NeEeO Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Hei, Jeg fikk høre at forberedelsestiden for muntlig privatisteksamen skal endres.I motsetning til idag skal man kun få 30/60 min forberedelsestid før eksamen. Idag får man jo vite tema allerede to dager før eksamen, mens i fremtiden vil man vite det 30/60 min før eksamen ... Det er jo egentlig dumt da. Jeg frykter at det blir ekstremt vannskelig, i tillegg til at privatisteksamen kan bli dyrere. (http://www.osloby.no...---7119513.html) Endret 16. mars 2013 av ZPAS Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2013 - Du skal heller ikke få lov til å ta opp noen fag når du er elev ved VGS. #hentet fra lenken. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Kan hende det er anderledes i Oslo. Men i Hordaland (Bergen) var det kun 20 min eller 30 min (husker ikke) forberedelsestid for 30 min muntlig eksamen. Dvs at vi fikk oppgave 20-30 min før vi skulle inn til 30 min presentasjon og utspørring. Kommunikasjon var ikke tillatt i forberedelsestiden. Dette var i 2011, privatist eksamen. Var ikke lett, men kan du stoffet er det greit. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 Kan hende det er anderledes i Oslo. Men i Hordaland (Bergen) var det kun 20 min eller 30 min (husker ikke) forberedelsestid for 30 min muntlig eksamen. Dvs at vi fikk oppgave 20-30 min før vi skulle inn til 30 min presentasjon og utspørring. Kommunikasjon var ikke tillatt i forberedelsestiden. Dette var i 2011, privatist eksamen. Var ikke lett, men kan du stoffet er det greit. Det ser ut som det ikke blir lett å få 6 nå ... :/ Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Jeg klarte det EDIT: Tror kanskje det må ha vært 30 min forberedelse, og 10+10 min presentasjon+utspørring. Endret 17. mars 2013 av O:M:A Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) De vurderer det du sier utifra tiden du har på deg. Du skal kunne litt om alt, og ha god forståelse av stoffet.(dvs. for å være forberedt på uansett tema du får på eksamensdagen) Er sånn at man får vite fag noen(?) dager før, også får du vite konkret hva du skal snakke om 20-40 minutter før. Da har man de dagene til å skrive ned stikkord, lese gjennom årets notater osv. Ikke lett å få 6 uansett håper jeg, det er seks forskjellige karakterer av en grunn. Endret 17. mars 2013 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå