Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Abcsess/byll

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ble ble for noen måneder siden operert for abcsess på innsiden av låret innerst inn i skrittet, i ettertid har dette grodd greit, plutselig så blåste det seg opp igjen og det siver gull/blank gugge samtidig som det også er rødt i området rundt hullet .

Jeg har gått på antibiotika som jeg har overstått for noen dager siden.

Merket at det var action der nede(litt mer smerte)

Nå har det avtatt litt, bortsett fra sjeldne "stikk"(mye mulig pga klær som er anni såret)

Noen som har erfaring å dele når det gjelder dette? Behandling av sår? va fungerer osv.

Vurderte å prøve grønnsåpe bad

På lappen jeg fikk fra sykehuset sto det bare "skift bandasjer og bruk hånddusj i ca 5 dager" Jeg gjorde dette mye lengre en skrevet på denne lappen.

Hørte også at sjansen for å få disse igjen er meget høy(50%)

Takker for innspill:)

Anonym poster: a9c45054d7e36103ad87d24e54097c66 Anonym poster: a9c45054d7e36103ad87d24e54097c66

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig var ikke operasjonen vellykket, noe puss ble liggende igjen og det blusset opp. Har slitt med nøyaktig det samme selv, bare på et annet sted på kroppen. Jeg måtte opereres hele 4 ganger, før såret tørket helt inn.

Skal sies at min type operasjon var mer komplisert enn et sår i lysken.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Mest sannsynlig var ikke operasjonen vellykket, noe puss ble liggende igjen og det blusset opp. Har slitt med nøyaktig det samme selv, bare på et annet sted på kroppen. Jeg måtte opereres hele 4 ganger, før såret tørket helt inn.

Skal sies at min type operasjon var mer komplisert enn et sår i lysken.

Okey, hørtes ikke koselig ut det nei, hvor lenge pågikk dette fra du fikk dette til det ble grodd?

Smertefullt er det iallefall når man venter for lenge^^ Kan ikke si at morfin hjalp noe særlig bortsett fra at man fikk sove.

Nå har det begynt å blø blod fra mit sår, kjøpt grønnsåpe som jeg skal prøve idag. Føler meg mye bedre faktisk der nede enn da jeg skrev første post:)

Krysser fingrene.

Lenke til kommentar

På grunn av lange ventetider mellom hver operasjon sleit jeg med dette i rundt 2 år.

Men jeg hadde ingen store smerter, det var ikke nødvendig med smertestillende for min del. Bortsett fra ukene etter operasjonene, selvsagt.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...