xkavitox Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Hei folkens. Er relativt ny her, men følte for å måtte skrike ut! Jeg trenger hjelpen deres. Har en innlevering til i kveld som tilsvarer 80% av standpunkt karakteren min. Fristen er 23:59 så jeg tar i mot all hjelp jeg kan få. Ville hovedsaklig høre om noen av dere eventuelt hadde hatt denne oppgaven i en tidligere eksamen, og kunne bidratt med svar! Takk på forhånd ______________________________________ oppg: Tema: Informasjon og samfunnskontakt. Du skal svare på begge oppgavene. Oppgave 1 Sammenlikn informasjonsmedarbeiderrollen og journalistrollen, og diskuter om veksten i informasjonsbransjen er en trussel mot medienes samfunnsoppdrag. Oppgave 2 Rektoren på en videregående skole ber deg planlegge et medieprodukt som skal informere elever i 10.klasse om skolen. Hensikten er å gjøre 10.-klassingene kjent med skolens fagtilbud, fasiliteter og særpreg på en måte som gir dem lyst til å søke skolen. - Velg medieprodukt og publiseringsform ut fra formål og målgruppe. Begrunn valgene dine. - Hvilke innholdsmomenter vil du legge vekt på i medieproduktet, og hvorfor? - Hvordan vil du utforme produktet? Bruk virkemidler som er tilpasset mediets egenart, formål og målgruppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå