Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står nå mellom:

 

Venstre.

Senterpartiet.

Miljøpartiet De Grønne.

Fremskrittspartiet.

Høyre.

 

Helt utelukket:

 

Kristelig Folkeparti.

Sosialistisk Venstre.

Arbeiderpartiet.

Rødt.

Ikke så galt dette mener jeg. =)

Godt plantet på borgerlig side i alle fall =P

Senterpartiet er det eneste som skiller seg ut. Men det er bedre enn AP, SV, Rødt, etc.

Miljøpartiet De grønne har veldig mye bra. Fremskrittspartiet har jo noe bra. Høyre har en del bra.

Men alt dette de har som er bra, har jo Venstre...

 

Føler liksom at Venstre blir en slags god blanding mellom disse partienes positive sider...

 

Venstre har en god distriktspolitikk og vil desentralisere makten, slik SP vil, og som da fører til at lokaldemokratiet blir styrket og kommunene får større handlingsrom (...). Venstre vil verne om miljøet på samme måte som Miljøpartiet de Grønne, men de vil for eksempel bruke penger på vedlikehold av veiene våre, noe MdG ikke er så opptatt av. Og de vil ikke forby import av bensinbiler heller, slik MdG vil. Men de vil verne om Lofoten, Vesterålen og Senja.

 

Venstre har mye av den samme økonomiske politikken som Høyre... Formueskatt, inntektskatt (skatt på arbeid) eidendomskatt og arveavgift vil man redusere og på sikt fjerne. Dette betyr at folk får beholde det de har tjent på jobb, og at de ikke må betale for noe de allerede eier.

Som da sørger for større økonomisk og sosial frihet.

 

Venstre har en del til felles med FrP når det gjelder liberal sosialpolitikk, men skilles der hvor FrP begynner å bli autoritær og bryter med det rent sosiale ideene liberalismen er bygget på, osv.

 

Det er uansett bra at du tar avstand fra partiene til venstre for Senterpartiet, da disse bare vil øke byråkratiet, innskrenke friheten vår på de fleste områder, og sørge for at flere produktive rømmer landet, og mye annet som vil være skadelig både for økonomien, friheten til det norske folk, og næringslivet generelt.

 

Ingenting her er basert på egne meninger, kun raske tanker på Valgomaten. Noen meninger?

Tja, jeg gav uttrykk for dem ovenfor i stedet for her.. :)

Rask diagnostisering av deg blir: Du er grønn, og du er blå... Du vil verne om naturen. Du vil ha en økonomisk frihet. Du vil subsidiere bøndene, osv. og du vil ha skattelette og sitte igjen med mer penger som du kan bruke på det du selv ønsker å bruke pengene på. Derfor havner du som du gjør. Men for å subsidiere bøndene så må du bite i det sure eplet og godta Arbeiderpartiets formynderpolitikk også...

 

PS: Er IKKE politisk engasjert, så kanskje jeg bør stemme Kystpartiet eller Pensjonistpartiet, bare så jeg har stemt, liksom?

Hehe... Jeg vet lite om Kystpartiet og Pensjonistpartiet.

Men om du ikke har noen meninger om noe som helst, så er det vel ikke noe vits i å stemme? =)

Uansett, ønsker du en blågrønn regjering fremfor en blåblå, så stem Venstre. Det er jo de det står i mellom. Da får du en grei miljøpolitikk, og en grei økonomisk politikk, osv. =P

Lenke til kommentar

Står nå mellom:

 

Venstre.

Senterpartiet.

Miljøpartiet De Grønne.

Fremskrittspartiet.

Høyre.

 

Helt utelukket:

 

Kristelig Folkeparti.

Sosialistisk Venstre.

Arbeiderpartiet.

Rødt.

 

Ingenting her er basert på egne meninger, kun raske tanker på Valgomaten. Noen meninger? PS: Er IKKE politisk engasjert, så kanskje jeg bør stemme Kystpartiet eller Pensjonistpartiet, bare så jeg har stemt, liksom?

 

Ville stemt Venstre eller MdG hvis jeg var deg.

 

Inseelsen at du har bedre ting å bruke din tid på, samt at muligheten for at din stemme skulle bety noe er mindre enn muligheten for å vinne førstepremien i Lotto.

 

http://en.wikipedia....radox_of_voting

 

Jeg vet det er klisjé, men skulle alle tenke slik som deg så hadde det ikke vært mye til politisk system i Norge. Før du rekker å komme meg i forkjøpet, skal jeg si "Det er ikke mye til politisk system nå heller.", bare for å ha sagt det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ingen klisje, om enn ett noe ubehagelig faktum for våre herskere.

 

Så der hadde ikke vært noen som lovlig kunne bestemme over deg og din eiendom, og som du måtte adlyde til enhver tid?

 

Tenk deg... uten et politisk system, med politi osv. hadde det blitt helt Texas. Alle kunne skyte alle, og hverdagen hadde vært som en gammel western-film.

 

Du veit ikkje kva du snakkar om!

 

Du kom meg i forkjøpet :p

 

Hva står Hjemmesitterpartiet for?

 

"Hjemmesitterpartiet" er bare et fiksjonelt parti som ikke eksisterer i virkeligheten, så å "stemme hjemmesitterpartiet" er det samme som å ikke lette på ræva, men istéden bare sitte hjemme og ikke bry seg. Det er ihvertfall det jeg har fått inntrykk av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da står det mellom Venstre og MDG, da. Hvem? Og hvorfor?

Begge er som sagt gode alternativer. =)

Ønsker du vedlikehold av veiene våre? Syntes du det er greit med import av bensinbiler?

Om ikke så må du velge MdG. Om du ønsker fokus på vedlikehold av veiene våre, og syntes at det er greit med import av bensinbiler, så velg Venstre. Da vil du også støtte vår kamp mot den nye åndsverksloven, og DLD også. =)

Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke så brutalt... og samfunnet fungerer sånn som det fungerer av en grunn.

 

Ja, vi har allerede gitt Jens og hans kompisser (nesten) alle våpen, og blitt opplært til å adlyde dem fra man gikk i barnehagen.

 

Alt det som de andre partiene som har innflytelse, IKKE står for?

 

Såsom frihet fra overvåkning.

 

Apropos Frihet, så er visst AP også tilhengere av frihetafp000553606-QONlfFUlqk.jpgVelkommen til double-talk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Persondiskusjon mellom meg og kgun. Setter det i spoiler så folk slipper å se den. :p

 

Om du skjuler det du skirver av tull og tøys.

når du er heit i toppen og før du går til køys.

fyller det likevel forumets database

og blir liggende som en rotete vase.

 

Tankespinn og IQ testing av folket.

Hvem er i stand til å tolke

det han fremfører i sin mørkeblå iver.

Spar oss gjerne og skjul alt du skriver.

Lenke til kommentar

Om du skjuler det du skirver av tull og tøys.

når du er heit i toppen og før du går til køys.

fyller det likevel forumets database

og blir liggende som en rotete vase.

 

Tankespinn og IQ testing av folket.

Hvem er i stand til å tolke

det han fremfører i sin mørkeblå iver.

Spar oss gjerne og skjul alt du skriver.

 

Roser er røde,

fioler er blå,

denne diskusjonen begynner å bli uinteressant,

de fleste her er nok enig med meg óg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...