Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er denne nye åndsverksloven Venstre står for?

Den nye åndsverksloven er ikke noe Venstre står for.

Den er noe Høyre, FrP og AP står for, og som Venstre vil fjerne så fort de får mulighet.

 

OK. Jeg siterer fra noen nettsider, og gir deg noen linker som du kan lese for større innsikt i temaet:

 

Kulturminister Hadia Tajik kom med i februar i år, fikk mandag kveld flertall under en votering i Stortinget.

 

Bare Venstre mot

Både Arbeiderpartiet, Frp, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Kristelig Folkeparti og Høyre stemte for lovforslaget, mens Venstre stemte i mot.

Dermed blir det mulig å blokkere nettsider av typen The Pirate Bay som bryter med opphavsretten eller medvirker til slikt brudd.

 

Lettere å overvåke

Samtidig åpnes det for muligheten til å samle inn IP-adresser uten å søke om konsesjon i hvert enkelt tilfelle.

 

Venstres leder og stortingsrepresentant Trine Skei Grande sa dette i debatten i forkant av voteringen:

- Motsatt vei

- Mer overvåkning og svekkelse av personvernet er ikke svaret på utfordringer knyttet til håndhevelsen av opphavsrett.

- Arbeiderpartiet vil stramme inn åndsverkloven. Vi vil gå motsatt vei, har Frps Per Sandberg tidligere uttalt om saken.

 

Kritisk Frp

Fremskrittspartiet nådde ikke fram med sitt eget forslag, og stemte dermed med flertallet.

Gårsdagens avstamning skal etterfølges av en 2. gangs votering før loven er endelig vedtatt. Slike 2. gangsvoteringer pleier så godt som aldri å endre resultatet.

Hele lovforslaget finner du HER. Og Stortingsreferatet finner du HER. Oversikten over hvem som stemte hva finner du HER.

 

Kilde:

http://www.itavisen.no/nyheter/ny-ndsverklov-vedtatt-60271

Ny åndsverklov: Sensur i kulturens navn?

http://nrkbeta.no/2013/02/11/ny-andsverklov-sensur-i-kulturens-navn/

 

Mener ny åndsverklov gjør det mulig å overvåke ansatte

http://www.aftenposten.no/digital/nyheter/Mener-ny-andsverklov-gjor-det-mulig-a-overvake-ansatte-7086494.html#.UcrntJzcdp8

 

Ekspert frykter privat overvåking ved ny åndsverklov

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10119644

 

Hvordan er forholdet til økt eller minsket skatt i MDG, Venstre og Senterpartiet?

Vanskelig spørsmål. Jeg er usikker. Venstre vil ha mindrere skatt enn Senterpartiet i alle fall.

Med Senterpartiet vil man måtte betale for subsidiering av bønder og mye mye annet rart som man slipper med Venstre. Og du får en helt annen regjering, som har mye mindre fokus på min og din frihet.

 

Med Venstre så slipper du dette. MdG vet jeg ikke så mye om. Men det virker jo som om de tenker svært likt Venstre på de fleste punkter. Som jeg har påpekt tidligere.

 

Hvem av de nevnte partiene har størst sjangs til å komme i regjering med de partiene som pr. nå er nærmest å faktisk komme i regjering?

Venstre!
Lenke til kommentar

Men hva skal et småparti med en helhetlig politikk uansett? Det sier seg selv at i en eventuell regjering vil de måtte svelge kameler på de fleste områder, og da er det greit å bare ha noen få hjertesaker. Dagens småpartier har en helhetlig politikk, men de vil uansett bare få gjennomslag på noen få områder, med all kritikken det medfører.

Helt i orden. Men dersom man engasjerer seg i Venstre, så vil man få til mye mer!

La oss nå si at Venstre hadde fått alle stemmene til PP, da ville Venstre man hatt enda større sjanse for å få igjennom den politikken, enn når man splitter seg opp i massevis av småpartier, hvor ingen av disse kommer over sperregrensa så de kan få igjennom noe somhelst. Venstre er så vidt jeg vet over sperregrensa. Sannsynligvis vil de være over sperregrensa og i alle fall ha en innflytelse. Og desto flere som stemmer Venstre, jo større sjans er det for at DLD blir stoppet, og at den nye åndsverksloven blir reversert, osv.... Med andre ord: At hovedsakene til PP går i oppfyllelse...

Lenke til kommentar

Det høres ut som Venstre er bra for enkeltmennesket, men hva med alt som helhet? Mindre skatt gir mer frihet pr. enkeltmenneske, men samfunnet får jo ikke så mye tilbake da? Så da blir vel legeregningen stor?

 

I tillegg så endte jeg jo opp på Senterpartiet i så og si alle tester jeg tar... Vet du om flere tester enn Nettavisen sin, og NRK sin? Blir litt feil når alle tester sier at jeg er Senterpartiet, så stemmer jeg for Venstre, da jeg kanskje til og med er mest enig med MDG, men de kommer jo aldri i regjering, uansett.

Lenke til kommentar

Det høres ut som Venstre er bra for enkeltmennesket, men hva med alt som helhet?

Du får alt du trenger og mer til. :)

 

Mindre skatt gir mer frihet pr. enkeltmenneske, men samfunnet får jo ikke så mye tilbake da?

Så da blir vel legeregningen stor?

Jo, du får mye mer tilbake. Både frihet og goder.

Det er bare en del unødvendige ting du slipper å betale for, for eksempel subsidiering av bønder og så videre.

 

Svært mye penger går ut av landet også. Arbeiderpartiet sammen med Senterpartiet har jo sørget for at Arafat avsluttet sitt liv med milliardervis av norske skattekroner på sin konto for eksempel. Ufattelig mye SP, AP og SV sløser bort av våre skattekroner... De subsidierer flyselskaper som SAS, og masse annet rart...

 

Legeregningen din blir akkurat like stor, uansett hva du velger. Den forandres ikke.

 

I tillegg så endte jeg jo opp på Senterpartiet i så og si alle tester jeg tar...

Prøv Nettavisen sin på nytt. Det anbefales. Nå vet du jo mer enn du gjorde før du tok den sist gang, all den tid jeg har svart på alle spørsmålene dine her inne. :)

Så da vet du jo bedre, og kan gjøre bedre vurderinger av spørsmålene.

 

Vet du om flere tester enn Nettavisen sin, og NRK sin? Blir litt feil når alle tester sier at jeg er Senterpartiet, så stemmer jeg for Venstre, da jeg kanskje til og med er mest enig med MDG, men de kommer jo aldri i regjering, uansett.

Ønsker du en liberal og grønn politikk, og en god blanding av offentlige og private tjenester, så Velg Venstre... Ønsker du sosialistisk politikk med høye tollmurer som stenger utenlandske bønder og andre matprodusenter ute fra norge, samt en hodeløs subsidiering av bøndene, samt diskriminering av lespiske og heterofile par, og en kjedelig ideløs rødgrønn regjering fremfor en bærekraftig blågrønn regjering med nye ideer og nye løsninger, så stem Senterpartiet. Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Men å støtte norske bønder er jo bra. Folk får kortreist mat, vi beholder den norske stoltheten, og holder kommersielle utenlandske firmaer utenfra. Osv.

 

Jeg har tenkt på noe:

 

Skal jeg stemme det partiet som er best for meg selv? Den kortsiktige løsningen?

 

Eller:

 

Skal jeg stemme det partiet jeg mener er best for Norge? Den langsiktige løsningen?

 

Det beste for meg kortsiktig, er jo lav skatt, og alt som er fordeler for meg. Den beste løsningen er jo høy skatt, men da må du ha råd til det, noe JEG ikke har.

 

Det spørs jo også på hvor mange % av skattepengene jeg gir til staten, som går til hvert enkelt tiltak de setter i gang uansett.

 

Hva er det høyre egentlig driver med, da jeg fikk de nederst på listen?

Lenke til kommentar
...Og desto flere som stemmer Venstre, jo større sjans er det for at DLD blir stoppet, og at den nye åndsverksloven blir reversert, osv....

Det er jo vel og bra, men såvidt jeg har lest ønsker Venstre at fildeling skal være 100% lovlig. Veit du hvordan partiet mener at kultur skal finansieres da? Hvorfor skal folk ville ønske å lage noe de ikke har noen som helst råderett over selv? Jeg ville følt meg hjelpeløs om jeg ikke fikk bestemme over egne ting. Med mindre partiet har en helt ekstremt genial modell kan jeg ikke se hvordan dette skal fungere i praksis. Post på statsbudsjettet kanskje som tilsvarer det bransjene tjener i dag? Da ser jeg forøvrig for meg at folk kommer til å kreve at de pengene brukes på veier eller sykehus isteden. Et annet spørsmål er hvordan penger skal kunne havne hos rett artist/filmskaper/spillskaper? Å måle hvor mange som benytter seg av hvert album/hver film eller serie vil neppe være enkelt all den tid det finnes så mange forskjellige kanaler å spre ting på.

 

Forøvrig morsomme disse testene. Har fått over 60% enig med alt fra Venstre og FRP til SV, Rødt og AP. Jeg synes testene er dårlige, da jeg som regel har helt andre grunner enn partiene til å si ja eller nei. Dermed får jeg høy score hos partier jeg egentlig er rykende uenig med om jeg tar en titt på partiprogrammet.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Men å støtte norske bønder er jo bra.

Det kommer helt an på det du... Det er ikke bra for fattige i andre land som ønsker å selge til Norge i alle fall.

Venstre vil støtte bøndene, men de vil ikke subsidiere i den grad vi gjør i dag. Det Venstre vil er i den forbindelse å satse på nijseprodukter, som vi ellers ikke vil få fra utlandet. Økologisk mat, osv.

 

Folk får kortreist mat, vi beholder den norske stoltheten, og holder kommersielle utenlandske firmaer utenfra. Osv.

Det er bare symbolpolitikk.

Tenker man sånn, så burde jo Nord-Korea være ufattelig stolte av seg selv, da de stenger ute alt som er.

Hva er det som er galt med kommersielle firmaer?

Hva tror du skjer dersom man fjerner komersiell virksomhet? :)

 

Hva med frihet? Hva med valgfrihet?

 

Jeg har tenkt på noe:

 

Skal jeg stemme det partiet som er best for meg selv? Den kortsiktige løsningen?

Hvilket parti som er best for deg selv, har du flere ganger her inne gitt uttrykk for at du ikke helt vet selv.

Og det gjalt forsåvidt også meg selv tidligere, altså før jeg satte meg inn i dette. :)

 

Hva mener du? Kortsiktig løsning?

 

 

Hva er det som er best for deg selv og hvorfor?

Senterpartiet er noe du velger dersom du ikke vet hva som er best for deg selv. =)

 

Eller:

 

Skal jeg stemme det partiet jeg mener er best for Norge? Den langsiktige løsningen?

Senterpartiet er ikke best for Norge. På ingen måte... Og det er ingen langsiktig løsning. =)

 

Det er vel ikke den gamle staketten som gjemmer seg bak et nytt nick vel? =)

 

Det beste for meg kortsiktig, er jo lav skatt, og alt som er fordeler for meg.

Nei, det stemmer ikke... På lang sikt så er lavere skatt enn dagens skattenivå det som faktisk fungerer best, og det som gir deg flest fordeler. Du kan jo bare forsøke å argumentere for det motsatte...

 

Den beste løsningen er jo høy skatt, men da må du ha råd til det, noe JEG ikke har.

Hva i all verden får deg til å tro det? Høy skatt er ikke bra for noen ting. Det kveler markedet, og gir deg dårligere kvalitet på tilbudene, og det gjør deg bundet og ufri. Tror du virkelig at politikerne vet bedre hva som er best for deg enn hva du selv gjør i absolutt alle tilfeller? I så fall burde du stemme på Norges kommunistiske parti...

 

Det spørs jo også på hvor mange % av skattepengene jeg gir til staten, som går til hvert enkelt tiltak de setter i gang uansett.

Ja... Så da burde du være enig i det meste de bruker pengene dine og mine på også. Du må mene at dette er så viktig at alle skal bli tvunget til å bli med i det tvungne spleiselaget som du støtter. :)

 

Hva er det høyre egentlig driver med, da jeg fikk de nederst på listen?

Høyre har innført DLD, og den nye åndsverksloven. De er konservative og ønsker ikke å gjøre livene til de svakeste gruppene i samfunnet bedre, som for eksempel narkomane (...)

De er overformynderske og gammeldagse. De vil uansett føre en bedre økonomisk politikk enn de rødgrønne, og gi oss mer økonomisk frihet enn de rødgrønne... :)

Lenke til kommentar

Det er jo vel og bra, men såvidt jeg har lest ønsker Venstre at fildeling skal være 100% lovlig.

I så fall er jeg 100% enig. Det er forøvrig ikke plateselskapene som skal diktere politikken vår. Vi åpner ikke opp for lobbyvirksomhet, og lar oss ikke bestikke. Vi står for det vi mener. Jeg vet i alle fall at dette er diskutert i Venstre, og at Unge Venstre er de som har fremmet saken.

 

Veit du hvordan partiet mener at kultur skal finansieres da?

Det er blitt diskutert om man skal ta en ørliten ekstra avgift på bredbåndet om man tillater det ja.. Men jeg er usikker på hva de har kommet frem til. Uansett her er noen lenker til Venstres offesielle sider om temaet:

 

Uttalelse: Slipp kulturen fri!

http://www.venstre.no/artikkel/2780

 

Fildeling

http://www.venstre.no/artikkel/21182

 

Dette er konkrete tiltak som Venstre vil gjenomføre. Det er programmet fra 2009 og til i år, men regner med at de vil det samme fra og med 2013 også. :)

 

(...)blablablaba(...)

Derfor vil Venstre:

- Redusere opphavrettens vernetid.

- At norske åndsverk gjøres tilgjengelig for fri bruk når vernetiden utløper.

Nasjonalbiblioteket skal gis ansvaret for å registrere og synliggjøre disse verkene.

- Sette i gang en offentlig utredning for å oppdatere dagens åndsverk- og opphavsrettslovgivning, både nasjonalt og internasjonalt.

- Sørge for at forskningsresultater som er finansiert med offentlige midler skal gjøres gratis tilgjengelig for allmennheten umiddelbart etter publikasjon (”open access”).

- Vurdere en differensiert bredbåndsavgift, abonnement eller lignende modeller for å finansiere fri fildeling.

- Støtte bruken av fribrukslisenser.

 

Hvorfor skal folk ville ønske å lage noe de ikke har noen som helst råderett over selv?

De har råderett. Det vil bli solgt, selv om man tillater fildeling... Faktisk så er fildeling med på å øke salget, og gjøre det kjent. I praksis så har det vært "lovlig" frem til nå. Dvs. ingen har kommet hjem i stua di og tatt deg med inn på stasjonen for å dele filer med andre på nett...

 

Jeg ville følt meg hjelpeløs om jeg ikke fikk bestemme over egne ting. Med mindre partiet har en helt ekstremt genial modell kan jeg ikke se hvordan dette skal fungere i praksis.

Vel... Det kan godt være, men vil du straffe alle som velger å kopiere det du har laget? Hva oppnår du med det? Tror du at fildeling vil stoppe på grunn av noen regler? Eller tror du folk finner nye måter å omgå regelverket på? De kan bruke VPN, og andre typer fildelingstjenester som er vanskelige å "ta".

De kan operere i det sjulte med Ftp og IRC, osv... Dette er ikke noe vi kan stoppe, og det er slik jeg ser det heller ikke ønskelig. Uansett vil mange kjøpe dine ting... For å kunne kopiere noe som helst, så må man jo kjøpe det først. Og det er mange som heller vil ha originalen enn kopien, osv.

 

Post på statsbudsjettet kanskje som tilsvarer det bransjene tjener i dag? Da ser jeg forøvrig for meg at folk kommer til å kreve at de pengene brukes på veier eller sykehus isteden. Et annet spørsmål er hvordan penger skal kunne havne hos rett artist/filmskaper/spillskaper? Å måle hvor mange som benytter seg av hvert album/hver film eller serie vil neppe være enkelt all den tid det finnes så mange forskjellige kanaler å spre ting på.

Forbud vil heller ikke løse så mye... Det er bedre med fri fildeling. Faktisk så vil dette bidra til økt salg, da materiale spres og mange ønsker å støtte det helt frivillig. Folk ønsker ofte å støtte ting de vil ha mer av, osv. Her må man nesten bare ønske fremtiden velkommen, og legge gamledager bak seg.

Om man ikke ønsker at store profittkåte selskaper skal ta fullstendig overhånd, og diktere hele utviklingen da... :(

Lenke til kommentar

Det står fortsatt mellom Senterpartiet, MDG, og Venstre.

 

MDG er vel det partiet jeg støtter aller mest, basert på miljø. Men de kommer nok aldri i regjering?

 

Senterpartier er det partiet jeg har endt på i de fleste testene. Hvorfor?

 

Venstre er det partiet som har mest fordeler for enkeltmennesker, og mindre fordeler for helheten av samfunnet. Det er en kortsiktig god løsning.

 

Så jeg får spørre litt rundt da.

Lenke til kommentar

Det står fortsatt mellom Senterpartiet, MDG, og Venstre.

:hmm: hehe, hva skal man gjøre med det da mon tro?

Trekke frem de negative sidene til Senterpartiet og MdG? :)

Hmm, hva skal man begynne med da mon tro? Logoen til partiet? hehe. Nei, tror vi starter med miljøet som du åpenbart er opptatt av: Senterpartiet er så langt unna et miljøparti som du kommer.

Og de vil subsidiere dyreplageri... (Jf. Pelsdyrnæringen)

 

Og de vil beholde dagens regjering som da de aller fleste oppegående nordmenn er møkka lei. :)

 

MDG er vel det partiet jeg støtter aller mest, basert på miljø. Men de kommer nok aldri i regjering?

Om MdG er det partiet du støtter aller mest, så er Senterpartiet det partiet du støtter aller minst. Den beste måten du kan skade MdGs hovedsaker på, er ved å stemme på Senterpartiet, Arbeiderpartiet, FrP, eller Høyre. Venstre derimot jobber for mye av de samme sakene som MdG gjør, men om du kjører bil, og ønsker vedlikehold av veiene våre etc... såe? Venstre! ... MdG kommer ikke i regjering om man baserer seg på meningsmålignene.

 

Se på den nyeste målingen her:

http://politisk.tv2....rtibarometeret/

 

Hvem tror du er best med tanke på miljøet? Hvem for mest innflytelse?

Nå har fakta kommet frem også: Høyre, KrF og FrP er ganske positivt innstilt til Venstres miljøpolitikk:

http://www.venstre.no/artikkel/50026/

 

Utdrag:

 

Gjennomslag for klima

- Spesielt gledelig er enigheten om flere forslag for en bedre miljø- og klimapolitikk. Behovet for en mer offensiv klima- og miljøpolitikk der satsing på jernbane og kollektivtransport står sentralt, er avgjørende for Venstre.

 

Under følger flere forslagene som Venstre har fått støtte for blant de øvrige partiene på borgerlig side:

Miljø:

  • Styrke klimaforliket ytterligere med tiltak for reduksjon i utslipp.
  • En storsatsing på kollektivtrafikk i byene.
  • Energieffektivisering i bygg og private husholdninger.

Verdiskaping:

  • Forenkling for næringslivet. Etablering av et eget Regelråd for å få ned næringslivets kostnader ved skjemaveldet.
  • Bedre vilkår for enkeltpersonsforetak spesielt knyttet til skattemessig likebehandling, bedre sosiale rettigheter, forenklingstiltak, tilgang på kapital og det offentlige virkemiddelapparatets innsats, for å få ny vekst i antall nyetableringer.
  • Målsetning 25 % reduksjon i skjemavelde for bedriftene og regelråd.

Velferd:

  • Tiltakspakke for å begrense og bekjempe fattigdom blant barn.
  • Bedre rusbehandlingstilbud, bl.a innføre regel om behandling 24 timer etter akuttavrusning.
  • Kompetanse- og kvalitetsløft i barnevernet.
  • Lavterskeltilbud innen psykisk helse i kommunene.

Senterpartier er det partiet jeg har endt på i de fleste testene. Hvorfor?

Det er vanskelig for meg å svare på. Det kan være fordi du er mest enig med dem før du har satt deg inn i sakene og vurdert dem opp mot hverandre for eksempel. Var mye jeg støttet før da jeg stemte arbeiderpartiet, som jeg ikke støtter nå lenger, da argumentasjonene til Venstre og politikken er bedre. Da visste jeg ikke om hva Venstre mente, og hva forskjellene på Venstre og AP var. Men det er ideene, prioriteringene, osv. På en test så kan du si deg enig i en påstand, men du har jo ikke da sett alle for og i mot argumentasjonene. Det virker ikke helt som om du har tatt stilling til alle spørsmål heller. Jeg har jo ikke det heller. Men etterhvert har jeg tilegnet meg meninger om saker og ting. Det du trenger, er å se argumentene for og i mot, og så ta stilling til hvilke argumenter du mener er de beste, og så velge ut i fra det.

 

Venstre er det partiet som har mest fordeler for enkeltmennesker, og mindre fordeler for helheten av samfunnet. Det er en kortsiktig god løsning.

 

Så jeg får spørre litt rundt da.

Hvorfor har Venstre mindre fordeler for helheten av samfunnet? Den påstanden trenger jo en begrunnelse... Jeg er sterkt uenig i påstanden. Jeg mener at det er helt motsatt. Norges eldste parti har selvsagt en helhetlig og nøye gjenomtenkt politikk på alle plan. Det skulle bare mangle. Men syntes du frihet er en dum ting? Syntes du fattigdomsbekjempelse er en dum ting? Hvorfor mener du det er kortsiktig? Jeg mener det er den mest langsiktige politikken av alle de politiske partienes politikk... Jeg tror du får det vanskelig dersom du skal forsøke å komme med eksempler på det i alle fall. Altså eksempler på at det er kortsiktig. Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Hvem av partiene er for og i mot bruk av piratkopiert materiale, og hvis forbrukerne får lov til å ta seg nytte av slike ting, vil eventuelle penger til overs gå til grådige kommersielle personer, ref:

 

Forbud vil heller ikke løse så mye... Det er bedre med fri fildeling. Faktisk så vil dette bidra til økt salg, da materiale spres og mange ønsker å støtte det helt frivillig. Folk ønsker ofte å støtte ting de vil ha mer av, osv. Her må man nesten bare ønske fremtiden velkommen, og legge gamledager bak seg.

Om man ikke ønsker at store profittkåte selskaper skal ta fullstendig overhånd, og diktere hele utviklingen da...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det står fortsatt mellom Senterpartiet, MDG, og Venstre.

 

MDG er vel det partiet jeg støtter aller mest, basert på miljø. Men de kommer nok aldri i regjering?

 

Senterpartier er det partiet jeg har endt på i de fleste testene. Hvorfor?

 

Venstre er det partiet som har mest fordeler for enkeltmennesker, og mindre fordeler for helheten av samfunnet. Det er en kortsiktig god løsning.

 

Så jeg får spørre litt rundt da.

 

Følgende

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1499518

 

er en grunn til å stemme på Sp og følgende

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1459577

 

er en grunn til ikke å stemme FrP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...