the_last_nick_left Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Nettopp fått ny pc med win 8, litt uvant, men det går seg vel til, satser jeg på. Men altså: Jeg kom i skade for å svare "feil" på et spørsmål om å åpne filer i et annet program og jeg hadde haket av "Ikke spør om dette igjen", så nå vil ikke pc'en åpne disse filene i det hele tatt.. Har prøvd å fjerne og reinstallere både Chrome og programmet jeg skulle åpne filen i, men det hjalp ikke. Føler meg som en komplett idiot, så det trenger dere ikke å påpeke.. Lenke til kommentar
twb Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Gå til skrivebordet først (Win+D), så fører du musepekeren i øverste eller nederste høyre hjørne (eller Win+C), velg Innstillinger, Kontrollpanel, Standardprogrammer. Bare så det er klart: Det er Microsoft som har vært idioter når de laget Windows 8. Endret 16. mars 2013 av twb 1 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Det er også mulig å høyreklikke filen og velge Åpne i... Da skal du få en liste over installerte programmer som kan åpne filen. Kryss av for om programmet alltid skal åpne den filtypen. Link til artikkel. Endret 19. mars 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2013 Takk for tips, men problemet er ikke at de åpnes i feil program, problemet er at de ikke åpnes i det hele tatt. Mulig jeg uttrykket med uklart, det er altså å åpne magnet-linker i utorrent Chrome nå ikke får lov til. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Det får ikke jeg til heller, så jeg bruker "copy/paste"... Beklager at jeg ikke kan bidra med mer Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Mulig jeg uttrykket med uklart, det er altså å åpne magnet-linker i utorrent Chrome nå ikke får lov til. Ja, det er noe helt annet enn å ikke få lov til å åpne filer ... Hvis du ikke kan få fikset det ved å slå det av og på i uTorrent, så er det kanskje en eller annen sperre i Chrome som gjør at det ikke funker? Hva om du prøver å klikke på en magnet link i en annen browser? Fungerer det? I så fall må feilsøkingen dreies mot Chrome. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Ja, det funker i Internet Exploder. Endret 19. mars 2013 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) se om dette funker: (fant det ved å søke etter "chrome won't open magnet links") "one solution is apparently to take an unnecessarily large sledgehammer to your small problem and clear auto-opening settings. settings>show advanced settings>clear auto-opening settings" edit: har ikke Chrome her, så jeg får ikke sjekket. Endret 19. mars 2013 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå