Nevers0ft Skrevet 16. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2013 Hei Trenger litt hjelp til kjøp av et nytt skjermkort til pc'en. Har for øyeblikket et 560TI kort. Men det ene bladet, eller hva enn det heter på vifta har knekt. Så når jeg spiller litt heavy spill så begynner det å lage veldig mye lyd. (At pcen bråker er det verste jeg vet) Tenkte egentlig at det var like greit, siden jeg har lyst på nytt skjermkort. Så det jeg er på jakt etter er et greit skjermkort som ikke lager altfor mye støy. Tenkte på noe til kanskje 2000kr, så 660TI elns. Men vet liksom ikke hva som er forskjellen på de diverse kortan, eller hvilket jeg bør velge. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 16. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2013 7950, eller 7970 er best med det budsjettet Lenke til kommentar
exonum Skrevet 16. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Tomshardware har en grei "hierarki"-oversikt over GPU: clicky Et 660TI er ikke store hoppet ut i fra hierarkiet, men jeg ville dog tatt en titt på tester for å være sikker. Ellers vil jeg anbefale deg å heller kjøpe en ny kjøler - og kanskje klokke litt i stedet. Du sparer penger mye penger, den nye kjøleren kan du flytte med deg videre i fremtiden, og du sparer miljøet! Endret 16. mars 2013 av exonum Lenke til kommentar
Nevers0ft Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mars 2013 7950, eller 7970 er best med det budsjettet Hmm, ja. Foretrekker Intel da Hvordan er det prismessig med vannkjøling til skjermkort, og er det en stor forbedring på støynivået en vanlig vifte? Har i7 2600K med H90 pumpa.. Ble anbefalt det siden stock-vifta til Intel var helt forferdelig. Men føler den ikke bråket så mye mindre en det jeg hadde forventet. Er det verdt bryet? Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 16. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2013 Hmm, ja. Foretrekker Intel da Hvordan er det prismessig med vannkjøling til skjermkort, og er det en stor forbedring på støynivået en vanlig vifte? Har i7 2600K med H90 pumpa.. Ble anbefalt det siden stock-vifta til Intel var helt forferdelig. Men føler den ikke bråket så mye mindre en det jeg hadde forventet. Er det verdt bryet? Hva har Intel med skjermkort og gjøre? 1 Lenke til kommentar
Nevers0ft Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mars 2013 Hva har Intel med skjermkort og gjøre? Åjj, tror det skulle stå Nvidia der. Lenke til kommentar
GXT Skrevet 16. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Må si meg enig med at et AMD-kort er best om du er på et budsjett. Til 2 000,- blank får du et GTX 660. GTX 660Ti vil koste deg mellom 200,- og 400,- ekstra avhengig av produsent. Ikke sitér meg på det, men det er iallefall litt ekstra. GTX 660 yter ikke imponerende bra, og til nesten samme prisen kan du få et HD 7950. Du må strekke deg til 3 000,- om du ønsker å bevege deg opp til et GTX 670 som er stort sett det eneste jeg ville anbefalt for en som trenger et godt kort fra nVidia-leiren. Og vannkjøling til skjermkort er ikke nødvendig etter min mening. Få tak i et godt kort uten referansekjøler så tror jeg at alt går bra. Om temperatur er noe som plager deg, kan jeg anbefale ASUS sine modeller. Ut av erfaring kan jeg si at de holder gode temperaturer. Velger du et HD 79xx-kort, vil du få utmerket ytelse i forhold til prisen. Dessverre kan jeg ikke utdype om hva Tahiti har å by på. Håper noen andre kan gjøre det. Går du for et GTX 6xx-kort med Kepler-arkitekturen, kan du utnytte slikt som adaptiv "V-Sync" og "Frame-rate limiter". Jeg er usikker på om Tahiti-kort kan by på FXAA, men det er også greit å ha. Endret 16. mars 2013 av MartN H Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 17. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2013 AMD har vel også en never settle kampanje gående? gratis spill er ikke å forakte! forresten kan man heller ikke uten videre koble til ett grafikkort til den h90 loopen du snakket om litt lenger opp her. Da må man opp på custom builds, og da flyr tusenlappene fortere enn man aner. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2013 Og vannkjøling til skjermkort er ikke nødvendig etter min mening. Få tak i et godt kort uten referansekjøler så tror jeg at alt går bra. Om temperatur er noe som plager deg, kan jeg anbefale ASUS sine modeller. Ut av erfaring kan jeg si at de holder gode temperaturer. Velger du et HD 79xx-kort, vil du få utmerket ytelse i forhold til prisen. Dessverre kan jeg ikke utdype om hva Tahiti har å by på. Håper noen andre kan gjøre det. Går du for et GTX 6xx-kort med Kepler-arkitekturen, kan du utnytte slikt som adaptiv "V-Sync" og "Frame-rate limiter". Jeg er usikker på om Tahiti-kort kan by på FXAA, men det er også greit å ha. Vannkjøling av skjermkort er kun et poeng om temperaturene er en begrensning, ettersom Nvidia låser ned spenningskontroll på alle kortene sine er det fint liten gevinst å vannkjøle disse. AMD sine kort derimot, kan fort bli temperaturbegrenset om du begynner å øke spenningen, og da kan du fort få en 100MHz ekstra med vannkjøling. Adaptive Vsync har vært rapportert å skape hakking i enkelte spill, om du skal ha noe lignende med AMD må du laste ned et tredjepartsprogram kalt RadeonPro. Heldigivs er RadeonPro et fantastisk program for oss med Radeon-kort, som tillater oss å skape spillprofile som styrer Antialiasing, CFX-kontroll, framerate-limiter, Dynamic Vsync, Ambient Occlusion (mindre ytelsestap i spill enn Nvidias alternativ og mange påstår det gir bedre bildekvalitet,) automatisk -integrering i spill, LOD-justering for Direct3D9-spill, og kontroll over antall frames i pipeline samtidig. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 17. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2013 No offence, men jeg mener nå at et skjermkort med et knekt vifteblad er bare å skrote: redusert kjøleytelse og sikkert heftige kabinettvibrasjoner (ikke bra for harddisker) - så jeg holder med de(n) som mener en ny kjøler kan være verdt å prøve først. Og skulle du mislykkes med monteringen av ny kjøler, så har du ikke tapt noe (med forbehold om at du ikke har noen annen boks å sette kortet i, og ingen som vil kjøpe et kort med ødelagt vifte), men skulle du lykkes og likevel i etterkant føle for å oppgradere, så har du plutselig et mer salgbart kort med oppgradert kjøleløsning. Denne f.eks.: Accelero Twin Turbo II http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/375/accelero-twin-turbo-ii.html?c=2182 http://www.prisjakt.no/product.php?p=938426 http://www.multicom.no/GRA-Zub-Kuhler-Arctic-Accelero-Twin-TeII-ARCTIC-COOLING/cat-p/c/p4152970 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå