Gå til innhold

Problemer med lyd fra PC!


Anbefalte innlegg

Hey Hey!

Jeg lurer på en ting angående lyden på/fra pcen.

Når jeg kobler til min bærbare pc til tven via en HDMI kabel så kommer lyden fra tven og spiller bra når jeg ser på film/serier.

MEN når jeg kobler til den stasjonære pcen til tven via HDMI så får jeg ingen lyd i det hele tatt :( hvorfor skjer dette?

 

Mvh Arne-Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et eget skjermkort i pcen så hdmi kabelen er ikke koblet i hovedkortet vis det har noe og si!

 

Jeg skjønner, men vet du hvilke skjermkort du har i denne maskinen? Såkalte AMD kort har litt problemer med dem nyeste driverene som gjør at du får litt lyd problemer med HDMI.

 

Men det kan vær så enkelt at du bare må velge hvor lyden skal gå ut under kontrollpanel. På skrivebordet nede ved klokken så har du et høyttaler ikon. Høyreklikk på denne og velg Avspillingsenheter.

 

Da får du en liste over lyd ut muligheter, den som det er en grønn hake ved er hvor lyden nå går ut. Om du har noe i listen som det står HDMI på så prøv å høyreklikk å velg Angi som standardenhet.

 

Se om du får lyd da. Om det er et AMD skjermkort og du er uheldig så kan det hende du ikke får lyd ifra Windows. Start en film eller spill og du vil få lyd...dette er en driver feil vistnok.

Lenke til kommentar

Rart, ta et bilde av det og del her slik om du kan?

 

Gå til Start,skriv utklip og dra over den listen så jeg/vi kan se.

får desverre ikke gjort dette. Men jeg lurer på en liten ting og det er om jeg hadde koblet til hdmi kabelen rett i hovedkortet sitt "skjermkort" vill lyden fungert da uten at det er noe problem?
Lenke til kommentar

får desverre ikke gjort dette. Men jeg lurer på en liten ting og det er om jeg hadde koblet til hdmi kabelen rett i hovedkortet sitt "skjermkort" vill lyden fungert da uten at det er noe problem?

 

Mulig, men det er et mye svakere skjermkort som er i hovedkortet. Om du skal spille så vil det bli kleint, om det er til film/serier osv du skal bruke det til så funker det nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...