Gå til innhold

[Løst] Oppgraderer min stasjonære. Trenger råd.

Anbefalte innlegg

H70 er en grei kjøler. Jeg ville nok anbefalt NZXT Krekan X60 dersom du har plass til en 280 rad?! Den har de beste kjøleegenskapene: http://www.guru3d.co..._review,14.html

Hvordan finner jeg ut om jeg har plass til en 280 rad? Som sagt har en Antec Twelve Hundred som er jo ganske stor og romslig...men aner ikke hvordan man skal vite om man har plass eller ei, bortsett fra målebånd? :p Unnskyld hvis det høres helt idiotisk, derfor spørr jeg om ekspertise, og setter stor pris på å lære her:)

EDIT: Krekan var veldig dyr igjen, finnes det en billigere variant som er vel så bra av den?

Endret av Ashim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan finner jeg ut om jeg har plass til en 280 rad? Som sagt har en Antec Twelve Hundred som er jo ganske stor og romslig...men aner ikke hvordan man skal vite om man har plass eller ei, bortsett fra målebånd? :p Unnskyld hvis det høres helt idiotisk, derfor spørr jeg om ekspertise, og setter stor pris på å lære her:)

EDIT: Krekan var veldig dyr igjen, finnes det en billigere variant som er vel så bra av den?

Den passer desverre ikke i kabinettet ditt. Derimot vil kanskje H100i passe, 240rad? Er det bare 200mm på toppen?

Lenke til kommentar

Den passer desverre ikke i kabinettet ditt. Derimot vil kanskje H100i passe, 240rad? Er det bare 200mm på toppen?

Det er det, jeg skjønner ikke hva man skal lete etter :p skulle jeg bruke målebånd, og isåfall hvor måler jeg?

Vifter

5 x 120 mm, og 1 x 200 mm inkludert

2 x 120 mm ikke inkludert

står det på test av antec twelve hundred

Lenke til kommentar

Ja nå får jeg jo CPU'en til 1399 , 410 på RAM brikkene, så skal jeg legge til 1 ting til ekstra for å få over 2k så det blir gratis frakt...ville egentlig vente på at hovedkortet kom på salg, så jeg ser jo på kjølere som et alternativ

Frister å legge til Antec Kuhler H20 920(ikke den på salg) men den til 699,-. Gjorde jo bra på den testen du linket kalleklovn12.

EDIT: klarte å slenge med usb 3.0 16gb for skoleoppgaver til nye asus ultrabooken jeg har kjøpt+snart vil også pcen min ha bruk for 3.0, så hvorfor ikke...

Endret av Ashim
Lenke til kommentar

Siste spørsmål, for imorgen kjøper jeg hovedkortet uansett og da er jeg klar for å bygge.

Har en Antec Twelve Hundred kabinett http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.bjorn3d.com/Material/revimages/case/Antec_Twelve_Hundred/Antec_1200.jpg&imgrefurl=http://www.bjorn3d.com/2009/01/antec-twelve-hundred-full-tower-case/&h=400&w=400&sz=42&tbnid=SDxIGuE4C2vrdM:&tbnh=90&tbnw=90&zoom=1&usg=__xdRSarzFOXF3XHupaQ-VSYYncXQ=&docid=fO9010j5g2LCoM&sa=X&ei=QwhOUYz4M6aQ4gS3pYHwBg&ved=0CDUQ9QEwAQ&dur=1815 (hentet fra google bilder). Jeg synes den bråker fryktelig, spesielt de bakre exhaust viftene som lager en type skrangle lyd...veldig irriterende når jeg setter de på max speed(gjør det aldri grunnet lyden). Vil sette noen Noctua bak der, eller Corsair vifter, men de kommer jo i så mange forskjellige varianter. Kunne noen bare ha linket hva jeg skal ta bak der, så gjør jeg det :p. Har lest litt om forskjellige måter man ønsker at luften skal strømme gjennom pcen. Vil ikke velge en som har for høy RPM og bråker, men heller ikke en for lav RPM, eller m.a.o aner ikke.

Takk på forhånd, etter dette problemet setter jeg det som "løst" :D gleder meg å bygge i påsken!

Lenke til kommentar

Ok, ble ikke noe smartere på viftene bak, men tenker at jeg kan vente med de. Alt er bestilt, håper jeg får de i påsken, så jeg kan kose meg i ferien med noe å gjøre.

Bygget ble ca 1500,- over budsjettet. Mye av grunnen skyldes nok at jeg kjøpte Sapphire 7970 Vapor-x istedenfor en billigere GPU som jeg hadde først regnet med.

Hadde heller ikke regnet med CPU kjøler som skulle koste så mye, men det ble Noctua NH-D14 som jeg leser bare godt om, og jeg regner med at jeg vil bli storfornøyd.

La til litt ekstra hvite led lys for bygget (lei av den svake blåfargen i Antecen), så dette skal bli bra.

Takk for hjelpen, setter dette som løst! Nå gjelder det å lese seg på overklokking ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...