KarmaZ Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 hei, jeg trenger litt veiledning. Jeg har en antenne, men siden jeg også ønsker signal i stuen oppe lurer jeg på om jeg kan bruke "antenne ut" fra tuneren i stuen nede? Tenkte å strekke en kabel fra den og opp. Vil dette fungere? Eller må jeg ha en splitter på kabelen som går fra antenna og til tunerne? Er snakk om RiksTV. Har altså to tunere. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Det er dette "antenne ut" brukes til. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2013 Forsøkte nå, men fikk ikke inn noe signal på tuner i stua oppe. Eller transporterer den kun signal kanalen tuner nede står på? Fant en gammel splitt boks, så skal forsøke å få den opp. Har en antenne fra biltema som følger med antenneforsterker på, men med splitt boks forsvinner signalet radikalt med antenneforsterker på, så kanskje den bare ødelegger signalet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Fungerer tuneren oppe hvis du bare kobler sammen kablene, dvs bypasser den første tuneren? Funksjonen kalles normalt "RF loop through", dvs det er antennesignalet som sendes gjennom, ikke noe utgang fra tuneren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå