle bruker ikke overvåkede nettverk.

 

DLD vil ikke ramme noen andre enn uskyldige - og i beste fall et par småfisker, til å begynne med, inntil folk lærer seg å bruke Tor (https://www.torproject.org/).

Endret av Rogaland Piratparti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så de partiene som er i MOT datalagringsdirektivet, er konger?

 

Ja. Og det er partier som SV, Venstre, Du-veit-ikkje-ka-du-snakka-om-partiet, tja, alle unntatt AP og Høyre.

 

Bare tøys.

De "seriøse" kriminelle bruker ikke overvåkede nettverk.

 

DLD vil ikke ramme noen andre enn uskyldige - og i beste fall et par småfisker, til å begynne med, inntil folk lærer seg å bruke Tor (https://www.torproject.org/).

 

En ting er jeg ihvertfall sikker på, og det er at tanken bak DLD ikke er ond. Men at det er feil, uetisk, umoralsk, og et overgrep, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar

Så, hvordan ligger Piratpartiet an i forhold til innvandringspolitikk, som er et stort og betent tema?

 

Veldig, veldig bra spørsmål!

Det avdekker ikke bare virkelighetsoppfatningen, perspektivene, og tankegangen som står bak eventuelle løsningsforslag, men også graden av ærlighet.

 

For en del av de tingene som vi definerer som "problemer", så er årsaken til at "problemene" har oppstått, opprettholdes, eller ikke løses, faktisk OSS. Ikke "De Andre". Men OSS.

Dette ser vi enklest med tigger-"problematikken": Folk hadde ikke vært tiggere, hvis ikke VI gav dem penger.

 

For innvandringspolitikken, eller rettere sagt asylant- og familie-gjenforeningspolitikken, er saken den at det er sosiologisk betingede kulturkonflikter ute og går.

Eksempelvis, folk som har kommet fra land hvor det har vært borgerkrig og null sosiale støtteordninger, tenker ikke først og fremst på å sikre fremtiden sin her i Norge, ved å opparbeide seg pensjonspoeng.

De er vant med at de ikke kan stole på staten. Da ønsker de å sikre fremtiden sin, på andre måter.

Her er det mye interessant psykologi og sosiologi ute og går:

https://www.youtube.com/watch?v=A3oIiH7BLmg

 

Men for å forsøke å være kort:

Jeg mener vi har for mange støtteordninger her i Norge, og jeg mener at vi da legger opp til at disse støtteordningene kan misbrukes. Og når en ordning kan misbrukes, da blir den misbrukt. Dette har forskjellige sub-kulturer i Norge bedrevet i mange tiår, uten at man har slått ned på det, før nå i det siste.

Slik sett kan man si at det politiske miljøet trenger tid for å bli enige om at nå tar vi oss isammen, uten at vi skal slenge dritt på hverandre for å våge å ta opp problemer.

Og det er et problem med det politiske systemet vi har i Norge idag, som er rent representativt: Representantene er avhengige av å fremstille seg selv som prektige. Da er det enkelte typer problemer som ikke blir løst - ihvertfall ikke i "dette" ti-året.

 

Denslags problemer vil Piratpartiet fikse, ved å innføre et breddedemokrati, hvor folk skal kunne stemme mer på saker, ikke bare på representanter.

Det vil føre til et mer dynamisk og fleksibelt demokrati, og det vil føre til at problemer av typen "betent", faktisk blir avstemt på, uten at noen politikere skal miste ansikt.

Endret av Rogaland Piratparti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller oljeboring i fiskeområder, som er et enda mer sårbart tema.

 

På min forrige arbeidsplass, hadde jeg en teknisk leder, som i forbindelse med at jeg ønsket å automatisk erstatte kode for noen hundre nettsteder, sa: "Vi kan ikke gjøre noe hvis vi ikke kan garantere at det ikke kan gå galt".

 

Da blir det svært lite man får gjort.

 

En risiko-analyse for hva sjangsen er for at ting kan gå galt, er nyttig, men man må være klar over at man ikke kan eliminere risiko.

I spørsmålet om oljeboring i fiskeriområder, så tror jeg vi kan si at Piratpartiet er et parti som i en del saker, stiller seg åpne for samarbeid. Det er ikke alt som er på kjerneprogrammet, og jeg ser for meg at vi kommer til å samarbeide f.eks. med Miljøpartiet de Grønne, om saker.

Lenke til kommentar

Veldig, veldig bra spørsmål!

Det avdekker ikke bare virkelighetsoppfatningen, perspektivene, og tankegangen som står bak eventuelle løsningsforslag, men også graden av ærlighet.

 

For en del av de tingene som vi definerer som "problemer", så er årsaken til at "problemene" har oppstått, opprettholdes, eller ikke løses, faktisk OSS. Ikke "De Andre". Men OSS.

Dette ser vi enklest med tigger-"problematikken": Folk hadde ikke vært tiggere, hvis ikke VI gav dem penger.

 

For innvandringspolitikken, eller rettere sagt asylant- og familie-gjenforeningspolitikken, er saken den at det er sosiologisk betingede kulturkonflikter ute og går.

Eksempelvis, folk som har kommet fra land hvor det har vært borgerkrig og null sosiale støtteordninger, tenker ikke først og fremst på å sikre fremtiden sin her i Norge, ved å opparbeide seg pensjonspoeng.

De er vant med at de ikke kan stole på staten. Da ønsker de å sikre fremtiden sin, på andre måter.

Her er det mye interessant psykologi og sosiologi ute og går:

 

Men for å forsøke å være kort:

Jeg mener vi har for mange støtteordninger her i Norge, og jeg mener at vi da legger opp til at disse støtteordningene kan misbrukes. Og når en ordning kan misbrukes, da blir den misbrukt. Dette har forskjellige sub-kulturer i Norge bedrevet i mange tiår, uten at man har slått ned på det, før nå i det siste.

Slik sett kan man si at det politiske miljøet trenger tid for å bli enige om at nå tar vi oss isammen, uten at vi skal slenge dritt på hverandre for å våge å ta opp problemer.

Og det er et problem med det politiske systemet vi har i Norge idag, som er rent representativt: Representantene er avhengige av å fremstille seg selv som prektige. Da er det enkelte typer problemer som ikke blir løst - ihvertfall ikke i "dette" ti-året.

 

Denslags problemer vil Piratpartiet fikse, ved å innføre et breddedemokrati, hvor folk skal kunne stemme mer på saker, ikke bare på representanter.

Det vil føre til et mer dynamisk og fleksibelt demokrati, og det vil føre til at problemer av typen "betent", faktisk blir avstemt på, uten at noen politikere skal miste ansikt.

 

Greit. Du beviste nettopp at Piratpartiet er et seriøst parti.

 

:)

Endret av FandensOldemor123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.holderdeord.no/issues/69-innfore-datalagringsdirektivet

 

Venstre

Opposisjon

Venstre har stemt mot å innføre datalagringsdirektivet. De har holdt ord i denne saken.

Mot

Avstemninger

Mot å legge forslag om å utsette implementeringen av datalagringsdirektivet ved protokollen. Desember 2012

For å utsette implementeringen av datalagringsdirektivet. Desember 2012

For å stanse implementeringen av datalagringsdirektivet. Oktober 2012

For å evaluere datalagringsdirektivets konsekvenser 3 år etter, dersom det innføres. April 2011

Mot å utsette implementering av datalagringsdirektivet. April 2011

For å henlegge lovforslaget om å innføre datalagringsdirektivet. April 2011

For å utsette samtykke til innlemmelse av datalagringsdirektivet til EUs revidering foreligger. April 2011

For å ikke innføre datalagringsdirektivet. April 2011

Mot å innføre datalagringsdirektivet. April 2011

Mot å endre ekomloven og straffeprosessloven for gjennomføring av datalagringsdirektivet. April 2011

holdt

Løfter fra partiprogram

Venstre vil arbeide for å hindre at EUs datalagringsdirektiv blir en del av norsk lov, og om nødvendig bruke reservasjonsretten i EØS-avtalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...