NorwegianSF Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Jeg prøver å legge til items i en ListBox som jeg har plassert i en User Control men dette får jeg ikke til å fungere i det hele tatt. Jeg har brukt den veilederen som følger med i Visual Studio 2010 og da ser dette slik ut: Når jeg så kjører programmet kommer bare den hvite listbox'en opp uten noe innhold. Om jeg derimot plasserer en tilsvarende listbox rett i programmet med samme verdier som vist over så kommer det innholdet jeg skal ha opp.. Hjelp? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Det er en egenskap som heter Items. Bruk den istedet. Dersom dette er i WPF gjøres dette i XAML. Ikke rot med slike ting i designeren. DataBinding er for å binde mot forskjellige datakilder. Lenke til kommentar
NorwegianSF Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 Du mener å lage en løkke og legge til items på den måten? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Sjekk om "hoteltDataSet" inneholder data og at disse dataene hentes inn før de bindes til ListBoxen. Lenke til kommentar
NorwegianSF Skrevet 18. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2013 Jeg endte opp med å lage en MySqlConnection som leste rett fra DBen og ha en MySqlDataReader som leser alle radene med en while-løkke som legger til items for hver rad den leser: String connectionstring = "server=**.***.***.**;User Id=********;password=*******;Persist Security Info=True;database=*******"; MySqlConnection dbconn = new MySqlConnection(connectionstring); dbconn.Open(); String sql = "SELECT guestID, firstname, lastname FROM guest ORDER BY guestID ASC;"; MySqlCommand dbcmd = new MySqlCommand(sql, dbconn); MySqlDataReader dbdr = dbcmd.ExecuteReader(); while (dbdr.Read()) { string item = dbdr["lastname"].ToString() + ", " + dbdr["firstname"].ToString() + " - " + dbdr["guestID"].ToString(); listGjester.Items.Add(item); } dbconn.Close(); Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Jeg tror jeg var litt kjapp med å poste her. Jeg fikk inntrykk av at du ville ha hardkodet inn data i listen. Lenke til kommentar
NorwegianSF Skrevet 18. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2013 Kan ha noe med at jeg glemte å skrive at jeg skulle hente fra en mySQL DB. Men det gikk til slutt så det fungerer nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå