Gå til innhold

[Løst] Oppgraderer min stasjonære. Trenger råd.

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe alt fra Dustinhome, brukt prisguide og prisjakt for å se om det er noen markante forskjeller på pris av de forskjellige forhandlerne. Ingenting tyder på det, når frakten inkluderes. Det er en ekstra pluss å få alt i ett.

CPU:Intel I5 3570k http://www.dustinhom...6mb-s-1155-ivy/

GPU:SAPPHIRE RADEON HD7970 GHZ EDITION VAPOR-X http://www.dustinhom...tm_content=1185

RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) http://www.dustinhom...0mhz-cl9-2x4gb/

HK: MSI Z77 MPOWER Z77 S-1155 ATX IVY http://www.dustinhom...m_content=21354

Sluttsummen: 6 857,-

857 over budsjettet...men hvis dere virkelig mener dette er tingen å gå for, så er det ikke så aller verst over estimert budsjett. Kan alltid gå for litt billigere her og der, men jeg føler jeg har en sykdom, hvor jeg må prøve å få "alt" mulig.

Endret av Ashim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at du ikke får med 2 spill fra Dustinhome.no... Dessuten har jeg aldri gått veldig langt over 1000 kr for hovedkorta jeg har brukt, men jeg har allikevel fått overklokket endel, og aldri hatt noen andre problemer.

Nå har ikke jeg kjøpt det aktuelle skjermkortet selv, men ifølge AMD skal det følge med nøkler for å laste ned crysis3 og bioshock fra amds egen spillside, uansett hvilken butikk du kjøper kortet fra.

http://sites.amd.com/us/Documents/Never_Settle_Reloaded_Terms_Conditions.pdf

Grunnen til at han valgt det dyre hovedkortet er for å få innebygget wifi.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg kjøpt det aktuelle skjermkortet selv, men ifølge AMD skal det følge med nøkler for å laste ned crysis3 og bioshock fra amds egen spillside, uansett hvilken butikk du kjøper kortet fra.

http://sites.amd.com..._Conditions.pdf

- "To obtain

copies of the Free Games, Participant must purchase an eligible AMD product (see "Eligible AMD Products" below)

from a participating retailer and obtain from the participating retailer an AMD Unique ID."

Oversatt til norsk så betyr det at selgeren(Dustinhome her) må være en deltaker av denne kampanjen, og det står ingenting på hverken AMD.com eller Dustinhome.no om at de er med på denne kampanjen...

Butikkene som er med på kampanjen bestemmer også selv hvilke kort de vil sende ut koder med, så med mindre det er nevnt, så kan du ikke regne med å få noen kode.

"Prior to purchasing, confirm that your retailer is participating in the Promotion and that the product qualifies for

the Promotion."

Lenke til kommentar

Aha, vel jeg kan jo se om jeg finner en retailer som har spillene inkludert, hvis ikke, er det ikke så stress. (Hvor bra er Chrsis og Bioshock egentlig?)

Jeg har skjønt det slikt at hovedkortet er dyrt på grunn av WIFI og sikkert noen andre diverse ting, men likte virkelig reviews jeg leste på dette kortet. Høres ihvertfall like bra/hvis ikke bedre enn ASUS P8Z77-V PRO som er til samme pris. Har skjønt det slikt at alle kortene har blitt testet på forhånd for overklokking.

Selvsagt ble det jo litt dyrere enn jeg hadde håpet på, kjøper i påsken, får håpe på noen snaxxy påskepris, noen som har erfaring med når det er bra tilbud? For øyeblikket har jeg skjønt at Komplett kjører en "gul påskepris" opplegg, men det er jo ingenting der jeg trenger.

Uansett, tusen takk for all hjelp jeg har fått!

Lenke til kommentar

Har sett etter dette på sidene til Dustin over lengre tid, da jeg er interessert i et til HD 7970 GHz, og kjøre CF... De må ha blitt med på kampanjen nylig.. My bad :p

Crysis er jo et kult action spill. Samtidig som grafikken er et par hakk over de fleste andre spill. Kanskje ikke den beste storyen, men et spill for deg som digger å fly rundt og være "rambo" med Nanosuit'en..

Bioshock 1 ble i sin tid kåret til "Game of the Year". Har ikke spilt ferdig Bioshock 1 enda, men kunne tenkt meg å gjort det en dag.. Bioshock Infinite er det første spillet i serien hvor handlingen ikke lenger er i en undervanns-verden, så tror det kan bli spennende. Kul grafikk i Bioshock spilla også..

Ang. det hovedkortet så har jeg hørt mye bra om det. Så hvis det ikke er så nøye å spare 3-400 kr på å finne et billigere hovedkort og et separat Wifi kort, så ville jeg bare gått for det ;) Ser jo stilig ut med et helt svart hovedkort også :)

Endret av iNtensimilla
Lenke til kommentar

Har sett etter dette på sidene til Dustin over lengre tid, da jeg er interessert i et til HD 7970 GHz, og kjøre CF... De må ha blitt med på kampanjen nylig.. My bad :p

Crysis er jo et kult action spill. Samtidig som grafikken er et par hakk over de fleste andre spill. Kanskje ikke den beste storyen, men et spill for deg som digger å fly rundt og være "rambo" med Nanosuit'en..

Bioshock 1 ble i sin tid kåret til "Game of the Year". Har ikke spilt ferdig Bioshock 1 enda, men kunne tenkt meg å gjort det en dag.. Bioshock Infinite er det første spillet i serien hvor handlingen ikke lenger er i en undervanns-verden, så tror det kan bli spennende. Kul grafikk i Bioshock spilla også..

Ang. det hovedkortet så har jeg hørt mye bra om det. Så hvis det ikke er så nøye å spare 3-400 kr på å finne et billigere hovedkort og et separat Wifi kort, så ville jeg bare gått for det ;) Ser jo stilig ut med et helt svart hovedkort også :)

Takk igjen, og takk til deg TT88 som fant ut av det med spillene.

Ja, jeg peiser på med det hovedkortet, som du sier, stilig med et helt svart HK, 3-400kr spiller ingen rolle sånn sett. Ifølge prisstatistikken har HK hatt en liten stigning de siste ukene, så jeg regner med en nedgang frem til bursdagen i April. Dette blir bra!

Takk for support!

Lenke til kommentar

Hei, vil ikke være alt for spammete, men for dere som hjalp meg/nye folk. Planen var å gå for MSI HK til 1499,-....Nå har jeg som sagt hatt lagervarsel/prisvarsel på prisguiden, og fikk mail om at ASUS P8Z77-V PRO/ THUNDERBOLT, Socket-1155 har 27% avslag på Multicom for 1299,- Ordinær pris var jo veldig høy. Skal jeg slå til på det hovedkortet, er det en bra deal?

Edit: Hører bare negative reviews om det, liker MSI layouten bedre i tillegg..Bare glem det jeg sa :p

Endret av Ashim
Lenke til kommentar

Sånn sett bort ifra at thunderbolt ikke akkurat er det mest utbredte, hva er så negativt med V PRO?

Det er ett hovedkort, det gjør jobben det er designet til meget bra, som alle andre hovedkort egentlig.

Nei, jeg vet ikke...Hørte bare at Asus har en stor andel "mandagsvarer"...Bortsett fra det, så klagde folka på newegg.com på reviewsa...men har lest mer positivt enn negativt. Uansett ble ikke noen kjøp.

Lenke til kommentar

Timesalg på Komplett fikk meg til å kjøpe Sapphire grafikk kortet vapor-x, mus og, her kommer det jeg lurer mest på, CPU kjøleren. Dere hadde tidligere anbefalt Noctua NH-D14, så "hyper" som jeg ble, bestilte jeg Noctua NH-L12. Skjønte at dette er en lavprofil kjøler, med fabelaktig cooling/silence nivåer. Men, jeg har ikke mye peiling på kjølere. Var dette så lurt? Litt for liten for det store kabinettet jeg har(Antec Twelve Hundred)? Burde jeg heller ha ventet og gått for en annen, eller passer dette formålet for en mediocore/hardcore gamer? Fikk den for 329,- som virket rimelig der og da.

hjelp please:)

Lenke til kommentar

Tror ikke det blir for lite, kan umulig være dårligere enn stock/boxed kjøler, men det er jo begrensa hva den klarer å få til av temperaturer i forhold til større kjølere.. Med mindre du skal overklokke så er det ikke noe problem ;)

Så de hadde Corsair H100i og andre vannkjølere, hvorfor ikke noe sånt?

Lenke til kommentar

Tror ikke det blir for lite, kan umulig være dårligere enn stock/boxed kjøler, men det er jo begrensa hva den klarer å få til av temperaturer i forhold til større kjølere.. Med mindre du skal overklokke så er det ikke noe problem ;)

Så de hadde Corsair H100i og andre vannkjølere, hvorfor ikke noe sånt?

Går litt på budsjettet mitt...men lurer på om jeg skal sende mail og angre, er virkelig usikker...billig som f*** men kunne vel vært greit med noe større for fremtiden og evt fremtidig overklokking.

Lenke til kommentar

Det er ikke så lett å avbestille før ting blir sendt avgårde fra Komplett.no (de bruker AutoStore vettu, plukker varene raskere enn noe annet). Med en gang du legger inn en bestilling, så legges varene inn i "plukk køen", og da kan varene være plukket før du får svar på mailen din.

Du kan prøve, men får du ikke gjort noe med sendingen, så taper du så mye på å sende den tilbake på egen regning, at du kan like så godt prøve kjøleren? Du trenger sansynligvis ikke å overklokke med det første, og da er det jo deilig med en stillegående CPU kjøler :) (det ene brukerbidraget på komplett sier noe annet, men..) Du får vurdere det selv :)

Endret av iNtensimilla
Lenke til kommentar

Det er ikke så lett å avbestille før ting blir sendt avgårde fra Komplett.no (de bruker AutoStore vettu, plukker varene raskere enn noe annet). Med en gang du legger inn en bestilling, så legges varene inn i "plukk køen", og da kan varene være plukket før du får svar på mailen din.

Du kan prøve, men får du ikke gjort noe med sendingen, så taper du så mye på å sende den tilbake på egen regning, at du kan like så godt prøve kjøleren? Du trenger sansynligvis ikke å overklokke med det første, og da er det jo deilig med en stillegående CPU kjøler :) (det ene brukerbidraget på komplett sier noe annet, men..) Du får vurdere det selv :)

Jeg vil ikke forhaste meg, gikk inn på orderen og trykket "Kanseller valgt linje" tror og håper det går. Takk iNtensimilla, gleder meg intenst å få grafikk kortet da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...