Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenker du på at full auto i BF2 var håpløst?

Det var jo ikke det.

Ehh.. jo.. i forhold til BF4. Hvor ofte liner du opp skudd med assaultrifle i BF4? Jeg gjør det ihvertfall aldri og jeg har ikke lagt merke til at gode spillere gjør det heller. I BF2 så var det lurt fordi det var sinnsyk recoil og ingen damage drop-off slik at 1xHS med assaultrifle (bortsett fra M16) var nok. I BF4 så trenger man minst 2 hs innenfor en relativ kort avstand (12-15m?), og økende utover det. Skyteteknikken (om man kan kalle det det i et spill) er totalt forskjellig fra BF2 til BF4. Hvor ofte så man f.eks folk som løp rundt med LMG og hipfira lange kill-streaks i BF2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med at man ikke hipfiret LMG i BF2 var den sinnsyke deviation eller spread eller hva man kaller det, det var egentlig ikke så mye rekyl i assult rifles i BF2, ikke de som var standard som m16, ak101 og ak47, fungerte utmerket å bruke full auto, men på lengre hold så brukte man så klart tap fire.

Det var også mye lettere å hive seg ned i prone å spraye i BF2, det var det ultimate trikset med LMG, men standard LMG til usmc i BF2 var rimelig useless, rpk-74 til mec var konge å ligge i prone å bare holde inne knappen.

Bullet spread var verre enn rekylen i BF2.

Men så klart så er måten du spiller på anderledes, men rekylen i BF2 var ikke sinnsyk, syns den var rimelig grei og lett, men så har jeg brukt 2-3k+ timer i BF2 også.

Men den var ikke sinnsyk out of this world insane den rekylen.

Men man sikter jo som regel alltid mot hode uansett hva slags våpen man har, man prøver jo å drepe folk fortest mulig, selv om det ikke alltid er like lett.

Btw, lange prone hipfire lmg kills var ikke umulig i BF2, du hadde så store fordeler om du pronet, selv mens du skøyt så hjalp det å prone.

Lenke til kommentar

Det med at man ikke hipfiret LMG i BF2 var den sinnsyke deviation eller spread eller hva man kaller det, det var egentlig ikke så mye rekyl i assult rifles i BF2, ikke de som var standard som m16, ak101 og ak47, fungerte utmerket å bruke full auto, men på lengre hold så brukte man så klart tap fire.

Det var også mye lettere å hive seg ned i prone å spraye i BF2, det var det ultimate trikset med LMG, men standard LMG til usmc i BF2 var rimelig useless, rpk-74 til mec var konge å ligge i prone å bare holde inne knappen.

Bullet spread var verre enn rekylen i BF2.

Men så klart så er måten du spiller på anderledes, men rekylen i BF2 var ikke sinnsyk, syns den var rimelig grei og lett, men så har jeg brukt 2-3k+ timer i BF2 også.

Men den var ikke sinnsyk out of this world insane den rekylen.

Men man sikter jo som regel alltid mot hode uansett hva slags våpen man har, man prøver jo å drepe folk fortest mulig, selv om det ikke alltid er like lett.

Btw, lange prone hipfire lmg kills var ikke umulig i BF2, du hadde så store fordeler om du pronet, selv mens du skøyt så hjalp det å prone.

Den var ikke sinnsyk, det er heller slik at i BF4 så er både rekylen og deviation sinnsyk lav. Ang. lmg så var de nær sagt ubrukelige med mindre man lå i BF2 eller på ekstremt kloss hold, i BF4 kan man fint strafe rundt og hipfire eller skyte folk på medium avstand stående med tapfire/auto, så det er en vesentlig forskjell. Selv så foretrekker jeg mg4/awg foran AR anytime med mindre jeg absolutt vil spille medic.

Det er fortsatt et spill og det har sikkert heller aldri vært intensjonen at BF4 skal være likt BF2. Jeg tenkte selv da jeg prøvde BF3 for første gang at dette vær jaggu meg helt annerledes enn BF2 og veldig likt COD, uten at jeg har spilt COD så veldig mye. Det er nødvendigvis ikke verre, men for min del så synes jeg at nettopp disse forskjellene ga mye bedre taktisk lagspill i BF2 og mindre følelsen av å være under konstant spam-ild. (Når man ser bort fra starten på Kharkand og artilleriet i BF2).

Endret av krabbemat
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man bruke Famas visst den er redusert til 900rpm? AEK blir jo overlegent bedre med mindre side to side recoil, større magasin å mye raskere reload. Jeg syntes våpen balansen var grei som den var, så skal de igjen begynne å kødde det til.

Du tok ikke hele bildet her. Det var en patch på CTE som forandret på mange våpen, ROF ble lavere og samtidig mange andre faktorer ble forandret. Som jeg forstod var Famas en allrounder med høy ROF etter den patchen.

Lenke til kommentar

Leste at det skulle gå an å spille "classic", med mange av de samme funksjonene som i BF2, slik at man ikke regenerer helse, at man ved magasinskifte mister gjenværende ammo, at man kun kan spawne på squad leader osv. Er det mange servere som kjører med dette?

Mener da dette var mulig helt fra release? Kommer bare an på serveren. Huk av i "advanced"

Lenke til kommentar

Herregud, "Dolphin Diving" i BF2 hadde jeg helt glemt! Noe så vanvittig teit. Mange ting har definitivt blitt bedre. Men de fikk kanskje patchet bort dette tullet mot slutten?

Det blei jo borte lenge før "slutten".

Men prone var nyttig i BF2 uansett, i BF4 har man egentlig ikke tid til å prone rundt, men man ser jo noen få instant pronere i BF4, som vi kalte de i BF2, men det funker sjeldent veldig bra i BF4.

Men jeg syns nå hipfire i BF2 var bedre enn BF4, selv når du bruker laser og alle attachements som går an for å få best hipfire så syns jeg fortsatt det var enklere å hipfire i BF2, men hipfire var nå strengt tatt bedre i BF3 også så, men ingen bruker hipfire på 150m heller.

Lenke til kommentar

Hvis man skal løpe rundt med C4 tar man nå support, feks C4 bil eller bike.

Ikke akkurat glad for det her, de forbanna jævlene som bare kaster C4 rundt hjørner og ned fra bygninger omtrent det eneste de gjør.

Ser ikke problemet. Blir sjelden eller aldri drept av C4 og jeg spiller en del på Locker og Metro...
Lenke til kommentar

Jeg stor koser meg med å prøve ut mange våpen på nytt å sjekke hvordan de fungerer nå, mye endringer, FAMAS er jo helt insane nå, den rate of fire også laser recoil, men litt kult at de faktisk har gitt bullpup våpnene egne fordeller nå.

SRR338 DMR til sniper class er jo faktisk også brukbar nå, endelig! tok jo bare et halvt år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...