glennviruzz1 Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Hei , tenkte jeg skulle bytte ut ett par komponenter cpu/evt kjøpe noe god kjøling. og skjermkort. HOVEDKORT: Gigabyte GA-790XTA-UD4 CPU : Processor : AMD Phenom II X4 965e @ 3400 MHz RAM: Physical Memory : 4096 MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM ) SKJERMKORT: Video Card : ATI Radeon HD 5800 Series HARDISK: Hard Disk : SAMSUNG HD502HJ ATA Device (500GB) KABINETT: Coolermaster HAF 922 mid tower skjermkortet mitt er ødelagt , det vil si at vifta er ødelagt og jeg har ryket noen ledninger inni der og har ikke peiling på hvordan jeg fikser det og vil derfor kjøpe meg ett nytt. trenger ikke være noe superdyrt , men må klare kjøre csgo/bf3 etc. Når det gjelder cpu så har jeg veldig lyst på i7 prosessor , men hvis jeg må bytte ut hovedkortet så vet jeg ikke. problemer mitt er at jeg får fps drop hvert andre sekund pga dårlig kjøling (?) temp 1,2 og 3 står godt over 60C , kjernen er på rundt 70-80C , cpu er fra 60-80C og cpuen fra 60-70C. noe som er veldig irriterende. sitter å Idler på 55C... men kan kanskje nøye meg med en cpu kjøler ? har på stock vifte , så vil tror den ikke er veldig bra så noen har nevnte h70 i en tråd fra 2011 jeg googla , men vet ikke om det er kommet noe bedre viftekjøling etter den tid.. Takker for svar og råd! Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Budsjett? I7 er kun bedre til redigering Anbefaler I5 + 8GB RAM, og et AMD 7950 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Kjøp deg nytt skjermkort og ny CPU vifte og blodklokk CPUen din Da har du oppsettet ditt en liten stund til Lenke til kommentar
otl Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Budsjett? I7 er kun bedre til redigering Anbefaler I5 + 8GB RAM, og et AMD 7950 Det her stemmer ikke. I7 vil alltid være en bedre cpu, men om det er verdt kronene er en annen sak. Der det skiller mest når det kommer til fps i spill, er hvor du får utbytte av å ha betalt noen ekstra kroner for 3770k. Lenke til kommentar
glennviruzz1 Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 tror jeg skal gå for ny kjøling til cpu + nytt skjermkort. budsjettet mitt er på 2500kr men skal strekke meg til 3000! Spørsmålet mitt da er om noen vet om en bra cpu kjøler som passer til HK'et mitt? er ganske grønn der egentlig. + ett over decent skjermkort som drar nåtidens spill Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 tror jeg skal gå for ny kjøling til cpu + nytt skjermkort. budsjettet mitt er på 2500kr men skal strekke meg til 3000! Spørsmålet mitt da er om noen vet om en bra cpu kjøler som passer til HK'et mitt? er ganske grønn der egentlig. + ett over decent skjermkort som drar nåtidens spill 7970 + Denne, eller 212 Evo/Noctua D-14 lander på 3200,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå