Gå til innhold

LCD 12msek respondtid ?

bollefisen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat noen rask responstid :D på mitt svar, men det er grunn til å bli småsur når man blir villedet av markedsføringa til enkelte. Vi forbrukere vet snart ikke hva vi skal tro på lenger. (tilkall forbrukerrådet) :D

Ett annet produkt http://www.lgenordic.com/cgi-bin/surf.cgi?id=544 (toppmodell) som di reklamerer for har en responstid på 16ms (jeg tviler på at dette produktet har en reell responstid på 32m Zoidman)

Man kan bli forvirret av mindre.

Jeg kjøper CRT skjerm i protest.

Lenke til kommentar

leste gjennom jeg og..

det står reponstid på 12 ms.

det betyr at den har en fall + rise = 12 ms.

I så fall er det imponerende!!!

men må si at det er ulik måte å måle responstid på. DETTE ER EN FALLGRUVE FOR DE FLESTE. Finnes skjermer som har ms på 25 som faktisk har mye mindre afterglow enn en med 20 ms.

Ellers tilføyer jeg at jeg skulle nok ha visst mer om denne skjermen før jeg kjøpte den.... den har elendig kontrast 400:1 og det holder ikke for toppmodeller.

Men teknologien går fort fremover og jeg er ikke overrasket om vi ser skjermer med både 10 og 12 ms allerede tidlig neste år.

Les posten min, utdyper mer der.

Følg de ti bud når du skal kjøpe skjerm.

Og gjør deg selv en tjeneste: ike kjøp gårsdagens teknologi, dvs CRT skjermer (huff huff og atter huff)

Lenke til kommentar
Og gjør deg selv en tjeneste: ike kjøp gårsdagens teknologi, dvs CRT skjermer (huff huff og atter huff)

Eller kjøp i det minste CRT brukt. De er billige for tiden og 19" som kostet 3-4000 for et par år siden og har god kvalitet går nå brukt for en drøy tusenlapp.

Det er mange som kjøper LCD for tida og skal kaste eller sette på loftet den gamle CRT'en sin. Det er god miljøtankegang å kjøpe brukt i stedet for nytt. Det skaper mindre farlig avfall enn å produsere en ny som du kaster om et par år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...