agvg Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Bluecom folk, har ett problem. Jeg får ikke konfigurert ADSL'en til å fungere .. fungerer bare ikke! :oops: Nettverkskortet er aktivt, og alle lamper lyser. Har skrudd på automatisk tildeling av ip adresse.. Andre ting? TakK! Har linja fungert før? Er den helt nyoppstatt bør du ringe til support og la de sjekke om du har tilgang hos Telenor og hos Bluecom. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Altså. Den er nyinstalert, nå i dag har Bravida aktivert linjene... Og, ja. Det er et bluecom abonement. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Altså. Den er nyinstalert, nå i dag har Bravida aktivert linjene... Og, ja. Det er et bluecom abonement. Joda, men var det i dag du skulle kobles? Det er ikke uvanlig at linja fysisk kobles opp før tiden men da er du ikke gitt tilgang før datoen som står i mailen, hvis du ringer support på 81533222 så sjekker de dette. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Oppkoblingsdagen var i 11.September, men da gjorde noen lokale Bravida folk noe feil. Først nå har de fikset feilen. Tror ikke det er det som er grunnen... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Oppkoblingsdagen var i 11.September, men da gjorde noen lokale Bravida folk noe feil. Først nå har de fikset feilen. Tror ikke det er det som er grunnen... Har du snakket med support? Hvis ikke så gjør det. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Sendte en mail, men de har til gode å svare. Så der er ikke noen andre instillinger? Har ikke akkuratt noen erfaring med dsl, er det bare plug&play? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Sendte en mail, men de har til gode å svare. Så der er ikke noen andre instillinger? Har ikke akkuratt noen erfaring med dsl, er det bare plug&play? Ta og ring, en mye raskere og bedre form for kommunikasjon i slike tilfeller, ja det er plug&play. Du har ingen brannmur som hindrer kontakt med DHCP? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 En ting, står en liten notis i manualen; "Ensure that Disable DNS is selected". Finner ingen disable dns mulighet under dns under tcp/ip... Lenke til kommentar
dash Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 tracert? ka det er for noe da? En måte å sjekke responstiden. run>cmd>"tracert www.vg.no" eller en side. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 En ting, står en liten notis i manualen; "Ensure that Disable DNS is selected". Finner ingen disable dns mulighet under dns under tcp/ip... Får du noen IP, og i såfall hvilken? Du har ingen proxyserver i Ie? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Ipen som står der nå er ; 169.254..osv. Ikke den samme som står under ISDN tilkoblingen. Proxy under explorer? what? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 hvis jeg ipconfig/renew får jeg beskjed om at " Kan ikke tilkoble DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt " Noen bjeller som ringer? Lenke til kommentar
dash Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 hvis jeg ipconfig/renew får jeg beskjed om at " Kan ikke tilkoble DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt " Noen bjeller som ringer? Prøv å re-installere os'et ditt, så fungerer sikkert alt fint. (håpe på) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå