Gå til innhold

Sony Xperia Z vs Samsung Galaxy S4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stod mellom disse selv, har nå bestemt meg for å gå for sony sin.

Syntes ikke s4 hadde noen wow effekt denne gang, så da taper de til fordel for vanntett i mine øyne.

 

S4 hadde heller ikke noe som var veldig mye bedre enn s3, så kunne likesågodt kjøpt s3 til 1/4 av prisen til s4.

 

Venter bare på at netcom for inn på lager så blir det bestilling av xperia z på meg:-)

Lenke til kommentar

Ingen av delene selv om jeg har ventet i en god del måneder på begge. Kanskje neste utgave av Sony har en skjerm som ikke regelrett suger stort. F.eks Xperia Z med skjermen til S4 ville gjort seg.

Velger å bruke den eneste makta vi forbrukere har, å lukke lommeboka til enten Sony får bedre skjerm, eller at Samsung finner ut at det er smart å begynne med IP-sertifisering de også.

 

Og jeg er 100% overbevist om at Samsung kommer dit med neste flaggskip. Det er kun Z ( og div jalla fra HTC) som spiser av stort av Samsungs android-andel, og kjører de ikke IP på neste, ja da er ikke CEOen verdt lønna si.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Jeg har naturlig nok ikke sett en S4, men jeg har lekt litt med en Xperia Z:

 

+ Fantastisk skjerm når du ser på den i rett vinkel

+ UIet er mye penere enn TouchWiz som Samsung bruker

+ Vanntett

+ Tastaturet er grusomt ut av boksen, men faktisk ganske bra hvis du tweaker det litt

 

- Ikke så god å holde i

- Ser for meg at lokket foran headset-utgangen forsvinner etter noen uker i lomma med headset plugget i

- Dårlig innsynsvinkel på skjermen

- Bundles med masse drittapps (Samme gjelder alle telefoner som ikke er Nexus)

 

Konklusjonen min var at Xperia Z var ganske ålreit når man byttet launcher, fikset på innstillingene på tastaturet (default er ikke "." tilgjengelig når man taster URLer i browseren...) og fikk inn Google Calendar appen fra Play Store.

 

Jeg tror HTC One med en stock ROM vil bli utrolig nice. Xperia Z er for firkantet og S4 er en plastikkdings.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

Og problemet med plast er?

 

Etter min mening er kvalitetsplastikk det best egnede materialet til telefoner. Jeg jobber med produktutvikling av elektronikkprodukter selv, og hadde nok selv valgt tilsvarende materialer hvis jeg skulle ha utviklet en telefon.

 

Min S3 er nå snart et år gammel. Kjøpte et nytt bakdeksel for en drøy hundrelapp på ebay og telefonen min ser nå akkurat ut som ny, ingen striper eller merker noe sted.

Endret av Scuirus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt S2, S3, og nå Xperia Z.

Samsung har jo liksom satt litt standarden i en tid. Har alltid sverget til Samsung.

Men nå sitter jeg her med en Xperia Z. Må si at jeg (etter 1 uke) har ikke oppdaget 1 eneste negativ ting enda. Den er lynkjapp, flyter bedre i menyer enn S3, etter min egen smak er menyene bedre.

 

Har lest på så mange skriverier her om innsynsvinkel på Xp Z. Jeg tror faktisk at disse personene bør vurdere briller. Eller iallefall en synstest.

Jeg har ingen problemer med å se skjermen og det som vises der.

 

Det eneste er at hvis du ligger på siden i senga og telefonen ligger på rygg ved din side, så blir kanskje farger litt blasse.... Men vil jo da påstå at dette må være for særdeles spesielt interesserte.

 

Jeg har på den "orginale" beskyttelsen som Sony har montert fra fabrikk. Jeg har også satt på den som fulgte med i eska.

 

Ellers for dem som skulle lure... Det står jo så mange plasser at den støtter 32gb brikke. Jeg har 64mb brikke. Det funker fint.

 

Samsung er fremdeles på topp, men ikke alene lengre!

 

Skulle gjerne sett begge S4'ene i test mot hverandre.(4kjerner vs 8kjerner)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har lest på så mange skriverier her om innsynsvinkel på Xp Z. Jeg tror faktisk at disse personene bør vurdere briller. Eller iallefall en synstest.

Jeg har ingen problemer med å se skjermen og det som vises der.

 

Det eneste er at hvis du ligger på siden i senga og telefonen ligger på rygg ved din side, så blir kanskje farger litt blasse.... Men vil jo da påstå at dette må være for særdeles spesielt interesserte.

 

Det er ganske åpenbart at denne skjermen blir blass med en gang du ikke ser rett på den. Dette har alle jeg har vist telefonen til uoppfordret kommentert. Hvor stort problem det er, er derimot litt mer usikkert. En telefon er jo en ganske personlig enhet så man sitter vel ofte ikke flere rundt én telefon og ser på den, men hvis man først gjør det med en Xperia Z så er opplevelsen av skjermen ganske kraftig forringet for den som ikke har vinklet skjermen rett mot seg. Med det mener jeg ikke at det er vanskelig å se hva som foregår på skjermen, men fargene er veldig blasse.

Lenke til kommentar

Apro

Jeg har på den "orginale" beskyttelsen som Sony har montert fra fabrikk. Jeg har også satt på den som fulgte med i eska.

 

Jeg er kanske grønn når det gjelder smarttelefon :blush: , hvordan i huleste er det meningen at man skal få den plastbeskyttelsen som fulgte med Z til å sitte? Det er jo bare en plastskive uten noe som helst festemiddel. :huh:

Endret av Ursa Major
Lenke til kommentar

Var på Lefdal i dag for å sjå på Xperia Z, og synst ikkje skjermen var så dårlig som folk vil ha det til. Både kontrast og innsynsvinkel var på høgde med det meste som var der av mobiler. Einaste skjermen eg fant som var bedre er skjermen på HTC One X. Men endte uansett opp me då bestille Sonyen frå djuice sida eg har abn der, og synst designet er bedre enn på den nye Samsungen, og eg liker HTC sitt Sense veldig dårlig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Apro

 

 

Jeg er kanske grønn når det gjelder smarttelefon :blush: , hvordan i huleste er det meningen at man skal få den plastbeskyttelsen som fulgte med Z til å sitte? Det er jo bare en plastskive uten noe som helst festemiddel. :huh:

 

Den er selvklebende. Dra av folien på den ene siden, fest det på og dra av folien på den andre siden. Veldig enkelt. Bare husk å gjøre telefonen godt ren først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...