Gå til innhold

Kjøpe hjemmekinoanlegg - YHT-196 vs Hi-Fi Klubben-system

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på jakt etter et hjemmekinoanlegg, men er litt i tvil om hva jeg skal kjøpe. Bruksområde vil være både film og musikk. Jeg kommer til å bruke PS3 som mediesenter/blu-ray-spiller. Jeg har ikke noe veldig bestemt budsjett, men ønsker best mulig lyd for minst mulig penger (maks 5-6 k).

Hittil har jeg kommet frem til to alternativer:

Yamaha YHT-196 - 2500 kr

Selv om slike forholdsvis billige pakkeanlegg ikke har det beste ryktet, virker det som oppfattelsen av nettopp dette anlegget er litt bedre. Stemmer dette?

Hi-Fi Klubben: DENON AVR-1513 + ARGON JUNIOR 40 HJEMMEKINOANLEGG - 4900 kr

Er dette enda bedre, i så fall, verdt prishoppet?

Er det eventuelt noe annet som er bedre?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Hifi klubben sin er selvsagt bedre, men også dyrere. Du får støtte for de nye HD lydformatene, og en ekstra hdmi inngang osv. Går du opp 800,- til 1713 (mulig hifiklubben kan gi pakkepris på den også) så får du også med automatisk oppsett med målemikrofon (must for meg ihvertfall) og kablet netttilkobling slik at du bl.a får nettradio og antar den også får firmware oppdateringer den veien (men det må sjekkes).

Spørsmålet er vel også om du vil bruke mobiler og nettbrett på anlegget, og om de skal kunne styres via anleggets fjernkontroll.

Går du helt opp på 2113 får du myer mer, med både airplay, spotify, nettverksoppdatering av firmware, oppskalering av bilde osv. med enkle høyttalere ender du uansett på 5500-6000,- og får en vesentlig bedre pakke.

Yamaha er også fin, men den har veldig få lyddekodere innebygget, få hdmi tilkoblinger (spillkonsoller, bluray, pc, dekodere, dvdspillere...alle skal ha sitt) mangler arc og nettverkstilkobling og mangler automatisk oppsett med mikrofon. Er sånn sett en mer nødløsning på stramt budsjett som gir en bedre lyd enn man får fra tven, men langtfra nok funksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...