Taake89 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg er flaskehalset av min 2600k@5ghz, 50-70% gpu usage selv på 32-player maps Hvis du har samme problem er det fortsatt enkelttrådet ytelse som er problemet, blir spennende å se om Mantle kan hjelpe her. Og jeg som hadde hørt "rykter" om at bf4 skulle ha full utnyttelse av 8 kjerner Lurer på hva visse personer vil si om dette haha. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Ganske utrolig om det ikke holder å ha en i5. Det ligger stødig og laggfritt på 60+ fps her men nå investerte jeg også en monster PC for 2 uker siden så skulle bare mangle. Når spillet er såpass likt som BF3 som jeg kunne spille på en dual 2 core GTX 260 SLI så har noen gjort noe galt i programmeringen om dette ikke funker på bra med i5/GTX 5xx serien vil jeg si. Det tekniske er uansett aldri noe å slakte ett spill i Beta for så med tanke på gameplay syntes jeg de har beholdt alle godsakene som gjør Battlefield serien det den er samt lagt til litt nytt (levelution er mer enn gimmick enn noe annet men kan ikke annet enn å syntes det er litt kult alikevel). Om dette legitimerer 5-600,- blir en personlig vurdering men for min del tror jeg nok det blir kjøp. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Ganske utrolig om det ikke holder å ha en i5. Det ligger stødig og laggfritt på 60+ fps her men nå investerte jeg også en monster PC for 2 uker siden så skulle bare mangle. Når spillet er såpass likt som BF3 som jeg kunne spille på en dual 2 core GTX 260 SLI så har noen gjort noe galt i programmeringen om dette ikke funker på bra med i5/GTX 5xx serien vil jeg si. Det tekniske er uansett aldri noe å slakte ett spill i Beta for så med tanke på gameplay syntes jeg de har beholdt alle godsakene som gjør Battlefield serien det den er samt lagt til litt nytt (levelution er mer enn gimmick enn noe annet men kan ikke annet enn å syntes det er litt kult alikevel). Om dette legitimerer 5-600,- blir en personlig vurdering men for min del tror jeg nok det blir kjøp. Nå er det ganske stor forskjell på i5 dualcore, og i5 quadcore. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Nå er det ganske stor forskjell på i5 dualcore, og i5 quadcore. Ja, er vel der det ligger. Men kunne ikke annet enn å følt meg litt snytt med en i5 (dual core or not) om jeg ikke kunne spille ett spill gitt ut i 2013. i5 prossessor er vel kjent for å være vel så bra til gaming som i7 da de færreste spill utnytter seg av alle hyper threadsa uansett. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Ja, er vel der det ligger. Men kunne ikke annet enn å følt meg litt snytt med en i5 (dual core or not) om jeg ikke kunne spille ett spill gitt ut i 2013. i5 prossessor er vel kjent for å være vel så bra til gaming som i7 da de færreste spill utnytter seg av alle hyper threadsa uansett. Folk må slutte å se på ett navn og forvente masse ut av det. i5 er ett merkenavn, men sier ikke noe om ytelsen til CPUen. Det den forteller derimot er at den ikke har hyperthreading. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Og kan nevne igjen at jeg får 130fps+ det meste av tiden. Skjeldent går fps under 110fps. Dette på 1080p og alt ellers på max. Heldigvis hjelper det å ha god maskin. Skalering på antall skjermkort og frekvens på cpu er også veldig god. Dermed hjelper overklokking veldig bra på både cpu og gpu. SLI skaleringen er også meget bra. Hadde bf4 fått 120+ fps med en midrange datamaskin, så hadde spillet vært mye dårligere visuelt både med fysikk og annet dill. Gleder meg til litt andre baner enn frå kjedelige bybrett. Jungel ftw Endret 5. oktober 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Men nå sitter du med hardware langt over snittet også da man Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Ja, er vel der det ligger. Men kunne ikke annet enn å følt meg litt snytt med en i5 (dual core or not) om jeg ikke kunne spille ett spill gitt ut i 2013. i5 prossessor er vel kjent for å være vel så bra til gaming som i7 da de færreste spill utnytter seg av alle hyper threadsa uansett. At andre spillutviklere ikke klarer å utnytte seg av alle kjernene er vel heller problemet. I motsetning til de spill som faktisk har fokusert på dette. HT er en styrke alle spill burde utnytte. Så synd for de som ikke trodde det ville ha noe å si. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Og kan nevne igjen at jeg får 130fps+ det meste av tiden. Skjeldent går fps under 110fps. Dette på 1080p og alt ellers på max. Heldigvis hjelper det å ha god maskin. Skalering på antall skjermkort og frekvens på cpu er også veldig god. Dermed hjelper overklokking veldig bra på både cpu og gpu. SLI skaleringen er også meget bra. Hadde bf4 fått 120+ fps med en midrange datamaskin, så hadde spillet vært mye dårligere visuelt både med fysikk og annet dill. Gleder meg til litt andre baner enn frå kjedelige bybrett. Jungel ftw Hvilken CPU er dette på? Hvordan ligger GPU usage på? Gir ingen mening at du skal ha så mye bedre min fps enn meg Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Er det noen som kan bekrefte/avkrefte nødvendighet av mer enn 8gb ram? Sitter med 680sli og gleder meg til å prøve spillet, men har lite lyst til å bli flaskehalset av for lite ram :/ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 JEg har maskiner med mere enn 8 gb ram, men gamermaskinen har bare 8 GB, men raskt minne Det finnes ikkje spill som trenger mere enn 8gb. På gamermaskinen har jeg ikkje noe tull i bakgrunnen heller som krever noe særlig ram. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Ganske utrolig om det ikke holder å ha en i5. Det ligger stødig og laggfritt på 60+ fps her men nå investerte jeg også en monster PC for 2 uker siden så skulle bare mangle. Når spillet er såpass likt som BF3 som jeg kunne spille på en dual 2 core GTX 260 SLI så har noen gjort noe galt i programmeringen om dette ikke funker på bra med i5/GTX 5xx serien vil jeg si. Det tekniske er uansett aldri noe å slakte ett spill i Beta for så med tanke på gameplay syntes jeg de har beholdt alle godsakene som gjør Battlefield serien det den er samt lagt til litt nytt (levelution er mer enn gimmick enn noe annet men kan ikke annet enn å syntes det er litt kult alikevel). Om dette legitimerer 5-600,- blir en personlig vurdering men for min del tror jeg nok det blir kjøp. Nå er jo også dette, så vidt jeg har fått med meg en Beta. Da er det normalt at spillet vil være noe 'uspillbart' for de fleste, slik at dette er ting de kan rette opp i før spillet kommer ut i fullversjon. Vil nok også ta litt tid (forhåpentligvis i denne måneden da) før AMD \ nVidia har kommet med sine drivere som hjelper mye på ytelsen. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Hos meg så brukes det sånn ca 6gb ram, og da er 1gb dedikert som ramdisk. Dvs at maskinen min bruker totalt 6gb. Lenke til kommentar
gholie Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Ein ting er sikkert, transport heliane tåler vanvittig mykje... Og det fører til at eg kan gjere nokre ganske tullete manøvrar og allikavel komme unna heilskinna Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Ein ting er sikkert, transport heliane tåler vanvittig mykje... Og det fører til at eg kan gjere nokre ganske tullete manøvrar og allikavel komme unna heilskinna Transport heli med 2 engi som reparerer og 2 gunners er latterlig op. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Hvilken CPU er dette på? Hvordan ligger GPU usage på? Gir ingen mening at du skal ha så mye bedre min fps enn meg Dette er med 4770k @ 4800mhz på Asrock OC formula med 2666mhz cl10 minne + et par Titan Hvem sa at det er lite cpuload med bf4 beta? Får teste 4960x en i kveld også for å se load på den. Endret 5. oktober 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Transport heli med 2 engi som reparerer og 2 gunners er latterlig op. Ganske likt som Bc2 og Valparaiso da ^^ Dog morro er det Lenke til kommentar
95andy95 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg vurderer BF4-premium, men forstår jeg det riktig at jeg må først kjøpe selve spillet, og deretter kjøpe premium medlemskap for 449,- i tillegg? Blir forvirret slik som de har satt opp siden her : http://www.battlefield.com/battlefield-4/buy Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 31-1;) og det var på xboxen og ikke sniper Har klart mye bedre enn 17-1 selv, det jeg skulle fram til var at Battlelog hadde skrevet at jeg hadde Mad Skills som jeg synes var litt moro. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Tja, tok min første runde i BF4 nå.. hadde mine tvil om PCen min ville klare det da den har blitt noen år.. Men joda. var ikke tegn til hakking. så det er jeg fornøyd med Var 50-90fps, så absolutt spillbart for min del. Skal ikke se bortifra at det blir noe bedre ytelse på release og evt nyere drivere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå