Andrull Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) ...nettop? Innlegget mitt var jo bare for å poengtere hvor idiotisk det høres ut av DICE å fjerne noe fordi det er "inauthentic" når hele spillet i seg selv er "inauthentic". De bruker masser av tid på å lage spillet mer realistisk, eller virke ganske realistisk. Selv om det mange ganger må gjøres kompromisser, og det faktum at det ikke er en hel gjeng elitesoldater som lager spillet. Om de mener folk synes det er helt urealistisk at RPG trenger lock-on, ja så har det vel vært et større problem enn at flares ødelegger en laser lock. Endret 18. oktober 2013 av Andrull Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 De bruker masser av tid på å lage spillet mer realistisk, eller virke ganske realistisk. Selv om det mange ganger må gjøres kompromisser, og det faktum at det ikke er en hel gjeng elitesoldater som lager spillet. Om de mener folk synes det er helt urealistisk at RPG trenger lock-on, ja så har det vel vært et større problem enn at flares ødelegger en laser lock. At de forsøker å balansere for spillbarhet er helt greit, men da kan de spare seg for dårlige unskyldninger som at "det var ikke realistisk". Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Man får vel RPG med lock-on irl? Mener å ha sett med guiding ihvertfall. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) @Vice: my point exactly. At spillet ikke er laget av elitesoldater har jo ingenting å si. Det skal vel minimalt med reasearch til for å finne ut at en RPG-7 er unguided. Stort sett står de fleste spesifikasjonene nevnt på wikipedia for såpass "populære" våpen som Battlefield spillene bruker så graden av realisme i spillet er jo kun bestemt ut fra underholdningsverdi og gameplay, ikke på grunn av mangel på kunnskap. Endret 18. oktober 2013 av Feh Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 At de forsøker å balansere for spillbarhet er helt greit, men da kan de spare seg for dårlige unskyldninger som at "det var ikke realistisk". Jo, det kan jo godt hende det er nettopp det de mener. Det er ikke HVA som er realistisk eller ei, men hva de/andre/massene synes er realistisk som har noe å si.. Syntes ikke massene at det var realistisk nok, ja så vurderer de om det burde fjernes eller ei. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg tolket det nesten mer at rpg med lock var "inauthentic" med tanke på battlefield opplevelsen og hvordan serien har vært fra før (1942-bf2-bf3), men kan være jeg tolket det feil for all del. Uansett digg at de fjernet det. 2 Lenke til kommentar
ImagineAnarchy Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 De bruker masser av tid på å lage spillet mer realistisk, eller virke ganske realistisk. Selv om det mange ganger må gjøres kompromisser, og det faktum at det ikke er en hel gjeng elitesoldater som lager spillet. Om de mener folk synes det er helt urealistisk at RPG trenger lock-on, ja så har det vel vært et større problem enn at flares ødelegger en laser lock. What. CoD er mer realistisk enn Battlefield franchise. Dør man, så dør man man i CoD. Det gjelder ikke BF. RPG 7 heter vel den som kan locke på. De bruker altså en RPG i Battlefield 4 som er ny-moderne og skyter raskere, så hvis de skal ta vekk lock-on, så må de også gå tilbake i versjon av RPG'er - aka - den vil skyte like tregt som den gjorde i BF3. Men det er det samme som med M16A3. Ble fjernet i Battlefield 4 fordi hvis de lager den som i virkeligheten, så er den overpowered i et FPS-game. I steden, så fjernet de M16A3, behold M16A4, men kalte den M16A3. Logic. Så mye tull fra DICE for tiden. Fikk snakket med co-produsenten av Battlelog og gameplay designeren hin dagen, og de ga oss ganske fine nyheter, men så kommer Bach, som aldri burde vært i et intervju, å snakker dritt om alt annet. Gjør meg bare lei meg. Hvorfor Bach i det hele tatt er med på eventer er jo ganske utrolig. Ingenting med hans jobb å gjøre. Lars Gustavsson skal være foran kamera, han er tross alt den som vet hva som blir laget. Bach, i likhet med 90% av communitiet, vet jo ikke hva en Battlerecorder er for noe engang, selv om det var med i Battlefield 2. Så har en jo selvsagt zh1nt0, aka Daniel Matros, som er produsent av Esport-funksjonene i Battlefield 4. Han er manager for en av de største cheate lagene i FPS-gaming - Epsilon. Tatt 4 ganger det siste året, I BF og CS:GO. Nå er det også bekreftet at kvinnelige soldater vil være med i multiplayer. Så får vi se hvordan hitboxen blir. 1 Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Kvinnelige soldater? Kilde? Lenke til kommentar
Daxen Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Så har en jo selvsagt zh1nt0, aka Daniel Matros, som er produsent av Esport-funksjonene i Battlefield 4. Han er manager for en av de største cheate lagene i FPS-gaming - Epsilon. Tatt 4 ganger det siste året, I BF og CS:GO. Ganske utrolig at han kan sitte som E-sport produsent/leder ja. DICE burde også inndra twitter accounten hans. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 What. CoD er mer realistisk enn Battlefield franchise. Dør man, så dør man man i CoD. Det gjelder ikke BF. RPG 7 heter vel den som kan locke på. De bruker altså en RPG i Battlefield 4 som er ny-moderne og skyter raskere, så hvis de skal ta vekk lock-on, så må de også gå tilbake i versjon av RPG'er - aka - den vil skyte like tregt som den gjorde i BF3. I COD så spawner du også 1 sekund senere i en annen gamemode, så det har absolutt ingenting med realisme å gjøre (er det så mye mer realistisk at man må vente 5 min på å spawne på nytt neste runde i en gamemode som har dette?). Om du sikter til defiben, ja så er det selvsagt ikke et realistisk element, men som er et viktig element for å imitere at man faktisk kan ta vare på hverandre. Resultatet er i mine øyne mer realistisk, selv om metoden kanskje ikke er det. Grafikken, fysikken, lyden, valgfriheten etc... har da masse å si for realismen. Samt selvsagt våpenhåndteringen, hvor BF-serien kun scorer middels her (resten er de på topp). Selvsagt, det går ann å nevne flere ting, og det sier seg jo selv at ikke gamemoden er optimalisert for en fullstendig game-over når du dør, men at du heller regnes som backup. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 RPG 7 heter vel den som kan locke på. De bruker altså en RPG i Battlefield 4 som er ny-moderne og skyter raskere, så hvis de skal ta vekk lock-on, så må de også gå tilbake i versjon av RPG'er - aka - den vil skyte like tregt som den gjorde i BF3. Bare for nitpick, men RPG versjonen brukt i både BF3 og 4 er RPG-7v2 og har, IRL, ingen guidance systems. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Realismen i BF er dette: Folk ser ut som folk, omgivelsene inkl. kjøretøy ser normale ut. Tanks og kjøretøy har hjul og kan ikke fly. Bygninger ser ut som bygninger. Ting eksploderer og dør(defib?) og de faller til bakken. Der stopper realismen. Men at RPG har lock-on er tydeligvis urealistisk. Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Hvorfor fokusere på at det skal være realistisk? For meg er det viktigere at det er balansert. Og BF3 ble vel mer eller mindre det etterhvert. Et helt realistisk spill får man aldri. Dør man så dør man. Det er jo ikke så gøy etter å ha betalt 1000kr er det vel? 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Hvorfor fokusere på at det skal være realistisk? For meg er det viktigere at det er balansert. Og BF3 ble vel mer eller mindre det etterhvert. Et helt realistisk spill får man aldri. Dør man så dør man. Det er jo ikke så gøy etter å ha betalt 1000kr er det vel? Jepp, men da bør DICE holde kjeft når de prøver å unnskylde seg meg at "det var urealistisk" De bør innrømme at BF serien er ren fantasi og har intet å gjøre med realisme. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Helvete, så helikopter horene skal leve livet atter en gang ja? Dårlig nytt for oss som trives på bakken... 1 Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jepp, men da bør DICE holde kjeft når de prøver å unnskylde seg meg at "det var urealistisk" De bør innrømme at BF serien er ren fantasi og har intet å gjøre med realisme. Om de kaller det "urealistisk" eller noe annet bryr jeg meg ikke noe om så lenge de jobber med å lage spillet balansert og spillbart for alle klasser. Dice bør jo få kred for å gjøre endringer i spillet lenge etter det er utgitt selv om de ofte hører på de som maser mest. 1 Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jepp, men da bør DICE holde kjeft når de prøver å unnskylde seg meg at "det var urealistisk" De bør innrømme at BF serien er ren fantasi og har intet å gjøre med realisme.Kan likesågodt være at nok spillere så hvor teit det var å klaget, å at DICE tok til vettet å fjernet den etter ønske, eller som sakt at de ikke syntes funksjonen hadde BF ånden over seg, ikke skrevet i stein at din tolkning om "realisme" diskusjonen stemmer. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Enig enig, og hele BF serien er basert på sutring fra spillerne. Men det DICE må gjøre er å ikke komme med dårlige unnskyldninger om at "det var ikke realistisk" når det de egentlig mener er at de som sutrer og syter mest får meningen sin. Realisme har ingenting med BF serien å gjøre. Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Da er vi egentlig helt enige, men du henger deg opp i en setning som en fra dice har sagt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå