Malvado Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Dette blir lit rart på den en siden er det full fokus på at man må bruke windows8 og så viser det seg at forskjellen fra windows7 til 8 ikke er så veldig stor Derimot så skaper metro og alt rund det , inkluder flisene en del frustrasjoner Ikke fordi er der men fordi man ikke får lagt det vekk Det som er lit pussig her er at det kan virke som om dere som er fornøyd med windows8 har valgt å installere en meny erstatter. Hvor det i grunn hvis w8 er så bra ? Sukk, er det noen som har ripet opp plata di og satt deg på repeat? Det føles ut som det eneste du har å tilføye diskusjonen er hvor ille Windows 8 er , da selvsagt uten engang å ha prøvd operativsystemet. Det er greit at du har din egen mening, men prøv i det minste å få prøvd oset over tid før du fortsetter trollinga for det blir rimelig kjedelig i lengden å lese det samme om og om igjen. 1 : Leser du gjennom postene i tråden her så ser du at det er flere som ikke bruker en meny erstatter , faktisk så er det en del fornøyde brukere som liker hvordan W8 fungerer og hvordan man kan få optimalisert oset til å fungere langt bedre. 2 : Forskjellene mellom Windows 7 og 8 er som flere har påpekt langt større enn det du påstår , det er faktisk flere millioner linjer med kode fler i W8 og dette er noe man merker i den daglige bruken av oset. Filoverføring mellom hd'er fungerer langt bedre nå og man ser feks mye lettere om 2 bilder med samme navn er identiske eller ei. Totalt sett så er Windows 8 en solid oppdatering på Windows 7 og jeg vil påstå at det er verd pengene for en ny pc bruker. Har man en godt oppdatert Windows 7 versjon og har ikke behov for det windows 8 har å by på trenger man ikke å oppgradere nå. 3 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) If that does not work then fix it If it works then fix it too Men deg vet vi jo alle ikke har peiling overhodet, så inntil du faktisk vet hva du prater om. Så kan du bare holde fingrene fra tastaturet. Dette blir lit rart på den en siden er det full fokus på at man må bruke windows8 og så viser det seg at forskjellen fra windows7 til 8 ikke er så veldig stor Derimot så skaper metro og alt rund det , inkluder flisene en del frustrasjoner Ikke fordi er der men fordi man ikke får lagt det vekk Det som er lit pussig her er at det kan virke som om dere som er fornøyd med windows8 har valgt å installere en meny erstatter. Hvor det i grunn hvis w8 er så bra ? Nok en gang driter du deg fullstendig ut. Hvor skriver vi som bruker W8 at vi bruker en startmeny erstatter? Nei ingen sted, siden vi nettopp skriver at vi bruker hurtigtastene Windows + x, evnt høyreklikk der startmenyen var. Som sagt, skjerp deg, eller hold deg unna tastaturet. Endret 16. mars 2013 av Rusher 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 jeg har lest alle postene. Pussig at du sier det for etter det som står på nettet så er det flere som merker liten forskjell Hva som er gjort er nå en ting men det viktigste må være hvordan det oppleves og fungerer Det er her de delte meningen kommer frem Rart at ikke alle aksepterer det og heller bruker mange merkelige argumenter , alt fra at man må kunne til passe seg til at det er jo bare glemme metro. Hvis man er uheldig og får dette tredd nedover skjerme så er det ikke bare å glemme poenget er ikke hvordan man kan snu og endre på innstillingene ( noe sier meg at ikke alle klarer det ) men hvordan man møter windows8 første gange man tar det i bruk Det er også feil at en smarttelefonbruker skal få lov til å dominere et pc os , særlig hvis det begrenser brukermulighetene Nå prøver jeg ikke å overdrive , likevel så må det være noe når så få vil bruke W8 fremfor tidligere utgaver Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Men deg vet vi jo alle ikke har peiling overhodet, så inntil du faktisk vet hva du prater om. Så kan du bare holde fingrene fra tastaturet. og du har ikke forstå hva jeg sier hvorfor skal man bytte ut noe som fungerer bra men noe som er vanskeligere å lære seg , som tydeligvis skaper en del trøbbel med bruken ? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) jeg har lest alle postene. Pussig at du sier det for etter det som står på nettet så er det flere som merker liten forskjell Nå prøver jeg ikke å overdrive , likevel så må det være noe når så få vil bruke W8 fremfor tidligere utgaver Ergo, du har fortsatt ikke peiling. og leser bare hva lignende som deg skriver på nettet, som heller ikke har benyttet OS'et over tid. og du har ikke forstå hva jeg sier hvorfor skal man bytte ut noe som fungerer bra men noe som er vanskeligere å lære seg , som tydeligvis skaper en del trøbbel med bruken ? Jo jeg forstår nøyaktig hva du mener, du har sikkert en gammel Nokia Symbian telefon med den innstillingen din. Fordi om noe fungerer bra(W7), så kan man bytte det ut med noe som fungerer bedre(Windows 8). Endret 16. mars 2013 av Rusher 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Fordi om noe fungerer bra(W7), så kan man bytte det ut med noe som fungerer bedre(Windows 8). Da heter det oppgradering, ikke reparasjon Hvis det er noe bedre så burde det også merkes av alle som tar i bruk den nye versjonen , noe det tydeligvis ikke gjør. Hvis man deler en stor gruppe personer inn i 2 grupper .Gruppe 2 kan god være den største gruppen . Skal man da velge mellom 1 :noe alle liker 2: Noe gruppe 1 liker eller 3: noe gruppe 2 liker Alternativ 1 burde ha vær det soleklare valget Nå virker det derimot som w8 kommer under alternativ 3 1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Da heter det oppgradering, ikke reparasjon Hvis det er noe bedre så burde det også merkes av alle som tar i bruk den nye versjonen , noe det tydeligvis ikke gjør. Hvis man deler en stor gruppe personer inn i 2 grupper .Gruppe 2 kan god være den største gruppen . Skal man da velge mellom 1 :noe alle liker 2: Noe gruppe 1 liker eller 3: noe gruppe 2 liker Alternativ 1 burde ha vær det soleklare valget Nå virker det derimot som w8 kommer under alternativ 3 Du skyter i blinde nok en gang. Du glemmer helt det at folk flest oppgraderer ikke for å oppgradere, og sålenge W7 gjør jobben, holder de seg til det fram til de kjøper ny maskin. Samme problemet var det med Windows XP. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Du glemmer at det er et fokus på oppgradere til w8 selv om w7 funger ok , bare fordi noen ønsker noe som går enda kjappere Forøvrig så var det først og fremst de som skal kjøpe ny pc jeg fokuserte på ( det klarte du ikke å oppfatte ) Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Du glemmer at det er et fokus på oppgradere til w8 selv om w7 funger ok , bare fordi noen ønsker noe som går enda kjappereForøvrig så var det først og fremst de som skal kjøpe ny pc jeg fokuserte på( det klarte du ikke å oppfatte ) Er det ikke alle vil, ha en kjappere pc? Det var jo det jeg gjorde og andre jeg kjenner å oppgradere fra HDD til SDD disk.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Nå var poenget at W7 gjør jobben og man ikke trenger å oppgradere , likevel fokuser det på at man må bruke W8 for at pcen skal bli kjappere selv om det finnes andre metoder. men da får man metro med på kjøpet , noe ikke alle er like begeistret for senere kommer det punktet at man må ha ny pc og da vet man ikke lenger om man får "lov" til bruke W7 derfor blir spørmålet skal man "tvinges " til et system som 1 : alle liker 2: som bare gruppe 1 liker 3 : som bare gruppe 2 liker ? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Moderatormelding Dette er ikke en Win7vsWin8-tråd.Diskusjonen rundt dette stopper nå. Endret 16. mars 2013 av Alastor 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Moderator vil ikke at man skal diskutere windows8 mot windows7 . Nå dreier saken seg om hvorvidt man skal få windows 8 til være mest mulig lik windows7 , spesielt i startmenyvalget Så på en måte blir jo det en W7 vs W8 diskusjon spørmålet dreier seg også om hvorvidt man kan gjøre det samme i winws8 som windows7 og i tillegg få flere muligheter den kritikken jeg har sett har gått ut på at man har miste en del muligheter og ikke fått dem erstattet med noe som funger minst like bra . bl.a at mange funksjoner som man før brukte klikk og pek , klikk og dra på o.s.v for svant og så har man i stedet fått utvidet hurtigmeny . videre så har man bytte noe av det ut med en flikk funksjon. hurtigmenyene er greie nok de , så lenge den ikke blir for omfattende her er det 2 problemer. 1: jeg ønsker ikke store ikoner som erstatning for menyvalg ( hvis du spør pen så skal jeg begrunne det bedre ) 2: jeg har en musepenn ( brett og penn som kan erstatte musen ) . der har man også denne flikk funksjonen problemet er jeg aldri husker hvilken bevegelse som gjør hva og vil da aldri kunne bruke det Det kan samme lignes med å huske alle hurtigtaster i windows Nå synes jeg også at noe av valgene man har gjort i windows 8 , i forhold til brukergrensesnittet er lit tvetydig i forhold til argumentasjonen for både denne utgaven og tidligere utgaver . Hvis der trenger en begrunnelse så kan dere spørre pent Lenke til kommentar
aleksano Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Dette minner meg strengt tatt om da vi kunne kjøre Calmira i Windows 3.1 for å få det til å se ut som Windows 95 .. 1 Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Nå som de har aktivert flash i metro-browseren, trengs ikke dette. Lenke til kommentar
marbel Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Å ikke ha start meny tar maks en uke å bli vandt til. Etter jeg ble vandt til det foretrakk jeg å ikke ha det faktisk. Eneste grunnen til at jeg byttet tilbake til windows 7 var pga. hvor ustabilt windows 8 er.. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Hm. Jeg opplever W8 som langt mer stabilt enn W7. Og W8 er langt bedre på å unngå deadlock enn W7. 1 Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Er du en som skal ha stabilitet, så nei. Kjøpte 3 lisenser, og endte opp med 3 krasj. Tror Win8 OSet har store problemer med USB3.0 portene på datamaskinene. Plugger du inn en USB og overfører, (du får normal 3.0 hastighet), så midt i overføringen krasjer hele sullamtiten. "Windows has experienced some problems..." Dritt OS. Noen som vil kjøpe de tre lisensene? hvorfor kjøpe noe som man kan laste ned gratis ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Finnes det folk som daglig bruker 8 og fortsatt savner et 20 år gammelt menysystem? Jeg gjør ingenting annerledes enn jeg gjorde i Windows 7, jeg trykker på Windows-tasten og begynner å skrive hva jeg ser etter. At det popper opp en skjerm med fliser i stedet for en hjørnemeny er ikke relevant når funksjonaliteten er den samme. Du trenger aldri å bruke fliser, du trenger aldri å bruke "Metro"-apper. Bare avinstaller dem. Snarveier jeg trenger ofte, fester jeg til oppgavelinja. Selvsagt er det relevant at hele skjermen blokkeres, og i tillegg kommer ikke instillinger og programmer opp i samme "vindu". Så ja, når metro er alternativet, så foretrekker jeg faktisk det gamle systemet. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Skulle tro at IT-Norge var en gjeng med 50-åringer som har omstillingsproblemer. Jeg er rimelig sikker på at folk som er negative til Win 8 ikke engang har prøvd det selv. Noe mere arrogant vissvass du vil komme med? Eller tror du faktisk på det tøvet du spytter ut? Går du faktisk rundt å innbiller deg at dine meninger er så suverent overlegne at alle som hadde opplevd det samme som deg er enig med deg? AtW 1 Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 "Dette trikset gir deg Windows 95 looket tilbake" Hva er poenget? Nye startmenyen ser jo uendelig mye bedre ut, og hvor ofte er det egentlig du trenger å se andre ting på skjermen samtidig som du har startmenyen oppe? Nei, jeg forstår det ikke helt, jeg... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå