OhEasy Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Hadde en Audi 100 1991 modell 272550 Km på EU kontroll nå på torsdag 13.03.13, og fikk beskjed om at jeg må fikse følgende før godkjenning kan gjøres: - Lastavhengig ventil sitter fast. Verdi 2 - Mer enn 25% rust på en side av bremseskive bak. Verdi 2 - Forskjell i bremsekraft større enn 50% av høyeste verdi. Verdi 2 - Stor slitasje i ytre endeledd høyre. Verdi 2 - Retningslys feil farge foran venstre. Verdi 2 - Retningslys feil antall høyre, venstre og midten. Verdi 1 - Bakre eksosrør defekt. Verdi 1 Verkstedet som utførte kontrollen ga meg en totalpris på 12 000 kr for å fikse alt(ink. serviceavgift eller hva det heter). Er dere enig i den prisen? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Helt ok pris for en hel dags arbeid + deler. 12 laken er ikke mye penger i bilverdenen. Deal with it! Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2013 Deal with it! Har da ikke klagd på prisen. Vil bare ha flere synspunkter. Takk for svar! Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Virker greit dette. Vi snakker om reperasjoner på kostbare systemer på bilen din, samt at noen av reperasjonene, som f.eks bytte av endeledd fort kan ta litt tid. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Synes faktisk det så ganske rimelig ut, ihvertfall hvis de også fikser 1-er-feilene. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Om du vil spare penger er i hvert fall de 3 siste punktene noe en kan gjøre selv uten for mye kunnskap. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 (endret) Hadde en Audi 100 1991 modell 272550 Km på EU kontroll nå på torsdag 13.03.13, og fikk beskjed om at jeg må fikse følgende før godkjenning kan gjøres: - Lastavhengig ventil sitter fast. Verdi 2 - Mer enn 25% rust på en side av bremseskive bak. Verdi 2 - Forskjell i bremsekraft større enn 50% av høyeste verdi. Verdi 2 - Stor slitasje i ytre endeledd høyre. Verdi 2 - Retningslys feil farge foran venstre. Verdi 2 - Retningslys feil antall høyre, venstre og midten. Verdi 1 - Bakre eksosrør defekt. Verdi 1 Verkstedet som utførte kontrollen ga meg en totalpris på 12 000 kr for å fikse alt(ink. serviceavgift eller hva det heter). Er dere enig i den prisen? Jeg synes den er drøy, men det av henger av prisen på eksospotta bak og hvor mye som må skiftes på bremsene bak. Hvis potta er en ener-feil, så er ikke potta "defekt". For å få bilen godkjent (to'er-feil) må følgende gjøres: 1. Lasteventilen løsnes og smøres. Tar 2 min. Jeg har utbedret dette mens jeg har tatt EU-kontroller. 2 og 3. Bremsene bak er nok endel arbeid og kan for bli 5-6000 kroner hvis det meste må skiftes, bortsett fra hvis en calipper må byttes da. Jeg regner med de har gitt en forklaring på prisen og hvilke deler som medregnes. Du må nok uansett bytte skiver og klosser. 4. Endeledd og 4-hjulsjustering koster rundt. 2500 kr, alt etter hvilket verksted du bruker. Selve endeleddet tar ikke mer enn 20 min. å bytte hvis man er rutinert og leddet koster noen hundrelapper. 4-hjulsjusteringen varierer mellom å koste 1500-2000 kr. Noen tar sikkert enda mer, men det er i så fall ren svindel. 5. Retningslyset er en bagatell og tar 3 min. Koster under hundrelappen. Endret 18. mars 2013 av LiamH 1 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Jeg fikk inn en Golf 3 stv i forrige uke. 2er feil på bakerste eksospotte, lekkasje høyre støtdemper bak, brukket fjær høyre foran, begge bremseslangene bak byttes og feiljustering av lys foran og for høye Co2 verdi....verkstedet ga en pris på 9800 kroner. Jeg kjøpte nye slanger og eksospotta og resten fra skroten Totalsummen kom på 1500 kroner for deler og jeg tok 2500 i arbeid. Samme verkstedet tok etterkontroll og godkjente bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå