J.P.Morgan Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Hei. Jeg har sortert flere rader ut i fra verdi i f.eks kolonne C. Vet noen om det da går at om en celle endrer seg fra å ha minst verdi til mest, automatisk går til toppen og tar med seg hele raden? For at dette skal skje, må jeg visst manuelt oppdatere på nytt, noe jeg synes begynner å bli slitsomt. Setter pris på alle svar. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Det avhenger av hvordan den endrer seg. Er det ved innskrivning så finnes det et en eventmakro i arket som heter Worksheet_change, der du kan legge inn eller kalle en makro som sorterer. Er det en endring ved formelberegning bruker du Worksheet_calculate istedet. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
J.P.Morgan Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2013 Heisann, det er ikke jeg som skriver inn tallene manuelt i Excel, men et annet program. Jeg har tenkt å gi diverse verdier farger, og så ha det slik at den ene fargen alltid vil være øverst. Jeg må si at jeg ikke skjønte så mye av svaret ditt, beklager. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Jeg kan dessverre ikke lære deg makroprogrammering i Excel via noen forumposter som dette, faget er mildest talt rimelig svært. Men jeg var nøye med å gi deg relevante og søkbare stikkord. Du løser uansett ikke dette uten noen teknikker du pr i dag ikke forstår. Lykke til med dypdykkene. Står du fast på noe konkret så hjelper jeg gjerne. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå