Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger tips til bil rundt 35-40000,-

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal hjelpe til med å finne en bil til max 35000-40000,- og lurer på om noen har tips til hva jeg bør se på.

Ønsker:

-Galvanisert, så den ruster lite

-OK stand

-Lavest mulig vedlikeholdsutgifter, dvs så lenge man vasker den og tar servicer og kjører den normalt

-OK sikkerhet (euro ncap).

-God plass, dvs til folkene inni

Er åpen for "alt" fra personbil, 5-dørs, kombi, stasjonsvogn, MPV osv og merke, modell, farge osv spiller liten rolle. I denne prisklassen kan man ikke velge så mye og kvalitet betyr alt.

Mitsubishi skal ha endel ok, bl.a carisma, men hører mye om ekstremt dyre deler. Koreanske og franske biler har ekstremt dårlig rykte, mazda og toyota var sent ute med galvanisering og eldre biler før rundt 2006 ruster mye. Volvo har endel V40, men hører mye rart om kvaliteten. Vektra skal være dårlig. Så hva skal man velge???

Dersom JEG skulle kjøpt bil i denne prisklassen i dag, hadde jeg nok valgt noe japansk.

Jeg har hatt flere tyske, japanske, svenske og franske biler. Kvalitetsmessig så holder jeg på japansk.

Nå er det slik at for denne prisen som du antyder kan du få mye veldig bra, og mye veldig dårlig, uansett land og merke.

Mitt stalltips tror jeg blir en Honda Accord. Ikke se deg blindt på galvanisert eller ikke galvanisert.

Biler med galvanisert karosseri kan ruste de også når galvaniseringen forsvinner, eller får sår.

Men de ruster gjerne innenfra og ut, så det er ikke enkelt å se det.

Ett eksempel på bil jeg kunne valgt i denne prisklassen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40559774

Ellers så respekterer jeg at folk har et budsjett å forholde seg til, men et lite tips:

Se om du finner en bil du vil ha, selv om den kan være noe dyrere. Gjerne på forretning og se hva du må betale i måneden. En nyere bil koster mer i innkjøp, men finner du en godt vedlikeholdt bil som står hos forhandler får du også gjerne med en tilstandsrapport og garanti (avhengig av pris osv selvfølgelig). Og du har større mulighet for å gjøre et trygt kjøp uten de store overraskelsene. Og det er ikke sikkert det koster mer pr.måned enn med en gamlere og billigere bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...