Gå til innhold

Sigma 35mm f1.4


Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg vurderer å kjøpe dette objektivet men har en liten redsel for det man leser om kvalitetskontrollen til Sigma og fokusfeilene.

 

Nå sier jo Sigma at denne nye serien med objektiver skal ha forbedret kvalitetskontroll. Sigma 35mm f1.4 er jo i denne nye serien som kalles Art.

 

Er det noen som vet noe om dette objektivet har hatt slike plager ?

 

Og er det enkelt å justere disse eventuelle feilene i kameraets microjustering?

 

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet - nei, dette har ikke hatt så mye plager.

 

Og ja - det er lett å justere.

 

Har selv veldig lyst på det der. ;)

 

Takk for raskt svar Trondster.

 

Det var godt å høre. Jeg har lagt Canon EF 50mm f1,4 ut for salg på dotten siden jeg føler at jeg ville ha litt mer vidvinkel til bruken , jeg har EF 85mm f1,8 til annet. Får ikke dekket inn mer en 1/4 av Sigmaen med salget men det sper på :)

 

Jeg bor i Bergen og tenker å kjøpe hos JapanPhoto i byen , ellers liker jeg jo garantien til Fotovideo. Uansett er det enklere å stikke innom JP her hjemme om noe skulle være galt med objektivet.

Ser også at FV ikke tenker å ha dette objektivet på dagstilbud i messedagene som kommer. Så prisen er den samme.

 

Vet noen om hvorfor JP og FV opererer med forskjellig oppgitt garanti ?

Lenke til kommentar

Lurer på på om det ikke følger med en docking for microjustering og oppdateringer på de nye Sigamene??

 

Sikler også på denne, og testet den hos FV. Helt utrolig smooth bokeh, og så enkelt å styre bakgrunnen. God nærgrense.

Det eneste jeg reagerte på var litt tung manuellfokus. Autofokus var forøvrig lynrask og lydløs.

Virker som mye for pengene, spesielt prisen i USA nå... (ca 5000, sukk)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for raskt svar Trondster.

 

Det var godt å høre. Jeg har lagt Canon EF 50mm f1,4 ut for salg på dotten siden jeg føler at jeg ville ha litt mer vidvinkel til bruken , jeg har EF 85mm f1,8 til annet. Får ikke dekket inn mer en 1/4 av Sigmaen med salget men det sper på :)

 

Jeg bor i Bergen og tenker å kjøpe hos JapanPhoto i byen , ellers liker jeg jo garantien til Fotovideo. Uansett er det enklere å stikke innom JP her hjemme om noe skulle være galt med objektivet.

Ser også at FV ikke tenker å ha dette objektivet på dagstilbud i messedagene som kommer. Så prisen er den samme.

 

Vet noen om hvorfor JP og FV opererer med forskjellig oppgitt garanti ?

 

Hva ligger forskjellen i ?

Lenke til kommentar

Slik det var før så var det utvidet garanti på alle Sigma EX-objektiver (tatt inn gjennom den offisiell importøre FotoVideo/Distribusjonskanalen) - denne utvidede garantien (ikke reklamasjon) omfatter slik jeg har oppfattet det også de nye Art og Sport-serien til Sigma

 

 

edit : som man kan se, så oprerer også Japan Photo med dette

 

http://www.japanphoto.no/webapp/wcs/stores/servlet/SearchDisplay?storeId=10151&catalogId=10051&langId=124&pageSize=24&beginIndex=0&searchSource=Q&sType=SimpleSearch&resultCatEntryType=2&showResultsPage=true&pageView=image&searchType=2&searchTerm=sigma+ex&categoryId=

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar

Slik det var før så var det utvidet garanti på alle Sigma EX-objektiver (tatt inn gjennom den offisiell importøre FotoVideo/Distribusjonskanalen) - denne utvidede garantien (ikke reklamasjon) omfatter slik jeg har oppfattet det også de nye Art og Sport-serien til Sigma

 

 

edit : som man kan se, så oprerer også Japan Photo med dette

 

http://www.japanphoto.no/webapp/wcs/stores/servlet/SearchDisplay?storeId=10151&catalogId=10051&langId=124&pageSize=24&beginIndex=0&searchSource=Q&sType=SimpleSearch&resultCatEntryType=2&showResultsPage=true&pageView=image&searchType=2&searchTerm=sigma+ex&categoryId=

Your link is fucked sir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper du skriver her om erfaringer med den når du får brukt den litt. Holdt på å bestille selv men leste endel negative brukererfaringer på potn om denne. Bla en som testet 3 eksemplarer i butikk og alle hadde for ustabil /treg fokus slik at butikk returnerte de til Sigma. Han endte opp med Canon 35/2 IS. En annen som var på sitt tredje ex pga fokus feil og fokusmotor som begynte å bråke og ga opp.

 

Har selv dårlige erfaringer med Sigma fra tidligere med 30mm og 50mm som har vært totalt ubrukelige og returnert så har blitt skeptisk.

 

Nå høres jeg sikkert negativ ut - det er ikke meningen. Ser ut som ett meget spennende objektiv til relativt rimelig pris om man får en som fungerer. Håper ditt er 100% bra og at du deler dine erfaringer her. :)

Lenke til kommentar
Håper du skriver her om erfaringer med den når du får brukt den litt. Holdt på å bestille selv men leste endel negative brukererfaringer på potn om denne. Bla en som testet 3 eksemplarer i butikk og alle hadde for ustabil /treg fokus slik at butikk returnerte de til Sigma. Han endte opp med Canon 35/2 IS. En annen som var på sitt tredje ex pga fokus feil og fokusmotor som begynte å bråke og ga opp. Har selv dårlige erfaringer med Sigma fra tidligere med 30mm og 50mm som har vært totalt ubrukelige og returnert så har blitt skeptisk. Nå høres jeg sikkert negativ ut - det er ikke meningen. Ser ut som ett meget spennende objektiv til relativt rimelig pris om man får en som fungerer. Håper ditt er 100% bra og at du deler dine erfaringer her. :)

 

Ja jeg deler nok bekymringen din og kjøpte derfor av en anerkjent norsk butikk. Kan derfor gå i butikk om noe skulle være galt.

Canon EF 35/ IS var uansett ikke et alternativ for meg da f2 og IS ikke er interessant. Jeg ville ha noe som er litt videre enn 50mm og ha f1,4. Da blir Canon sitt alternativ alt for kostbar og dårligere optisk på mange områder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig angående Canon 35 L. Liker ikke bokeh på den men den er da skarp nok. Håper Canon snart blir ferdig med en 35 1.4 mk II. Canon 24 L mk II likte jeg langt bedre optisk men den er for vid på FF til mitt bruk. Liker 35 mm meget bra på FF. Carl Zeiss 35 Disatagon 1.4 er den jeg har likt best av alt jeg har prøvd av 35mm. Bare helt utrolig optisk og mekanisk. Men den er for dyr, tung og kun MF. Endte selv opp med 2.0 utgaven som er langt lettere og enklere å bruke.

Har man Canon er en rask 35mm vanskelig å velge synes jeg. Men er strålende fornøyd med min Distagon 35 siden jeg har blitt vant til MF nå. Men skal innrømme jeg mister endel gode bilder pga feil fokus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...