BenSin Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Hoi. Kort fortalt så har jeg én "spillemaskin" med 2*200GB WD SE disker. Den ene disken er delt i to partisjoner, hvorav den ene inneholder bare filmer (både i .avi og .bin format). Vi kaller denne partisjonen for G:. Den andre partisjonen inneholder er full av .bin og .iso. Vi kaller denne for H:. Disken inneholder altså ingen systemfiler eller lignende. Ovennevnte disk skulle flyttes fra én maskin til en annen, pga. innholdet skulle deles ut via ftp. Før flyttingen sjekket jeg at rettighetene på disken var ok og kjørte ned et scanne-verktøy fra WD som påstår at disken er helt i orden. Disken ble så satt i en annen maskin, koblet direkte på hovedkortet som master (med en slave tilstede). Til min store forundring forteller nå Daemon Tools at dersom jeg skal mounte en av filene som ligger på H: får jeg beskjed om at "CD-en" er korrupt og ikke kan leses. Dette gleder nesten uten unntak ALLE filene på "H:". Prøver jeg derimot å mounte en cue/bin fil fra G:, er det ikke noe problem. Hva forårsaker dette, og evt. hva er løsningen? Jeg har satt disken tilbake til opprinnelige maskin, uten hell. Jeg har restoret OS uten hell, på begge maskinene. Jeg vil helst slippe å miste 100GB med filer. På forhånd takk for all hjelp. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Har hørt om en som brukte win-crc eller no sånn på en korrupt video-fil. Har ingen erfaring med d, men d er vel verdt et forsøk Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Det kan være at informasjonen om selve filene er korrupte (men ikke filene) er korrupte. Det kan medføre at hele partisjonen blir uleselig. Brodern har akkurat det samme problemet. Jeg vet ikke hva som forårsaker det, ei heller hvordan jeg skal klare å bygge opp den indexen igjen. Den enkleste måten å få det til å funke igjen er å formatere den disken, men da mister du all data på den partisjonen. Edit: Det gjelder en NTFS partisjon. Jeg regner med du har det som NTFS siden du har en så stor partisjon. NTFS sin index over filer er på et eget område på disken som du ikke kan se som filer, og når det området blir korrupt så blir det sånn. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Har hørt om en som brukte win-crc eller no sånn på en korrupt video-fil.Har ingen erfaring med d, men d er vel verdt et forsøk Som sagt, videofilene fungerer utmerket. Ellers takk for tips. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Edit: Det gjelder en NTFS partisjon. Jeg regner med du har det som NTFS siden du har en så stor partisjon. NTFS sin index over filer er på et eget område på disken som du ikke kan se som filer, og når det området blir korrupt så blir det sånn. Joda, NTFS. Jeg glemte forresten å nevne at ved boot av den "andre" maskinen med disken i for første gang, ville scandisk absolutt kjøres. Den slettet en hel haug av orphan indexes og satte inn nye. Dette er vel kanskje grunnen til at alt har gått åt skogen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå