seriksen Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Mange sterke sider og ingen virkelig store svakheter.Test: Nikon D5200 Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Jeg har ett D5100 i dag og leste testen mest ut av nysgjerrighet og ser det ser ut som to hovedforskjeller med denne modellen: - Nyere og mer avansert fokussystem - større oppløsning på bildebrikken. Men er godt fornøyd med det kameraet jeg har, så hvis dette faller litt i pris blir det sikkert et flott kamera. Lenke til kommentar
Arto Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Etter to år med D5100 i tospann med D300 har jeg nå byttet det ut med D5200. Har gjort meg noen erfaringer D5100/D5200 etter beskjedne tre ukers bruk: Ny knapp for valg av utløserfunksjon(serieopptak, selvutløser osv) oppe på kamera, bra! Endret «joystick», den er nå mye «stivere» og problemet på D5100 med at man utilsiktet flyttet fokuspunkt er kraftig redusert, bra! Enkelte knapper er lavere(ligger lenger inne i huset) enn på D5100 noe som gjør de vanskeligere å bruke, spesielt gjelder dette avspillingsknappene(spill av, forstørr, forminsk), merkelig valg av Nikon, ikke bra! Oppgradert innstillingmeny krever færre klikk for å endre verdier, bra! På meg virker søker mørkere, nå har jeg ikke lenger D5100 for direkte sammenligning så et lite forbehold her. Autofokus virker raskere og ikke minst mer nøyaktig, har testet det på fotografering av småfugl og det fungerte veldig bra, ser frem til å prøve det på sport/racing, bra!!! Nå var jeg veldig imponert over bildekvaliteten fra D5100 og forventet ikke så mye mer her men er så langt positivt overrasket, den er noe bedre på høy iso, ikke mye men merkbart. Oppløsningen derimot er helt overlegen, det synes så godt ved fotografering av fugl, detaljene i fjærdrakten kommer mye bedre fram på D5200, man kan beskjære kraftig og allikevel beholde god bildekvalitet, imponerende! Har ikke prøvd video enda men rapportene fra utenlandske nettsteder sier at videokvaliteten er kraftig oppgradert og skal være meget god. Uansett bra at det nå er mulighet for manuell kontroll i video. Artig lite kamera med forrykende bildekvalitet, er man på budsjett(prisen vil falle) og ikke har noe imot små kamerahus kan dette vanskelig bli feil. Legg iso til fn-knappen, sett på et godt objektiv og ha det gøy :-) 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Nikon lager veldig bra innstegs-speilreflekser for tiden. tror dette er et meget godt kjøp for den som vil ha et godt kamera, til en relativt grei penge. Prisen vil nok å falle litt etterhvert.. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Kamera som frister pga flere DX objektiver som kun står å støver ned i barskapet her. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Har fortsatt D300 men ingen DX objektiver. Jeg elsker min D300. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Frister veldig, men D5100 holder vel koken noen år til. Pirk: "Akam hadde siste alternativ til test og 18-105 VR veier rundt 450 gram, 470 gram mer med solblender." Det var da en voldsomt tung solblender? Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Er ikke skikkelig solblender før den er laget av bly og stopper røntgenstråling 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Det var da en voldsomt tung solblender? Sikkert en gammel Zeiss-blender som passet. 2 Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Skal til USA i mai og tenkte å kjøpe dette eller D7000 hvis jeg finner det til en god pris. Noen tips om hva jeg bør prioritere? Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 Frister veldig, men D5100 holder vel koken noen år til. Pirk: "Akam hadde siste alternativ til test og 18-105 VR veier rundt 450 gram, 470 gram mer med solblender." Det var da en voldsomt tung solblender? Takk, da er det en mer mindre. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Det burde vært lovpålagt og kun bruke denne type hengsling på kameraskjermene, vippeskjermene er bah 2 Lenke til kommentar
skrim Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Ligner på leke kamera er med de fargene -ironi opp mot fargene til pentax kamera fargene Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 18. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2013 Det burde vært lovpålagt og kun bruke denne type hengsling på kameraskjermene, vippeskjermene er bah Det tenkte jeg også tidligere, og litt fortsatt, men der kompakt hus har førsteprioriet kan vippeskjerm være et bra alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg