Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, nå har jeg lært litt sånn at jeg ikke er helt noob når det virkelig gjelder. ;)

 

Noen som har en lenke til en komplett beskrivelse av utstyr og hvilke klasser som kan bruke dem? Må si jeg likte oppgradert AK-12 bedre enn SCAR, og den MK 110 mod D (elns) var ganske fin.

 

Redigert: Premium medlemsskap - jay or nay?

Endret av Systematisk
Lenke til kommentar

Premium avhenger om du har planer om å kjøpe alle expansionpackene eller ikke. Med premium blir totalprisen lavere enn hvis du kjøper hver enkelt hver for seg + at du får "premium content". For BF3 sin del var ikke dette premium contentet noe særlig å skryte av, bl.a. bestod det av noen dogtags, samt ekstra assignments for å unlocke forskjellige weapon camos. Med BF4 premium får man med 12 "battlepacks" som man kan bruke fra start for å få et forsprang på unlocks til div. våpen. Hva som er innholdet i de er det ingen som vet enda tror jeg, men i betaen var det f.eks grips, sikter og camos.

 

 

Equipment og classes:

 

http://www.youtube.com/watch?v=p6lhLobVPgE

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Redigert: Premium medlemsskap - jay or nay?

Veldig vanskelig å si. Jeg kjøpte BF3 premium for en veldig billig penge så det var definitivt verdt det. Hadde mye mer moro med CQ og AM enn det jeg hadde med vanilla versjonen. Kommer nok til å kjøpe premium selv, selv om det sikkert kommer et par skikkelig bajs-expansions også slik som med BF3, men man vet nesten ikke om det er dårlig før man har spilt dem litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde egentlig vært bedre hvis de gjorde som med BF3, der Premium ikke kom med en gang. Men de hadde vel ikke kommet på det ennå ved BF3 release. Da var det på en måte en slags oppfriskning etter noen måneder med spilling, men med BF4 blir det bare enda en måte for EA å suge penger på i releasetiden.

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Hadde egentlig vært bedre hvis de gjorde som med BF3, der Premium ikke kom med en gang. Men de hadde vel ikke kommet på det ennå ved BF3 release. Da var det på en måte en slags oppfriskning etter noen måneder med spilling, men med BF4 blir det bare enda en måte for EA å suge penger på i releasetiden.

Meningen med premium fra starten av var å suge penger ut av folk. BF3 var en test run, og med Battlefield 4 skulle dette være med fra starten av. Nå er battlepacks med også, som skal gi folk muligheten til å kjøpe unlocks. Dette er dems nye påfunn.

Lenke til kommentar

Meningen med premium fra starten av var å suge penger ut av folk. BF3 var en test run, og med Battlefield 4 skulle dette være med fra starten av. Nå er battlepacks med også, som skal gi folk muligheten til å kjøpe unlocks. Dette er dems nye påfunn.

? Vi fikk først et fantastisk produkt. Så kom premium som kunne gi oss over dobbelt så mye materiale (maps, våpen, spillmoduser osv..), og kostet følgelig også like mye som et nytt spill.

 

BF3-vanilla var for de som kun ønsket kjernen av BF-gaming, mens de som kjøpte premium i tillegg fikk nærmest et ekstra spill på kjøpet.

 

En meget god ordning spør du meg. (om de kunne fjernet alt det unødvendige tullet som dobbelt Xp og slikt)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Premium er ingen dårlig sak hvis man faktisk er interessert i alle expansion packsene. Jeg vil tro de færreste egentlig er interessert i alle, men likevel så kjøper man premium "bare for sikkerhets skyld" siden det blir litt billigere enn å kjøpe alt separat. For EA er konseptet genialt siden man selger varene helt usett og samtidig forhåndsbetalt. Varer som tar opptil ett år før man mottar!! Er få andre som får med kundene sine på noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde egentlig planer om å kjøpe premium, men liker ikke helt tanken på å få med battlepacks og slike ting. Halve moroa for meg er egentlig å føle at jeg fortjener de oppgraderingene jeg får ved å spille spillet. Ser ikke helt poenget med å betale for å slippe og spille. Men det er kanskje bare meg? :shrug:

Lenke til kommentar

http://www.battlefield.com/battlefield-4/faq/battlepacks står noenlunde greit forklart her. Og merk: Man kan velge selv om/når man vil åpne battle packs. Man får packs tilsynelatende hvert 2 eller 3. level (evt. 4 packs pr. 10 lvls).

 

Det står jo også spesifikt i teksten at ingen battlepack items skal gi fordeler over andre spillere (dog, hvorvit XP boosts er det kan jo diskuteres). Jeg så f.eks i betaen at noen av itemsene som ble unlocket i battlepacks var akkurat det samme som jeg hadde fra før, bare med et annet navn og annet visuelt utseende.

 

Om dette med battlepacks blir en "grei" løsning eller ei gjenstår jo å se. Hvis det er slik at f.eks straight-pull bolts eller acog sikter må unlockes med random battlepacks blir jeg temmelig sur.

 

Edit:

 

Når jeg så dette må jeg nesten revurdere om jeg skal kjøpe fra origin. 632 for base game + premium, mot 948 fra Origin. Det er ganske stor forskjell.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Hurra til DICE!

 

-Increased the damage of the Stinger and IGLA to 3 hits to kill attack choppers (was 25%, now 35%).


RPG7 and SMAW can no longer lock on to Laser Designated Targets. It was inauthentic and not balanced.

All Laser Designated missiles now do a maximum of 90% damage to Attack and Scout helicopters (down from 100%). This was done to give helicopters a chance to use their Fire Extinguisher countermeasure even against Laser Designated weapons.

 

Ikke bare har de fjernet muligheten for at RPG/SMAW skal kunne få lock on (det trodde jeg ærlig talt ikke de skulle fortsette med heller), men i tillegg så er de faktisk seriøse med at IGLA skal være den mest ubrukelig gadgeten i hele spillet. Minimum 3 raketter for å ta ned et chopper alene? Og selv om man har laser designation, må faktisk to stykker skyte omtrent samtidig for at det skal funke? Det lar oss stakkarer som ikke liker oss i lufta med følgende valg:

 

- 3 stykker på squaden må ha IGLA samtidig, en skyter for å få chopper til å bruke countermeasures, reloader, og så skyter alle samtidig, gitt at chopperet fortsatt er innen rekkevidde (350 m, redusert fra 500)

- 2 stykker på squaden har IGLA, og en Recon har PLD. Hvis begge skyter noenlunde innenfor hverandre vil to skudd ta den ned.

- 1 mann klarer på mirakuløst vis å skyte og treffe et chopper med alle tre rakettene, FØR det rekker å reparere seg selv (3*35%=105%, dvs choppere trenger kun å repaire minimum 5% mellom de to første og det tredje treffet for å ikke bli oneshottet). Med andre ord er det fullstendig dødfødt å prøve å ta ned et chipper med IGLA alene.

 

Det eneste som mangler nå er at 90% regelen også gjelder free-aimed RPGs og tank-shells uten lock, så har de total air superiority på alle maps i alle settings, fordi alle vet at i et public game kommer det aldri noensinne til å skje at tre engineers på samme lag kommer til å stå med igla vs. choppers, og alle vet at dersom det faktisk finnes en annen engineer med igla, kan du banne på at det ikke er noen som gidder å laser designate så mye som en quad bike.

 

I konkurransesammenheng med pro players fungerer sikkert dette systemet siden folk vil være obs på å ta ned helikoptrene, men i et public game kommer dette til å bli helt katastrofalt. Det har blitt vanskeligere enn det var i BF3, og der hadde en noenlunde god chopperpilot enkel kontroll over bakkestyrkene hele gamet.

 

Dette lover ikke godt.

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...