Gå til innhold

145 i 80 sone

kimandre92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-7189

Det har du dessverre rett i, det krever jo faktisk at politiet begynner å jobbe og bruke hodet..

off topic men det burde gjelde for og få bruker på diskusjon.no også.

Lenke til kommentar

:dremel:

Jeg finner greit med holdepunkter for at min skrivemåte er korrekt.

Skal du først korrigere kan du jo sørge for at du har grunnlaget på plass.

Jeg vet at infinitivsfeil er det korrekte navnet på denne typen skrivefeil, men dette forstår jo uansett ikke folk flest hva er.

Lenke til kommentar
Gjest member-7189

Rettskriving stilles det visst ingen krav til..

Og/å-feil er særdeles plagsomt.

Mine feil tar ikke livet eller gjør noen invalide. Mine er bare plagsomme for Snyltere.

Lenke til kommentar
Gjest member-7189

Mine feil har heller ikke tatt livet av noen, andres feil har dog skadet meg for livet.

Allikevel ser jeg at det er en risiko vi må akseptere.

Ser at jeg formulerte meg feil.

Burde skrevet at dine feil kan gjøre noen invalide.

Lenke til kommentar

Ser at jeg formulerte meg feil.

Burde skrevet at dine feil kan gjøre noen invalide.

Så du mener at mine feil kan gjøre noen invalide fordi jeg kjører for fort?

Ferdes du i trafikken selv? I tilfelle kan også dine feil gjøre noen invalide.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har ikke lest igjennom de 2 siste sidene med diskusjon, men lurte på hvor stor sjangse dere tror det er for at jeg kan ta lappen igjen tidligere en sperrefristen som går ut i desember?

Jobber 5-skift, og resten av bedriften bortsett fra vedlikeholds avdelingen gikk ned til 3 skift, så de jobber ikke helger.

Bor usentralt for jobb, går ingen buss, eller tog og i helgene er jeg alene på jobb når jeg skal på jobb, bor 13 km fra jobb.

Dette gjør det vanskelig for meg og komme meg til og fra jobb i helgene, frem til nå har jeg blitt kjørt av familie, venner og tatt taxi. (koster 300 hver vei)

Hvor vanskelig er det for min del og få reduksjon på sperrefrist i sammenheng med jobb nå som jeg har gått 15 mnd ut av 21 mnd uten lappen?

Lenke til kommentar

Antageligvis så vil du ikkje få godkjent ein søknad om reduksjon av sperrefristen, men det er ein liten sjangs så du har ingenting å tape.

Men slike søknader skal vurderast strengt, normalt sett så er det ein tommelfingerregel at du ikkje får unntak for dei konsekvensane som går utover deg (med argumentet at det burde du tenkt på før). Men dersom du kan vise at andre må lide fordi du ikkje får kjøyre så vil du ha ein betre sjangs til å få søknaden godkjent. Typiske eksempel her er dersom du har barn som ikkje kjem seg til barnehagen/skulen utan at dei blir kjørt, eller om du har eit nært familiemedlem som er avhengig av deg for å bli kjøyrt til sjukehuset for regelmessig behandling og liknande.

Det er også mulig å få godkjent ein slik søknad begrunna i økonomi, men også her er ein veldig restriktive. Eg kan ikkje kome på å ha sett eksempel at nokon har fått godkjent søknaden begrunna i dårlig økonomi.

Så skal du søke så har eg følgande råd:

Framstå som reflektert og angrande, og prøv å argumenter på ulempane som dette fører til andre. Attest/utalelse frå f.eks arbeidsgiver kan også være til hjelp.

Lenke til kommentar

Den typen fengsel er ikke noe spess skummelt. Det blir litt som å være i førstegangstjeneste. Du må stå opp og legge deg til visse tider, og dagene skal fylles med en eller annen aktivitet. Enten pallesnekring, kjøkkentjeneste eller andre enkle greier. Og det bor ikke harde kriminelle der som har gjort overfallsvoldtekter eller narkoforbrytelser.

En kar på jobben min måtte inn for samme som trådstarter. Han sa det var litt som en 2-ukers ferie, med pålagt jobbing fra 8-18. Han hadde sitt eget lille rom med seng, skrivebord og TV, og kunne fritt gå rundt i bygget, det var en slags åpen stue der med TV og sofaseksjoner også.

Likevel, du har ikke frihet, og det er visst den verste følelsen man får etter noen dager.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den typen fengsel er ikke noe spess skummelt. Det blir litt som å være i førstegangstjeneste. Du må stå opp og legge deg til visse tider, og dagene skal fylles med en eller annen aktivitet. Enten pallesnekring, kjøkkentjeneste eller andre enkle greier. Og det bor ikke harde kriminelle der som har gjort overfallsvoldtekter eller narkoforbrytelser.

En kar på jobben min måtte inn for samme som trådstarter. Han sa det var litt som en 2-ukers ferie, med pålagt jobbing fra 8-18. Han hadde sitt eget lille rom med seng, skrivebord og TV, og kunne fritt gå rundt i bygget, det var en slags åpen stue der med TV og sofaseksjoner også.

Likevel, du har ikke frihet, og det er visst den verste følelsen man får etter noen dager.

Jeg syntes egentlig de 2 første og den siste dagen var de "værste" da dette var først helt nytt og tiden gikk sakte, og på slutten gikk siste dagen TREGT når du vet du skal ut om noen timer

En på jobb hadde mista lappen, og skjekket hos statens vegvesen om han enda hadde mopedlappen, så jeg gjorde det samme og fikk dette resulatet, kan noen forklare det?? :p

iz5hh5A.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...