svennand Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 har det problemer at hvert 10'ende sekund jeg spiller for eksempel cs så fryser bildet seg.står still i ca 3-4 sekund, som er nok til å bli drept! problemet begynte for 4-5 dager siden. har også nå begynt å få connection problem når dette skjer. altså detter linja mi ned eller no sånt... noen andre som er plaget med dette? (bor i ålesund,vegsund) og er det noe å gjøre med det? i forhold til klage eller lignende må si jeg er VELDIG missfornøyd med bluecom. så mye nedetid og ustabil linje har jeg aldri vært borti.... mimer var mye mer stabil... var en periode bluecom var nede 3-4 timer per dag. varte vel ca 2-3 uker... nesten så ille at det vurderes telenor Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Uheldig du med linja di,jeg har også Bluecom og den er dønn stabil.Ring Telenor og be de måle linja di,kan være linjefeil som forårsaker dine problemer. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 må si jeg er VELDIG missfornøyd med bluecom. så mye nedetid og ustabil linje har jeg aldri vært borti.... mimer var mye mer stabil... var en periode bluecom var nede 3-4 timer per dag. varte vel ca 2-3 uker... nesten så ille at det vurderes telenor Hva skjedde når linja var nede? Mistet du sync med sentralen slik at DSL/sync-lampa sluknet eller blinket? Og hva sa support? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Har du trådløst nettverk ? Eller har du kabel rett fra modemet og rett i pcen ? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Står splitteren din på første punkt i huset? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Sitter også på ei Bluecom-linje, og den er unødig ustabil... Skal prøve å få "husverten" (hotellsjef) til å bytte... Noen som har noe kjappere enn 2Mbps kommersielt tilgjengelig? (Bor i Narvik.) Lenke til kommentar
svennand Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 bruker ikke trådløst nettverk... regner med at splitteren står ved det første punktet. hvis ikke så ville det vel være ustabilt hele tida og ikke bare i perioder? har faktisk ikke sett etter ka som skjer med lampa når nettet detter ned... hater bluecom! vil tilbake til mimer! er 12mnd binding obligatorisk? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 bruker ikke trådløst nettverk...regner med at splitteren står ved det første punktet. hvis ikke så ville det vel være ustabilt hele tida og ikke bare i perioder? har faktisk ikke sett etter ka som skjer med lampa når nettet detter ned... hater bluecom! vil tilbake til mimer! er 12mnd binding obligatorisk? Du bør jo feilsøke i huset først, er det en GDS-pakke? Har du feilmeldt det? Hvis lampa slukner ligger feilen utenfor Bluecom sitt nett og det er i såfall feil på sentral eller linjeutstyr. Dere har ikke alarm som sjekker for summetone og har feilkoblet splitter? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Blant fagfolk kalles dem jo tregcom Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Blant fagfolk kalles dem jo tregcom Hvilke fagfolk? Snekkere? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 hater bluecom! vil tilbake til mimer! er 12mnd binding obligatorisk? Hva hindrer deg i å gå tilbake til Mimer? Hvis du har hatt nedetid på 3-4 timer hver dag i flere uker, så kan du med retten på din side gå bort fra avtalen med Bluecom. Men i første omgang bør du ta kontakt med Bluecom der du forklarer problemet, og så gi de en viss tid til å rette feilen. Hvis de ikke retter feilen, så sier du opp avtalen. Lager de kvalm, så tar du kontakt med Forbrukerrådet. Bluecom går jo for å være en god ISP og har visstnok god support, så jeg tipper de ordner opp. Forresten: er du sikker på at det ikke er noe galt med ditt eget utstyr (evt. router, nettverkskort, switch osv)? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Blant fagfolk kalles dem jo tregcom Hvilke fagfolk? Snekkere? Smart du. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Smart du. Det er du som nevner fagfolk uten og nevne hvilke, for alt jeg vet kan du jo ha fått høre det fra en faglært snekker..... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Blant fagfolk kalles dem jo tregcom Hvilke fagfolk? Snekkere? Smart du. Jeg har ligget med lav ping og på 735 kbps dl i DAGEVIS i strekk på 720/128 linja hjemme. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 nedetida på linja har vært minimal (akseptabel) de siste ukene... så sånn sett har jeg ikke noe å klage på... men det er den høye pingen i spill som har vært utrolig irriterende... noen som vet om en måte å fikse det på eller lignende? er det slik at bluecom har dårlig ping? andre i vegsund(ålesund) som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 nedetida på linja har vært minimal (akseptabel) de siste ukene... så sånn sett har jeg ikke noe å klage på... men det er den høye pingen i spill som har vært utrolig irriterende... noen som vet om en måte å fikse det på eller lignende? Du kan jo ta en tracert og se hvor det er tregt, det er hvertfall et av de verktøyene du har for ikke famle i blinde. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Det er selvfølgelig mulig at de har routet linja helt på trynet, det kjenner jeg folk som har slitt med. Lenke til kommentar
dash Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 opplever også å få høy ping med bluecom. Har 1024/256 linje. tracert www.vg.no Sporer rute til www.vg.no [193.69.165.20] over maksimalt 30 hopp: 1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1 2 39 ms 39 ms 38 ms gw-tromso.bluecom.no [62.101.234.1] 3 45 ms 43 ms 96 ms r-osl-gaus.bluecom.no [217.118.32.1] 4 42 ms 70 ms 36 ms ge-0-2-0-501.br3.gaus.no.catchbone.net [193.71.26.113] 5 42 ms 40 ms 37 ms gi5-1-204.cr5.osls.no.catchbone.net [193.75.3.42] 6 47 ms 38 ms 40 ms rs2-v261.osl-sand.inet.catchcom.no [193.75.3.1] 7 44 ms 43 ms 168 ms 193.69.165.20 Søking fullført. Er det bra? Lenke til kommentar
svennand Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Det er selvfølgelig mulig at de har routet linja helt på trynet, det kjenner jeg folk som har slitt med. hvordan finner man ut om de har gjort det da? tracert? ka det er for noe da? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Bluecom folk, har ett problem. Jeg får ikke konfigurert ADSL'en til å fungere .. fungerer bare ikke! :oops: Nettverkskortet er aktivt, og alle lamper lyser. Har skrudd på automatisk tildeling av ip adresse.. Andre ting? TakK! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå