b-real Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Androidandme har startet rykteflommen til Nexus 5 med følgende: Is the above image the LG Nexus 5? An anonymous source, who claims to work for Google, tells us this prototype is the real deal, but we are not sure what to make of it. There is a good chance that some basement dweller is trolling us hard, but this person has an interesting story so we thought it needed to be shared.The source claims that Google plans to release a Nexus 5 later this year (October 2013), and they are currently evaluating several prototypes from different manufactures. One of these prototypes is made by LG and it’s currently using the codename “Megalodon.” Rumored specs for the LG “Megalodon” include: 5.2″ OLED Display with 1920×1080 resolution Qualcomm Snapdragon 800 @ 2.3 GHz 3GB LPDDR3 Ram 16/32/64GB of internal storage 16MP rear camera by OmniVision (4k video recording @30FPS, 1080p video recording @60FPS, Real Time HDR & HDR video recording, optical image stabilization, BSI 2.0) 2.1MP front camera (1080p video recording @30FPS) 3300 mAh Lithium Polymer battery Front positioned stereo speakers Qualcomm RF360 (LTE 150 Mbps & HSPA+) Integrated DVB-T / ATSC-antenna Gesture like controls (navigation, zoom, etc) Looking over the list of specs reveals a nerd’s wishlist on steroids. Most of these parts are not even shipping in devices yet, but several are slated to be available by the second half of 2013. Qualcomm for example has said we should expect to see their Snapdragon 800 and RF360 solution in devices before the end of the year. Several things about this leak are screaming fake to me, but I haven’t been able to rule out if this is another elaborate hoax or something that should be on our radar. We just saw Google team up with LG to produce the Nexus 4, and even though the launch had some hiccups, we could see Google picking LG again to deliver the next flagship Nexus device. Endret 16. mars 2013 av b-real Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Denne kan jeg godt kjøpe :-D vil det digitale bakkenettet fungere med dvb-t? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Ser ut som jeg venter på specs på denne før jeg rusher og kjøper S4 Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Vil TV-mottaker gjøre denne lisenspliktig? (Forutsatt at ryktene stemmer) Har plan om erstatter for Samsung Galaxy S(1) til sommeren, virker meget interessant denne. Endret 16. mars 2013 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Vil TV-mottaker gjøre denne lisenspliktig? (Forutsatt at ryktene stemmer) Har plan om erstatter for Samsung Galaxy S(1) til sommeren, virker meget interessant denne. Får du inn NRK uten noe kort? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Får du inn NRK uten noe kort? jepp Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 IMO så er jeg nok litt enig i det som blir kommentert her ovenfor, det virker VELDIG usannsynlig med tanke på specs som er på den listen. Hva har TV å gjøre på en telefon? Google har Google TV som sitt tv-prosjekt pr dags dato og en implementasjon av noe lattelig som DVB-T / ATSC høres veldig veldig suspekt ut på en telefon. Vi nærmer oss Google I/O 2013 så får vi kanskje svaret rundt da. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Noen som vet om denne også får meny i skjermen, og ikke under? Bare jeg som syns dette er horribelt? Tar opp mye plass, og har virkelig dårlig utnyttingsgrad. Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 De specs der holder lite vann. Mye innmaten er ikke ventet ferdig før sent på høsten. Dessuten så håper jeg den ikke får antenne mulighet, for da kaster jeg denne telefonen etter NRK-lisens mafia som kommer på døra Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 De specsa hørtes nesten ut som en mobildrøm! Hvis noe av det stemmer som 3300mah batteri ville jeg løpt å kjøpt, men synes de kan holde seg til 5 tommer skjerm Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Noen som vet om denne også får meny i skjermen, og ikke under? Bare jeg som syns dette er horribelt? Tar opp mye plass, og har virkelig dårlig utnyttingsgrad. Du får aldri se en Nexus telefon med fysiske knapper foran. Du kan jo prøve ParanoidAndroid, så kan du ha menyen gjemt hvor du vil på skjermen https://www.youtube.com/watch?v=1F7l4d3bjFM Endret 17. mars 2013 av Lunalotic Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Noen som vet om denne også får meny i skjermen, og ikke under? Bare jeg som syns dette er horribelt? Tar opp mye plass, og har virkelig dårlig utnyttingsgrad. Software buttons er da mye bedre? F.eks. endrer back-knappen seg til et hide-keyboard ikon når keyboardet er åpent. Når du virkelig trenger plassen (video) så skjules knappene automatisk, med mindre de som har laget appen har gjort noe feil. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 IMO så er jeg nok litt enig i det som blir kommentert her ovenfor, det virker VELDIG usannsynlig med tanke på specs som er på den listen. Hva har TV å gjøre på en telefon? Google har Google TV som sitt tv-prosjekt pr dags dato og en implementasjon av noe lattelig som DVB-T / ATSC høres veldig veldig suspekt ut på en telefon. Vi nærmer oss Google I/O 2013 så får vi kanskje svaret rundt da. Enig i at spesifikasjonen så usannsynlig ut. Google har ikke tradisjon for å lansere telefoner på I/O så hvis de gjør det er det en endring i takt. Det er ikke så mange månedene siden Nexus 4 kom. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Noen som vet om denne også får meny i skjermen, og ikke under? Bare jeg som syns dette er horribelt? Tar opp mye plass, og har virkelig dårlig utnyttingsgrad. Den er jo designa slik at ein kan holde i telefonen uten å komme borti nokon knappar. Dei kunne nok ha hatt menyknappane der du tenker, men at dei av praktiske årsaker ikkje har gjort det slik. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Fantastisk hvis nye Nexus 5 kommer med 3300mAh-batteri! Det er overhodet ikke usannsynlig, ettersom Motorola Razr Maxx hadde nettopp dette batteriet. Google har jo som kjent overtatt Motorola. Gleder meg til Google I/O. Håper at noe avsløres da! Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 3300mAh vil vel si en ganske tykk enhet. Tviler på det, i tillegg til mye annet i ryktet ;-) Lenke til kommentar
hessel Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Eh... Motorola Razr Maxx med 3300mAh er 8,99mm tykk, og Nexus 4 med 2100mAh er TYKKERE: 9,1mm. Tro meg; jeg eier begge to. Lenke til kommentar
Philo Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Har omtalt ryktet selv og, men logikken tilsier jo at Motorola vil stå for produksjon av Nexus fremover med tanke på hvor mye penger Google har brukt på å kjøpe hele bruket... Tror nok dette ryktet skal tas med en snøskuffe salt. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 3300mAh vil vel si en ganske tykk enhet. Tviler på det, i tillegg til mye annet i ryktet ;-) Ehh Razr Maxx er da langt fra en tjukas, så hvordan du klarte å resonere deg frem til dette vet jeg ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå