TheHawk Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Hei, Prøver å printe ut fotopapirbilder i svart / hvit, men sliter med at bildene får en slags brunfarge på seg og blir ikke svart / hvit. Når jeg velger vanlig papir blir bildene svart / hvit slik de skal, men med fotopapir lar det seg ikke gjøre. Har prøvd følgende ting uten hell; - Gjøre bilde om til svart / hvit å printe dette på fotopapir - Brukt fargebilde og printe dette i svart / hvit på fotopapir - Printe i gråtone / svart / hvit - Rense patronene - Sjekket med andre bilder Noen som har en ide? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Velge riktig papirtype i printerprofilen i det du printer bildet. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2013 Velge riktig papirtype i printerprofilen i det du printer bildet. Det har jeg gjort. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Du kan jo prøve å kombinere to ting. 1. Konvertere bildet til s/h først. 2. Velge gråtone utskrift og høy kvalitet. Utskriften har normalt en del fargestikk rett etter utskrift, men etter et døgns tørking, så er det mer s/h. Og bildene ser anderledes ut i dagslys enn i kunstlys ... Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2013 Som nevt i første post. Jeg har allerede prøvd dette. Lurer bare på om noen har vært ute for lignende problem. Skal prøve med en annen printer i kveld Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Bruker du original blekk ? Grunnen for at jeg spør er at spesifikke skriver har en dedikert svart-patron for bilder. Hvilken fargeprofil du bruker er viktig, sjekk at du bruker Srgb hele veien. Endret 16. mars 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Jeg har en gammel Canon IP4000 som jeg har skrevet ut ganske mange 9x15 bilder på, både farge og s/h. S/h-bildene har jeg sørget for at var s/h før utskrift, og valgte også s/h (eller var det gråtone det het) i utskriftsvinduet. Ingen problemer med brunstikk. Originalt blekk og Canon fotopapir i økonomiklasse. Driveren har vært både den innebyggede i OS-et og Canon sin egen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå