Gå til innhold

Hvorfor får noen hjelp her inne og noen ikke?

Anbefalte innlegg

:cry: Har trålet forum her og synest att hvis man har spørsmål om å hjelp om kamera når det gjelder tips så synes jeg att noen får hjelp og andre blir hoppet over. Hadde håpt og trodde vi skulle hjelpe hverandre innpå her, hvor blir det av moralen til folk. Skulle hatt hjelp til kamravalg, men ingen har svart enda. Da skjønner jeg ikke vitsen i å holde på med dette. Ikke misforstå meg, men hadde satt pris på att vi hjelper så godt vi kan, fordi jeg syntes att det og være usikker på kameravalg ikke er noe gøyt. Og det som er så greit med forum er jo det og komme i kontakt med andre mennesker som muligens har produktet man spør om å få hjelp til å høre både negative ting og positive, selvom man ikke alltid er enig, så hjelper deg vel oss å gjøre sitt valg til slutt. Skulle hatt hjelp jeg og. SE TEMAER: Vil kjøpe kamera men vet ikke hvilket.

P.S Hadde vært takknemlig visst noen av dere ville hjepe meg, så er det sagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen ser bare på de første som kommer opp når de klikker på "siste 24 timer" når det er mange på forumet går det fort nedover på den listen hvis tråden ikke blir besvart. Noen poster spørsmål uten å gjøre research og da gidder få svare, og noen lager missvisende dårlige topic'er som ikke trekker den ønskede oppmerksomheten. Mange grunner, mange kutter jo å svare hvis de ikke har peil også (Heldig vis)

Lenke til kommentar
:cry: Har trålet forum her og synest att hvis man har spørsmål om å hjelp om kamera når det gjelder tips så synes jeg att noen får hjelp og andre blir hoppet over. Hadde håpt og trodde vi skulle hjelpe hverandre innpå her, hvor blir det av moralen til folk. Skulle hatt hjelp til kamravalg, men ingen har svart enda. Da skjønner jeg ikke vitsen i å holde på med dette. Ikke misforstå meg, men hadde satt pris på att vi hjelper så godt vi kan, fordi jeg syntes att det og være usikker på kameravalg ikke er noe gøyt. Og det som er så greit med forum er jo det og komme i kontakt med andre mennesker som muligens har produktet man spør om å få hjelp til å høre både negative ting og positive, selvom man ikke alltid er enig, så hjelper deg vel oss å gjøre sitt valg til slutt. Skulle hatt hjelp jeg og. SE TEMAER: Vil kjøpe kamera men vet ikke hvilket.

P.S Hadde vært takknemlig visst noen av dere ville hjepe meg, så er det sagt.

Hva trenger du så hjelp med da?

skal du ha trv-33 eller skal du ha gs-50?

skal du ha gs-70 eller pc120e?

lurer du på om du skal kjøpe canon eller ikke?

det er ikke så vanskelig å bruke søk funksjonen.. jeg blir lettere sagt litt drittlei av å komme med de samme argumentasjonene hver gang noen spør.. det er ikke så mange interessante diskusjoner akkurat her- går for det meste i 'hva skal jeg kjøpe'? og da syntes jeg at 'du' som bruker av forumet kan ta deg tid til å se over hvilke emner det allerede er her før 'du' evt. stiller et spørsmål.

Lenke til kommentar

Coban hvem har sagt att du skal komme med innlegg, er jo mange flere enn deg her inne og hva jeg skal kjøpe blir jo mitt valg, men er jo får å få litt hjelp på vei. Vet ikke hva du ville ha valgt, men hadde du vært nybegynner så ville du sikkert stilt mye samme spørsmål her inne. Har også gått gjennom temaer, blitt litt klokere har jeg vel :o .

Lenke til kommentar

Personlig har jeg bare tid til å lese en brøkdel av postene her, og bare noen få av disse stimulerer slik at jeg får lyst til å svare.

TST har helt rett; korrekt bruk av "Subject"-feltet er helt avgjørende for å få svar.

Man bør også definere behovene sine grundig; det er helt umulig å svare uten at man vet hvilke krav brukeren har.

Videre gidder jeg ikke å hjelpe folk som ikke tar seg bryet med å skrive "skikkelig"; er det for mange skrivefeil, overdreven bruk av "Emoticons" mv. får ikke vedkommende svar fra meg, i alle fall.

MLW

Lenke til kommentar
Coban hvem har sagt att du skal komme med innlegg, er jo mange flere enn deg her inne og hva jeg skal kjøpe blir jo mitt valg, men er jo får å få litt hjelp på vei. Vet ikke hva du ville ha valgt, men hadde du vært nybegynner så ville du sikkert stilt mye samme spørsmål her inne. Har også gått gjennom temaer, blitt litt klokere har jeg vel :o .

klart jeg hadde stilt mange spørsmål- men hvis du ser over emne listen som allerede ligger ute så finner du garantert svar på 95% av alle spørsmålene dine- de resterende 5% av spørsmålene som er igjen er sikkert helt ubetydlig som 'er den god å holde?'- og spør du det så står er det en annen person som har sagt 'stikk på elkjøp/lefdal før du handler så du får tatt på det'.

så enkelt. lykke til videre.

Lenke til kommentar

Helt enig med Coban. Jeg gidder heller ikke besvare de samme spørsmålene om og om igjen. Som sagt er de fleste spørsmålene av typen "Hva er best i prisklassen 10.000" og lignende allerede besvart mange ganger.

Den som lager nytt emne bør ta seg tid til å sjekke om dette er besvart i tidligere emner, og i tillegg bør man beskrive kravene man setter klart og tydelig. Ellers kan man ikke forvente at folk gidder svare.

Har man INGEN krav, så kan man jo egentlig velge hvilket som helst kamera !

Lenke til kommentar

ok...jeg er enig med flere her, spesielt at folk må bli flinkere til å søke i forumet etter det man er ute etter. Dette forutsetter delvis at man blir flinkere til å bruke et tydelig emne.

Ellers har nettstedet her et betydelig potensiale for forbedringer når det gjelder emnet digitale videokamera, jf behovet i første innlegg.

Feks

- egen link til videokamerasiden på forsiden, dvs bedre skille mellom stillblide-seksjonen og video-seksjonen

- link til testarkiv (gjerne også flere tester) på denne siden

- egen "anbefalings-side" for videokamera

- side med linker til utenlandske (siden de er dårlig med flere norske) sider om videokamera

- gjerne en oversikt over de ulike typene kamera

mulig mye av dette finnes her, men da er det godt gjemt .....

Lenke til kommentar

Enig med mange...

Synes litt for mange av postane er "hjelp til kjøp av kamera". Prøv å gjere litt "research" på førehand og still konkrete spørsmål.

Bruk søkefunksjonen!

Kjøpte eit PC105 kamera som eg posta erfaringar på i eit par postar. Når eg då ser i mange postar eit par veker seinare at folk spør om "nokon som har prøvd PC105?" og "erfaringar med PC105?", så er det berre å beklage, men eg gidd ikkje å svare på det samme meir enn ein gang stort sett... sorry...

Lenke til kommentar

MLWIRAK SKREV

Videre gidder jeg ikke å hjelpe folk som ikke tar seg bryet med å skrive "skikkelig"; er det for mange skrivefeil, overdreven bruk av "Emoticons" mv. får ikke vedkommende svar fra meg, i alle fall.

MLW

Kan ikke se at du har svart seriøst på noen innlegg ang. videokamra uansett om de har skrivefeil eller ikke. Du ha nevnt tidligere at ditt spesial felt er stillbilder.

Da bør du også svare at AKAMERA ikke har noen (ennå) spesialister på videokamera, og ikke skylde på skrivefeil på andre. :(

Jeg har hatt flere konkrete spørmål om DV og fått lite seriøse svar. Så min mening er at forumet "videokamera" er for dårlig. Jeg har sett tilbake på topicene til flere av dere som påstår dere ikke gidder lengre å gi gode svar. Flere av dere har ikke bidrat så mye med å heve standarden her.

Stiller et konkret spørsmål så får dere gi et seriøst svar!!!!.

Kjøpte meg et Panasonic MX-500, men returnerte det fordi det var så dårlig i dempet belysning. Må ha meg et nytt snart etter følgende kriterier.

1. Pris 15000-20000

2. God lysfølsomhet

3. Analog inngang.

4 Analog - Digital konverter

5. Bra videokvalitet

6. bra stillbilder ingen kriterier

7. Mikrofon som ikke tar opp skarpe lyder som er utenfor "filmopptaket".

Royrogers

Lenke til kommentar
Vi har lyst til å satse mer på videokameraer, men trenger folk.

Hvis det finnes flinke, engasjerte folk på forumet her som kan tenke seg å prøve seg er det bare å ta kontakt.

MLW

Hva tenker du på her? mlwirak? Trenger folk som kan jobbe sammen dere? Send meg gjerne en pm til meg med litt info.

Angående du som skal ha kamera. Sony TRV950 virker veldig bra. Ikke helt sikker på om det dekker alle dine spesifikkasjoner. Men blir trolig mitt neste valg. Men først blir det Canon 300D.

Lenke til kommentar
Helt enig med Coban. Jeg gidder heller ikke besvare de samme spørsmålene om og om igjen. Som sagt er de fleste spørsmålene av typen "Hva er best i prisklassen 10.000" og lignende allerede besvart mange ganger.

...og ikke glem at de aller fleste av disse spørsmålene også er besvart under seksjonen "anbefalinger"..

Ellers støtter jeg MLW i at det er mest fristende å svare på innlegg med et bra emnefelt og som er skrevet uten for mange skrivefeil...pluss at jeg helst unngår å svare på noe jeg ikke vet noe om.

Om du stiller et spørsmål ingen vet særlig mye om, risikerer du å ikke få så mange svar - men hvis du først får svar er det sannsynligvis et bra svar. Det hadde jo vært et poeng.

Lenke til kommentar
Personlig har jeg bare tid til å lese en brøkdel av postene her, og bare noen få av disse stimulerer slik at jeg får lyst til å svare.

TST har helt rett; korrekt bruk av "Subject"-feltet er helt avgjørende for å få svar.

Man bør også definere behovene sine grundig; det er helt umulig å svare uten at man vet hvilke krav brukeren har.

MLW

Helt enig, og hvis folk spør etter linker til maskinvare ol. lurer jeg på om de ikke vet hva Google er, eller om de ikke gidder selv. Svarer ikke på slike poster stort sett, det blir for dumt. Ellers synes jeg det er alt for mange poster som "Hva skal jeg velge, eller hva synes dere om dette oppsettet" Søke funksjonen her på forum er god, bruk den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...