sdhild99 Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Hensikten med denne tråden er å utveksle erfaringer mellom oss som er kunde av LOS Bynett (firma) og/eller Bynett Privat som det nå heter for private husholdninger. 1. Er det flere enn meg som opplever veldig treg linje fredag 15. og lørdag 16. mars 2013? Jeg har en 50/50-linje som i går kveld og i dag yter 2-3Mbps. Dette har ikke skjedd tidligere. En kort periode i formiddag var den oppe på normal hastighet men nå er det like sirup igjen. Finner ingen problemer lokalt hos meg og lurer på om flere andre sliter med det samme. 2. Som dere sikkert vet er LOS Bynett / Bynett Privat kjøpt opp av Telenor: http://www.telenor.c...-bynett-privat/ Hva tror dere om dette? Kan vi forvente bedre priser og produkter? Jeg fornøyd med Bynett så langt men synes det er litt stive priser. TV-delen (Homebase) er visst ikke så veldig bra etter det jeg har hørt, men jeg har det ikke selv. Diskutér i vei :-) Lenke til kommentar
Unicr0n Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg sliter med det samme. Har 25/25 og jeg får 4/20. Har snakket med telenor kundesupport men de kan ikke hjelpe. LOS kundesupport er ikke tilgjengelig i helgen Homebase er ubrukelig. Sliter med hakking og de svarer ikke på support mail. BR Anders Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg sliter med det samme. Har 25/25 og jeg får 4/20. Har snakket med telenor kundesupport men de kan ikke hjelpe. LOS kundesupport er ikke tilgjengelig i helgen Homebase er ubrukelig. Sliter med hakking og de svarer ikke på support mail. BR Anders Hei Anders, OK, tipper det er en eller annen fellesmail for øyeblikket da. Regner med det løser seg mandag formiddag. Nei, Telenor kundesupport kan nok ikke hjelpe. Det er en lang innfasingsprosess før Bynett Privat blir ordentlig integrert i Telenor. Om Bynett inkluderes i Telenors support eller om Bynett skal fortsette med egen support vet jeg ikke. Ja, sånn er det å være privatkunde Ikke mye hjelp å få i helgene og det er ganske lang rettetid i forhold til bedrift. Men, vi satser på det løser seg til mandag. Lenke til kommentar
Lavvann Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg har 50/50 og har samme problemet som dere nevner. Ganske så irriterende! Har sendt et par mail til kundeservice. Syntes det er litt svakt at ikke de kan følge litt med i helgene også. Hadde det vært det samme om nettet hadde vært daut? De kunne i det minste bekreftet at det var et problem ved å skrive en driftsmelding. Har vært en veldig fornøyd kunde frem til nå og håper dette blir et engangstilfelle. Lenke til kommentar
Rajak Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 har 70/10 linje, har også problemer med nett siden fredag 15.03... har for øyeblikket vanligvis 2/10 maks =/ (Canal Digital) når jeg var innom kundeservice igår fikk jeg som svar at det "skulle" ha blitt fikset idag men =/ Lenke til kommentar
Unicr0n Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 En som ringte meg fra Los nå og sa at han hadde mottatt feilmeldingen min. Men han viste ikke om han fikk fikset det idag Lenke til kommentar
Rajak Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 veldig irriterende når de ikke vet når det fikses.. å sitte på 2mbps ned er er no dritt <.< Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 Jeg har 50/50 og har samme problemet som dere nevner. Ganske så irriterende! Har sendt et par mail til kundeservice. Syntes det er litt svakt at ikke de kan følge litt med i helgene også. Hadde det vært det samme om nettet hadde vært daut? De kunne i det minste bekreftet at det var et problem ved å skrive en driftsmelding. Har vært en veldig fornøyd kunde frem til nå og håper dette blir et engangstilfelle. Hey, helt enig med deg! Søndag morgen 08:30 har jeg normal hastighet igjen, men det samme opplevde jeg en KORT periode i går formiddag. Får håpe det er stabilt normalt fremover igjen nå. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 har 10/10 fra los, for et par uker siden hadde jeg plutselig 30/30 og nå har jeg 30/50. Skal ikke klage Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 Nå er det sirup igjen hos meg til tross for at det var normalt i dag morges. Har alltid vært stabilt tidligere. Lenke til kommentar
OveM Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Jeg har samme problem som beskrevet av flere. I utganspunktet har jeg 50/50 men målt hastighet er omtrentlig 2/15. Lenke til kommentar
Unicr0n Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Samme her. Bra idag tidlig. Men nå er like dårlig eller dårligere en igår. LOS har alltid vært stabilt for meg. Håper ikke dette er en ny trend Lenke til kommentar
Unicr0n Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Nå er tilbake til normalt hos meg.... Lenke til kommentar
Fantomet11 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hombase og HD-hakking?Har du Los Bynett/Bynett Privat og Homebase har du kanskje opplevd tilsvarende: jeg har helt siden HD-kanalene kom i 2009 hatt hakking i lyd og bilde på disse kanalene. Homebase klarte først like før jul å fikse det. Etter fire år med klaging viste det seg at nye dekodere gjorde susen (Homebase byttet dem, siden de leies). HD-kanalene ble helt fine, og navigering med fjernkontrollen ble dessuten mye raskere. Har du tilsvarende problem er det mao bare å be om at dekoderen(e) blir byttet.For ordens skyld: bredbåndet fra Bynett Privat har ingen skyld i dette, og kundeservice hos Bynett var mye mer på hugget enn Homebase. Det triste er at Bynett lar Homebase ha monopol i fiberen.I følge Homebase sine vilkår (§4.2) har kunden rett på forholdsmessig fradrag i vederlaget dersom tjenesten er dårlig i mer en 2 dager (og man har gitt beskjed). Jeg har derfor prøvd å kreve delvis refusjon, men bare møtt arroganse og uriktige påstander. Tenkte derfor det kunne være interessant å få tilbakemelding dersom det er flere som har hatt tilsvarende problem og som kanskje kunne tenke seg å vurdere å gjøre felles sak mhp. kompensasjon. Send i så fall gjerne en e-post til [email protected]. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå