ostenxx Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Nå tror jeg jeg snart har gjort 10 forsøk på å få oppdatert biosen på mitt hovedkort(se signatur) til siste versjon. Jeg vet ikke hva som går galt, men jeg har fulgt oppskriften på epox's hjemmeside til punkt og prikke. Faktisk er begge flashings- metodene prøvd ut, men ingenting har funket føreløpig. Link til hovedkort: http://www.epox.nl/english/products/mother...ard/8rda%2B.htm Link til biosoppdateringsinnformasjon: http://www.epox.nl/english/support/bios.htm Merk at det på siste link står nevt to ulike metoder for flashing. Det eneste jeg ser som muligens er gjort feil er prosedyren for å få laget en bootbar disk i windows xp. Det jeg har gjort her er å bruke en formatert diskett, kopiert over den utpakkede biosfilen, loadet optimized defaults i bios, Alt+F2, og latt det hele gått sin gang. Da ser jeg etterhvert to linjer som illustrerer flashingen. Hvit er vellykket, blått-ingen flashing og rødt- feil. Alt blir hvitt, forruten nesten helt mot slutten hvor jeg får to blåe ruter fulgt av en hvit. Biosen går dermed tilbake til den gamle versjonen igjen. Det må da finnes en logisk forklaring på dette. HJELP! Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Sikker på at du ikke allerede har siste BIOS? Ofte så står det forskjellig dato på utgivelsesdato og på dato BIOS er laget. Ellers er det mulig du bare tar backup av BIOS, og ikke flasher BIOS. Og en annen ting, hvorfor trenger du ny BIOS? Har du problemer med den versjonen du har nå? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Sikker på at du ikke allerede har siste BIOS? Ofte så står det forskjellig dato på utgivelsesdato og på dato BIOS er laget. Ellers er det mulig du bare tar backup av BIOS, og ikke flasher BIOS. Og en annen ting, hvorfor trenger du ny BIOS? Har du problemer med den versjonen du har nå? Ja, jeg er temmelig sikker på at den versjonen jeg har nå er foreldet. Det har allerede kommet flere nye versjoner tilpasset mitt hovedkort. Og ja, en biosoppdatering er helt unødvendig, men skal man først lære seg hvordan det gjøres, må man ta utgangspunkt i noe. Noen andre forslag til løsning? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Har du (disablet) BIOS prodection på kortet ditt ? Hvis du har det så hjelper det ikke å flashe bios uten å disable det :wink: Lenke til kommentar
486SX33 Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Hei Har du forsøkt med Magic Flash BIOS? Du finner en beta versjon på support sidene. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Har du (disablet) BIOS prodection på kortet ditt ? Hvis du har det så hjelper det ikke å flashe bios uten å disable det :wink: Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Advanced chipset features i bios, se om du har bios protection på kortet ditt, skal være disablet når du flasher hvis du har option. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Advanced chipset features i bios, se om du har bios protection på kortet ditt, skal være disablet når du flasher hvis du har option. Det eneste interessante jeg fant under bios var "bios cacheable". Denne stod disablet. Må den være aktivert? Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Fikk det til nå! Endelig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå