Twigz Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Må investere i ny HD. Noen som har anbefaling på rask og god disk på rundt 500GB/1TB? Lenke til kommentar
Twigz Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 Seagate Barracuda Har kjøpt WD i alle år, har ingen erfaringer med seagate. Men dette er en grei disk? Lenke til kommentar
sungun Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Ja jeg har bare gode erfaringer med den (3TB versjonen), mener jeg sjekket en del reviews før jeg kjøpte den og den skal ha gode skussmål Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Seagate Barracuda. Har 1TB versjonen og er kjempe fornøyd. Kjøpter Seagate isteden for WD fordi jeg hørte at den skulle være bedre, men husker ikke begrunnelsen i farta. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Hei! Jeg kan vel si at jeg er WD-fan om noen vil bruke det uttrykket. Men det er fordi det har funket smertefritt for meg. Hadde en disk som ble for varm inne i en NAS men ellers ikke noe å klage på. Men ønsker da å spørre før jeg kommer med forslaget om er liten ssd å en annen hd til lagring, hva bruker du maskina til? Har du Windows lisens som du kan videreføre til annen disk? Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 WD Black om du kun skal ha 1 HD, du får 5 års garanti mot Seagate`s 2. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591141 1 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 WD Black om du kun skal ha 1 HD, du får 5 års garanti mot Seagate`s 2. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591141 1TB Seagate Barracuda er billigere. Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 1TB Seagate Barracuda er billigere. Du har Seagate Constellation ES.3 med 5 års garanti; men den koster 899 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777310#extra Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 WD Black om du kun skal ha 1 HD, du får 5 års garanti mot Seagate`s 2. http://www.komplett....aspx?sku=591141 Bråker ikke denne veldig? Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Bråker ikke denne veldig? Ser det er flere som skriver dette i anmld., men også 1 som skriver "Når jeg installerte ting på denne disken så kom det noen lyder, men det var knapt å klassifisere som bråk. Litt knatring inne i mellom, og mest på den ytterste delen av disken. Etter å vært i gang nå en stund så lager den ikke mer lyd enn en hvilken som helst vanlig harddisk. Det er nok veldig opp og ned når det gjelder hva folk liker av lyd, og jeg er ganske sensitiv til lyd selv, men denne var helt under toleransegrensen synes nå jeg. Disken er rask, og WD lager gode disker." Har selv 2 Velociraptor på 10K og de lager lyder/knatring, men jeg er helt enig med beskrivelsen over. Det kommer mer lyd at vifter/pumper og musikk fra popmaskinen enn fra diskene. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Enig, Jar selv 2 raptor disker å dem låter det litt av, men det var jeg klar over når jeg kjøpte dem. Å om man spiller så bruker man vel headset eller har på noe volum fra no høyttalere... Så ser ikke problemet Lenke til kommentar
Twigz Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 Hei! Jeg kan vel si at jeg er WD-fan om noen vil bruke det uttrykket. Men det er fordi det har funket smertefritt for meg. Hadde en disk som ble for varm inne i en NAS men ellers ikke noe å klage på. Men ønsker da å spørre før jeg kommer med forslaget om er liten ssd å en annen hd til lagring, hva bruker du maskina til? Har du Windows lisens som du kan videreføre til annen disk? Selv bygget maskin som brukes til spill og surfing. Overfører en del filer fra pc til flashdrive og NAS. Men opplever at den mister en del hastighet ved overføringer. Har en annen maskin med litt nyere HD som overføringer går veldig raskt på. Så det jeg egentlig er på jakt etter er en HD som er kjapp ved overføringer. På Windows experience index får jeg mye fratrekk pga transfer rate. Hovedkort og alt det andre er nytt unntagen HD. USB 3.0 overføring går også veldig tregt. Så regner med at det er disken som stopper da jeg har alt av drivere osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå