thepill Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 http://www.vg.no/nyh...?artid=10114756 Ettersom mange homofile betaler skatt mener jeg de kan det. Og hvorfor skal de betale for noe de ikke kan benytte seg av? Hvis de ikke vil vie homofile får de slutte å få støtte fra staten! 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Trenger bare en tråd. Nei, kirken burde ikke vie homofile, hvor er logikken i det? Om homofile vil gifte seg, burde de gifte seg utenfor kirken. Burde staten ha mulighet til å tvinge kirken til å vie dem? - Nei. 8 Lenke til kommentar
thepill Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Jeg vet. var ikke meningen å lage to..... Men det går jo søren ikke å slette de! Kirken får jo statlig støtte. Og hvorfor skal ikke folk som bidrar til staten bruke ting som er sponset av staten? Endret 17. mars 2013 av thepill 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tegnestifte Skrevet 17. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 17. mars 2013 Løsning: Ikke gi kirken skattekroner. Det burde den ikke få uansett. Kristne får finansiere hobbyen sin selv i likhet med andre science fiction-fans. 28 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Jeg er enig med deg, kirken burde ikke få statsstøtte. EDIT: Hvorfor gjelder dette bare kirken? - Vies homofile i moskeer i dag? Endret 17. mars 2013 av Notelitten 3 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Litt off topic, men; hvorfor vil homofile gifte seg i kirka når kristendommen har vært mot dem i 2000 år? 1 Lenke til kommentar
thepill Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 Litt off topic, men; hvorfor vil homofile gifte seg i kirka når kristendommen har vært mot dem i 2000 år? Fordi det finnes homofile som er kristne? Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Fordi det finnes homofile som er kristne? Ja, men hvorfor vil de være kristne? Jeg vil ikke være venner med noen som ikke vil være venner med meg. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Ja, men hvorfor vil de være kristne? Jeg vil ikke være venner med noen som ikke vil være venner med meg. Hvorfor er jenter kristne? En religion som lenger har undertrykt dem. Fordi de tror på gud og religionen såklart, hva faen tror du? Endret 17. mars 2013 av Rudde93 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Kirken får jo statlig støtte. Og hvorfor skal ikke folk som bidrar til staten bruke ting som er sponset av staten? Staten sponser også legemidler, det innebærer ikke at du har rett til å gå inn på et apotek og få utlevert en armfull A-preparater fordi du har lyst på det. Du trenger et bedre argument enn "staten sponser, derfor skal det være fritt frem for alle". 4 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Er ikke kirken nylig blitt atskilt fra staten? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Du trenger et bedre argument enn "staten sponser, derfor skal det være fritt frem for alle". Flertallet vil .... Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Hvorfor er jenter kristne? En religion som lenger har undertrykt dem. Fordi de tror på gud og religionen såklart, hva faen tror du? Virker helt hjernedødt spør du meg. Greit nok at de fant seg i det før, men nå som folk er mer opplyste og vi har kommet ut av steinalderen virker det bare for dumt. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Hvorfor er jenter kristne? En religion som lenger har undertrykt dem. Fordi de tror på gud og religionen såklart, hva faen tror du? Vel jeg er enig med han, det er kanskje på tide å revurdere sin tro når man tilhører en religion som er så sterkt imot dem, begynne å vurdere å gjøre noen annet enn å lese den eventyrboka. Endret 17. mars 2013 av MrLG 2 Lenke til kommentar
thepill Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 Staten sponser også legemidler, det innebærer ikke at du har rett til å gå inn på et apotek og få utlevert en armfull A-preparater fordi du har lyst på det. Du trenger et bedre argument enn "staten sponser, derfor skal det være fritt frem for alle". Du kan ikke sammenligne å få skadelige medisiner med å gifte seg... Det blir litt som om den homofile ungen ble nektet skolegang fordi skolens reglemang sa at han/hun ikke fikk lov, selv om foreldrene betalte for skolegangen Ja, men hvorfor vil de være kristne? Jeg vil ikke være venner med noen som ikke vil være venner med meg. Det vet jeg ikke. Men de får gjøre som de vil! 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Du kan ikke sammenligne å få skadelige medisiner med å gifte seg... Det blir litt som om den homofile ungen ble nektet skolegang fordi skolens reglemang sa at han/hun ikke fikk lov, selv om foreldrene betalte for skolegangen Nei. Hvis du legger merke til det er det heller ikke det jeg gjør. Lenke til kommentar
thepill Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Nei. Hvis du legger merke til det er det heller ikke det jeg gjør. ''Staten sponser også legemidler, det innebærer ikke at du har rett til å gå inn på et apotek og få utlevert en armfull A-preparater fordi du har lyst på det.'' ''Staten sponser også kirken, det innebærer ikke at du har rett til å gå inn i en kirke som homofil og få giftet deg fordi du har lyst til det.'' Hva mener du med den sammenligningen da? Endret 17. mars 2013 av thepill 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Å påpeke at statlig sponsing er irrelevant for spørsmålet. Lenke til kommentar
thepill Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 Å påpeke at statlig sponsing er irrelevant for spørsmålet. det er jo ikke det. Det er det samme som om en skole skal nekte homofile skolegang fordi det står i regelboka. Selv om foreldrene blir tvunget til å betale penger til skolen. Hvis de vil styre det selv får de bli en selvstendig organisasjon! 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Det staten bør gjøre er å holde både fingre og lommebok unna kirkesamfunnene. Så bør de enten: A. Innføre en ordning hvor borgerlig "vielse" er den eneste juridisk gyldige. Eller B: Avskaffe ekteskapet som juridisk enhet. Og så kan de som vil ha sin guds velsignelse av sitt forhold gå til en kirke som vil velsigne dem, helt privat og uten noen juridiske konsekvenser. Geir 9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå