Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Bestikke velgerne, med velgernes egne penger, akkurat som alle andre politiske partier.

Det stemmer det skatteflyktning... Partiene konkurrerer mot hverandre. Nå er det jo slik at vi vil at samfunnet vårt skal i den retningen der, og da må man stemme på det. Det er bare å starte opp et anarkokapitalistisk parti... Men det er jo ikke det folk vil ha.. :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venstre vil:

 

I regjering med statsrådsposisjoner,

Kan du peke på et eneste politisk parti som ikke vil i regjering? =)

 

som medfører at de ikke kan tråkke på Høyres tær noen som helst ganger i løpet av de neste månedene/årene.

Vel... Hva du mener med den tvetydige setningen kommer ikke helt klart frem. Men tolker jeg den riktig, så tar du vel feil i det... Nå er jo ikke Høyres politikk helt på trynet slik som Arbeiderpartiets heller.

 

Jeg foretrekker uansett Høyre fremfor de sosialdemokratiske partiene...

 

Kan du nevne politikk som Venstre har som vil "tråkke på Høyres tær" ?

Med andre ord: Kan du være litt mer konkret :)

 

Hvis det er slik som å jobbe for å fjerne DLD og den nye åndsverksloven, samt føre en mer human narkotikapolitikk og sånt, så mener jeg personlig at Venstre skal få lov til å trampe på Høyres føtter... Men om de bare tråkker på dem, så er jeg vel fornøyd med det også...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Venstre er i den glade posisjonen at dem kan ønske å gjøre absolutt alt fordi at dem ikke får nok makt eller innsigelse til å forandre noe,

Det er også bare en påstand uten dekning.

Venstre har fått til ufattelig mye før på tross av det du sier.

De har en reel innflytelse, jo...

Men så handler det jo ikke om hvor mye de får til, men HVA de får til.

Noe dere sosialdemokrater ikke bryr dere om, da det er kvantitet fremfor kvalitet som står i hodene deres. :)

 

derfor følger det ingen konsekvenser rundt deres valgløfter.

Venstre har en politikk. Stemmer man på partiet Venstre, så øker sjansen for at politikken til Venstre gjenomføres. Noen saker er mer vektlagt enn andre.

Uansett gjelder vel det samme som du sier her, Arbeiderpartiet og SV også...

Uansett har jo disse mye dårligere politikk...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

 

Det er også bare en påstand uten dekning.

Venstre har fått til ufattelig mye før på tross av det du sier.

De har en reel innflytelse, jo...

Men så handler det jo ikke om hvor mye de får til, men HVA de får til.

Noe dere sosialdemokrater ikke bryr dere om, da det er kvantitet fremfor kvalitet som står i hodene deres. :)

 

Venstre har en politikk. Stemmer man på partiet Venstre, så øker sjansen for at politikken til Venstre gjenomføres. Noen saker er mer vektlagt enn andre.

Uansett gjelder vel det samme som du sier her, Arbeiderpartiet og SV også...

Uansett har jo disse mye dårligere politikk...

 

Jeg er ikke sosialdemokrat så det å putte meg i bås skal du få slippe.

 

Jeg forstår også at innflytelse blir styrt av antall stemmer noe som gjør utsagnet mitt til en sannhet.

Lenke til kommentar

Kan du peke på et eneste politisk parti som ikke vil i regjering? =)

 

PiratPartiet, antar jeg.

 

Større partier kan komme i regjering ved å kjøre sin egen politikk, småpartier må "gå overens" med større partier for å komme i regjering. Sånn er det bare. Normalt sett er det greit også, men dersom man ønsker å få opp debatt om lobbyisme, flytting av lovverk og fjerning av rettsprinsipper så har ikke Venstre "råd" til å utfordre Høyre på det når de begge er på vei inn i posisjon og Venstres statsrådposisjon evt. to statsrådsposisjoner er noe som blir tildelt fra Høyre/FrP etter deres velbefinnende. Spesielt dersom det skulle skje at Venstre IKKE havner på vippen, men de blåbrune får flertall uten Venstre.

 

 

Kan du nevne politikk som Venstre har som vil "tråkke på Høyres tær" ?

 

Nei, jeg kan ikke det. Men hadde Venstre fulgt pratet sitt, hadde de tråkka på Høyres tær når det gjelder DLD/privatisert masseovervåkning, lobbyistenes konstante flytting av åndsverklovene, etc. Men jeg kan altså slett ikke det, for Venstre i Regjering er ikke en skygge av Venstre i opposisjon.

Lenke til kommentar
PiratPartiet, antar jeg.

Det medfører vel ikke riktighet da de står oppført som et politisk parti... Saken er at de ikke har mulighet (ved mindre det skjer et under) til å komme i posisjon.

 

Større partier kan komme i regjering ved å kjøre sin egen politikk, småpartier må "gå overens" med større partier for å komme i regjering.

Selvsagt, men det betyr ikke at de ikke får gjennomslag for noe som helst. De er så store at de vil kunne få igjennom en masse ting likevel. Venstre mener jeg. Piratpartiet vil ha like liten innflytelse som det DLF har.

 

Sånn er det bare. Normalt sett er det greit også, men dersom man ønsker å få opp debatt om lobbyisme, flytting av lovverk og fjerning av rettsprinsipper så har ikke Venstre "råd" til å utfordre Høyre på det når de begge er på vei inn i posisjon og Venstres statsrådposisjon evt. to statsrådsposisjoner er noe som blir tildelt fra Høyre/FrP etter deres velbefinnende.

Hvis alle som stemte piratpartiet hadde stemt Venstre, så ville faktisk Venstre fått mye mer makt, enn om de liberale stemmene spres over mange småpartier som så og si er enige...

 

Spesielt dersom det skulle skje at Venstre IKKE havner på vippen, men de blåbrune får flertall uten Venstre. Nei, jeg kan ikke det. Men hadde Venstre fulgt pratet sitt, hadde de tråkka på Høyres tær når det gjelder DLD/privatisert masseovervåkning, lobbyistenes konstante flytting av åndsverklovene, etc. Men jeg kan altså slett ikke det, for Venstre i Regjering er ikke en skygge av Venstre i opposisjon.

Jo flere stemme Venstre får, desto flere i Høyre må tåle at Venstre tråkker dem på tærne... Sånn er det.

Jo mer makt man gir dem, desto større sannsynlighet er det for at DLD blir fjernet, og den nye åndsverksloven....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Bare kommenterte usannhetene dine.

 

Du gir deg ikke med denne retorikken?

 

Det du skriver om senterpartiet er ikke riktig og du retter forkus på en ting du vet mange ikke liker, pelsdyrnærigen. Det er en marginal del av det norske landbruket og mye tyder på at hele pelsdyrnæringen kan bli avviklet. Jeg er for tradisjonelt norsk landbruk og ikke et liberalistisk landbruk.

 

Slutt å trett oss med alle selvfølgelighetene og propagandaen om Venstre er du snill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jo det er jeg...

Man kan jo tro noe annet.

 

Her siterer kgun en annen persons ord, i mangel på noe bedre.

Nei hvorfor skal jeg si noe annet når jeg synes det var glimrende sagt.

 

Her lenker kgun til et innlegg skrevet av en annen person da han ikke finner noe godt eksempel fra meg.

Bruker minimalt med tid på deg ser du vel og her

 

Godt at du driter ut deg selv, så vi slipper.

Uansett så missforstod du hva jeg mente i innlegget mitt.

Retorikken til sosialdemokratiske partier er sosialistisk.

De bruker den samme retorikken som det sosialister bruker.

 

ser du noe av grunnen. Du er bare ikke i stand til å oppfatte hva andre skriver. Du durer videre med samme retorikk når du ikke har noe mer å fare med.

Lenke til kommentar

Det medfører vel ikke riktighet da de står oppført som et politisk parti...

 

Tror du virkelig at de jobber for å komme i regjering? Tilsier din bruk av logikk virkelig at du seriøst, som et voksent oppadgående menneske tror, at det PiratPartiet jobber for, er å komme i regjering? Eller, når du tenker deg litt om, er deres hensikt å delta i debattene for å lufte sine synspunkter, og om mulig få en plass på Stortinget slik at de kan forme debattene der også?

 

Jeg tror du er smart nok til at du snur svaret ditt her.

 

Piratpartiet vil ha like liten innflytelse som det DLF har.

 

Mer eller mindre helt riktig. Som parti har de ingen innflydelse med mindre de får et mandat. Som interesseorganisasjon kan de ha betydelig innflydelse, dersom de får være med i den offentlige debatten. En del av innflydelsen Venstre har i dag, kommer gjennom at de får mulighet til å presentere budskap i media. Det er den type innflydelse man kan håpe (eventuelt ikke håpe, hvis man ikke er sympatisør) på at PiratPartiet kan få.

 

Hvis alle som stemte piratpartiet hadde stemt Venstre, så ville faktisk Venstre fått mye mer makt, enn om de liberale stemmene spres over mange småpartier som så og si er enige...

 

Jeg nekter ikke på at Venstre får mer makt om de kapret stemmene til andre partier. Jeg vil derimot benekte at alle som er imot lobbyvirksomhet, overvåkning og privatisering av rettsvesen er liberalister. Ikke alle som vurderer PiratPartiet er for liberalisering av markedskrefter. PiratPartiet snakker jo markedskreftene midt imot.

 

 

Jo flere stemme Venstre får, desto flere i Høyre må tåle at Venstre tråkker dem på tærne... Sånn er det.

Jo mer makt man gir dem, desto større sannsynlighet er det for at DLD blir fjernet, og den nye åndsverksloven....

 

 

Nei. Det finnes ingen rasjonelle scenario hvor Venstre kan sikre flertall mot DLD. Den kampen går ikke mellom partier, den kampen er det Georg Apenes og interesseorganisasjoner som må ta. Den eneste måten å få bort DLD er å få Arbeiderpartiet og/eller Høyre til å skifte standpunkt. Det kan kun skje gjennom faktautveksling og lovtesting og ikke gjennom politisk retorikk.

 

Hvis Venstre hadde en mulighet til å kapre 50% av plassene på Stortinget, kunne vi ha snakket. Nå er det bare retorikk uten innhold. Du og jeg vet begge to at Venstre ikke kan gjøre noen verdens ting mot DLD annet enn å snakke om det.

 

PiratPartiet kommer til å dedikere en brorpart av sin medietid til å skape debatt om et begrenset antall prinsipielt viktige tema. Venstre vil være med i debattene. Uansett hva temaet er, vil jo Venstre og alle andre partier være med. Men de har ikke skapt noen debatt om disse verdiene, og det kommer ikke til å endres magisk etter dette valget heller.

Lenke til kommentar

Du gir deg ikke med denne retorikken?

:hmm: Det kommer jo an på det, du. Det jeg oppfatter som usannheter, det kommenterer jeg som det.

Du er jo bare velkommen til å dokumentere påstandene dine.

 

Det du skriver om senterpartiet er ikke riktig og du retter forkus på en ting du vet mange ikke liker, pelsdyrnærigen.

Jo. Det er riktig, og jeg har jo faktisk kilde på det også, som jeg da limte inn i det innlegget du nå svarer på. Det er en meget god kilde: Holderdeord.no

 

Selvsagt retter jeg fokus mot ting jeg vet folk ikke liker, som da gir Venstre et fortrinn.

Det ble stilt spørsmål her om hvorfor man burde velge Venstre fremfor Senterpartiet, og da er jo dette en av de mange tingene som gjør Venstre bedre enn Senterpartiet: Dyrevelferd...

 

Det er en marginal del av det norske landbruket og mye tyder på at hele pelsdyrnæringen kan bli avviklet.

Det er jo lett å ro seg unna å bagatellisere, poenget er at dersom folk ikke liker subsidiering av dyreplageri, og ikke ønsker å støtte det, så kan de ikke stemme Senterpartiet, da senterpartiet går i mot forslaget om å avvikle denne næringen.

 

Det kan som sagt være tre grunner til at folk ikke ønsker subsidiering av dyreplageri:

A. De ønsker ikke bruke penger på noe unødvendig tull de ikke har bruk for...

B. De ønsker ikke dyreplageri finansiert av staten (deres skattepenger).

C. En kombinasjon av A og B...

 

Jeg er for tradisjonelt norsk landbruk og ikke et liberalistisk landbruk.

Så lenge jeg har stort utvalg i butikken, og det er billig mat, så er jeg fornøyd.

Jeg har ikke noe personlig i mot subsidiering og høye tollmurer, men jeg har intet i mot det å bygge ned tollmurene og sørge for fri handel mellom landegrensene heller når det gjelder mat. Det vil løfte mange fattige bønder ut av fattigdommen også...

 

Slutt å trett oss med alle selvfølgelighetene og propagandaen om Venstre er du snill.

Slutt å be folk slutte med ting du ikke liker og som skader din egen sak.

Det er ikke noe vits i det, for du blir ikke hørt. Og du gjør samme sak selv her inne, så du har ikke egentlig noe du skulle sagt. Dessuten er jeg liberal, og har vel ganske store problemer med å følge "ordre" fra en sosialdemokrat som hevder han er liberal, men som stort sett uttrykker autoritære meninger her inne. :)

Lenke til kommentar

Tror du virkelig at de jobber for å komme i regjering?

Kan det være fordi de ikke har noen mulighet what so ever?

La oss skje at det skjer et under, der hvor alle Venstrestemmene, ble omgjort til Piratpartistemmer istedet, tror du de ikke ville jobbet for å komme i regjering for å påvirke?

 

Faktum er at de ikke har noen mulighet til å komme i regjering, og da er det vel ingen vits i å jobbe for å komme inn i regjering heller.

 

Og hvorfor komme i regjering? Jo, det er nettopp for å få gjennomført politikken sin. Dersom man ikke er i regjering, vel, nei så får man ikke gjort noe som helst. Da blir DLD stående... PP vil ha spist av Venstres stemmer, og Venstre står svakere, de begge står svakere når det gjelder hovedsakene deres. Det jeg sier er at Venstre har en sjanse... Stemmer man Venstre fremfor Piratpartiet, så har man mye større sjanse til å lykkes, hvis primærmålet er å:

 

A. Fjerne DLD

B. Fjerne den nye åndsverksloven / bytte den ut med noe med fildelervennelig

 

Ønsker man fri fildeling, så er Venstre partiet for vedkommende.

Jeg tror ikke PP har det... Uten at jeg er sikker.

 

Tilsier din bruk av logikk virkelig at du seriøst, som et voksent oppadgående menneske tror, at det PiratPartiet jobber for, er å komme i regjering?

Som nevnt ovenfor: Nei. og grunnen: de har ikke en sjanse i havet. Men hva er vitsen for personer som meg å stemme på dem, dersom jeg bare ønsker å fjerne DLD og DNÅL, samt fri fildeling ?

Styrket personvern? =)

 

Eller, når du tenker deg litt om, er deres hensikt å delta i debattene for å lufte sine synspunkter, og om mulig få en plass på Stortinget slik at de kan forme debattene der også?

Hva er forskjellen på å få en plass på stortinget, og det du nevnte først?

De vil bare være der uten å komme i posisjon?

 

Ikke missforstå meg. Det er bare fint at de deltar i debattene og lufter sine gode synspunkter.

Men jeg stemmer uansett på et parti som ikke bare deltar i debatter og lufter sine ideer, og tanker, men som faktisk har mulighet til å endre landets politikk til det bedre. Til glede for både piratene og de sosialliberale, og alle andre som syntes at DLD og DNÅL fører Norge i en feil retning...

 

Jeg tror du er smart nok til at du snur svaret ditt her.

:hmm:

 

Mer eller mindre helt riktig. Som parti har de ingen innflydelse med mindre de får et mandat. Som interesseorganisasjon kan de ha betydelig innflydelse, dersom de får være med i den offentlige debatten. En del av innflydelsen Venstre har i dag, kommer gjennom at de får mulighet til å presentere budskap i media. Det er den type innflydelse man kan håpe (eventuelt ikke håpe, hvis man ikke er sympatisør) på at PiratPartiet kan få.

Jeg har intet i mot PP, faktisk så finner jeg ikke en ting jeg er uenig i, men det gjør jeg ikke i Venstres politikk angående dette heller... Men de har ikke tatt stilling til en rekke spørsmål jeg syntes er viktige og som jeg har tatt stilling til...

 

Jeg nekter ikke på at Venstre får mer makt om de kapret stemmene til andre partier. Jeg vil derimot benekte at alle som er imot lobbyvirksomhet, overvåkning og privatisering av rettsvesen er liberalister. Ikke alle som vurderer PiratPartiet er for liberalisering av markedskrefter. PiratPartiet snakker jo markedskreftene midt imot.

Jeg er ikke liberalist... Jeg er sosialliberal, og det er meget stor forskjell på det.

Markedskreftene er der, men de må reguleres til det beste for folket, på en måte som er bærekraftig.

 

HVOR snakker PP markedskreftene midt i mot?

Og hva mener du er problemet med markedskreftene? Hva mener du er løsningen?

 

 

Nei. Det finnes ingen rasjonelle scenario hvor Venstre kan sikre flertall mot DLD. Den kampen går ikke mellom partier, den kampen er det Georg Apenes og interesseorganisasjoner som må ta. Den eneste måten å få bort DLD er å få Arbeiderpartiet og/eller Høyre til å skifte standpunkt. Det kan kun skje gjennom faktautveksling og lovtesting og ikke gjennom politisk retorikk.

Jo, det kan de jo, og mange i Høyre er i mot DLD, og jo mer press de får fra Venstre og innad i Høyre, desto bedre er det for oss... En stemme til Venstre er en stemme i mot DLD.

 

Hvis Venstre hadde en mulighet til å kapre 50% av plassene på Stortinget, kunne vi ha snakket. Nå er det bare retorikk uten innhold. Du og jeg vet begge to at Venstre ikke kan gjøre noen verdens ting mot DLD annet enn å snakke om det.

Så de trenger 50% av plassene? Du tror virkelig DLD er SÅÅÅÅÅ vikrig for Høyre at de ikke vil inngå kompromiss i saker som sannsynligvis er mye viktigere for Høyre enn DLD? Hvor usannsynlig er det vel at Høyre har dette øverst på prioriteringslista? (Med tanke på hvor mange som faktisk er i mot dette i Høyre...)

 

PiratPartiet kommer til å dedikere en brorpart av sin medietid til å skape debatt om et begrenset antall prinsipielt viktige tema. Venstre vil være med i debattene. Uansett hva temaet er, vil jo Venstre og alle andre partier være med. Men de har ikke skapt noen debatt om disse verdiene, og det kommer ikke til å endres magisk etter dette valget heller.

Jo... Jeg har stort sett bare sett Venstre folk som har vært engasjert i dette. Selvsagt også PP folk, men flere Venstre folk. Til og med lederen i Venstre har gått hardt ut mot DLD... Da føler jeg at Venstre er et trygt valg med tanke på denne saken. Men selvsagt det er andre og kanskje viktigere ting har i verden også, eldreomsorgen, sykehusene, politiet, forskning, utdanning, osv. PP har ingen som helst politikk på noen av områdene. Sier seg selv at dette blir et særinteresseparti for de få, i det store og det hele... Men jeg er som sagt enig i mye av politikken deres.
Lenke til kommentar

Siden som noen nevnte her, Holder de ord, synes jeg er en genial side.

Jepp den er det! :)

Synd at sosialdemokraten kgun ikke anerkjenner kilden og avfeier den som sprøyt...

 

Tja, Høyre innførte overvåkning av hele Norges befolkning når de støttet Arbeiderpartiet i DLD-saken. Hvis du skal stemme borgerlig, er vår kompis her fra Venstre medlem av et bittelite borgerlig parti med høy andel ryggrad.

:D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...