Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når jeg var i militæret å skøt med AG3, så var det klin umulig å treffe blink med mere enn 1 skudd på full auto stående, så er glad de ikke har innført den realismen i BF serien. Alle hadde ligget rundt om på kartet med bipod å spillet hadde blitt rimelig kjedelig å spille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den generelle balansen i BF4 er okay, sett bort i fra at absolutt alt eier jets og heli. I forhold til BF3 er våpenbalansen veldig, veldig god. M16A3 FG+HB, anyone??? :p

 

Når det gjelder realisme vs. in-game balanse er det flere faktorer man må ta hensyn til. Blant annet vil det å bære et tungt maskingevær og ikke minst det å sikte med det være langt tyngre i virkeligheten enn med for eksempel karabin eller rifle (M246 er dobbelt så tung som M16). Jeg ville tatt i mot litt mer realisme med åpne armer dersom det hadde vært balansert in-game, men når utviklerne må begynne å redusere sprint speed for supports og alt mulig rart så skjønner jeg at det neppe lar seg gjøre.

 

I Total War-serien har jo store skip mange kanoner men dårlig treffsikkerhet, og små skip få kanoner men god treffsikkerhet - i virkeligheten var det stikk motsatt siden store skip ligger mye stødigere i havet. Med slik realisme ville et flaggskip ha senket en hel flåte med mindre skip og spillet ville vært ubalansert...

Lenke til kommentar

Tar jeg ikke helt feil, så bruker LMGene lengere tid på ADS, så enn viss form for realisme er det jo.

Når det kommer til Jet, så er det fortsatt klin umulig å ta ut de gode pilotene å derfor troner de som regel toppen i hver runde. Helikopter derimot sliter endel med alle lock on våpnene de har innført, er for kort reload tid på Stinger og Igla synes jeg. Man når som regel å få avfyrt 3 raketter før piloten har klart å komme seg utenfor lock on range. Hadde heller ikke hatt noe i mot at de innførte below radar i BF4 for å balansere det litt.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

 

 

Jeg ville tatt i mot litt mer realisme med åpne armer dersom det hadde vært balansert in-game, men når utviklerne må begynne å redusere sprint speed for supports og alt mulig rart så skjønner jeg at det neppe lar seg gjøre.

 

 

 

Det fungerte da utmerket å redusere stamina i BF2 etter hvilken klasse det var, medic og sniper var de som løpte raskest, men de hadde minst armor, assault og support hadde mest armor på kroppen og kunne ta imot mer skade men de brukte opp stamina mye fortere, men i BF2 så mista du stamina når du hoppa også, noe som de sikkert også kunne innført, nå kan jo alle uansett klasse, våpen etc bare løpe like fort uansett og uendelige distanser.

Så det burde jo vært slik at hvis du vil ha mye armor så løper du sakte/kortere distanse, hvis du driter i armor så løper du fortere/lengre distanse.

 

Men full auto real life lønner seg lite og mange gevær er også tunge og de blir ekstremt tunge når du skal løpe med de og gå med de over lengre distanser, selv om du er trent så tar det på, er jo en grunn til at de prøver å gjøre våpen og div utstyr lettere.

Lenke til kommentar

Ah, så du må ta de andre kravene PÅ et av de nye kartene. Den er jo litt kjip.

Tror ikke det, tror bare du må ha spillet et DA brett for å kunne fullføre de andre kravene.

Muligens jeg tar feil, enten det du sa der, eller det jeg sa nå, vil jeg tro.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Og forresten, m249 bruker samme ammunisjon som m16, men er tyngre, så det burde ha vært MYE mindre recoil på den, men det får vi ikke fordi da hadde det vært det beste våpenet i hele spillet ;) Så realisme gjør ikke meg noe da jeg elsker m249!

 

Sluttstykket og mekanismene i en M249 er vesentlig større og tyngre enn i en M-16 så rekylen skal være ganske mye tyngre/hardere der.

Lenke til kommentar

 

Og forresten, m249 bruker samme ammunisjon som m16, men er tyngre, så det burde ha vært MYE mindre recoil på den, men det får vi ikke fordi da hadde det vært det beste våpenet i hele spillet ;) Så realisme gjør ikke meg noe da jeg elsker m249!

Sluttstykket og mekanismene i en M249 er vesentlig større og tyngre enn i en M-16 så rekylen skal være ganske mye tyngre/hardere der.

 

Nope, det er total masse som skal flyttes som bestemmer rekyl.

Lenke til kommentar

Ja, desto tyngre våpen desto mindre opplevd rekyl får man.

This!

 

Krafta ut er lik krafta inn.

En patron i 5,56x45 har samme utgangshastighet og samme kulevekt i både en M4 og i en M249.

En M4 er betraktelig lettere enn en M249 og følt rekyl er dermed dertil kraftigere.

En M249 er ganske enkel å skyte med på full auto kontra en M4, jeg har prøvd begge.

 

MEN! Skit i det, vi spiller jo for å fragge nubs. Ikke for å onanere våpenkunnskaper :lol:

Endret av Doofen
Lenke til kommentar

 

 

 

Og forresten, m249 bruker samme ammunisjon som m16, men er tyngre, så det burde ha vært MYE mindre recoil på den, men det får vi ikke fordi da hadde det vært det beste våpenet i hele spillet ;) Så realisme gjør ikke meg noe da jeg elsker m249!

Sluttstykket og mekanismene i en M249 er vesentlig større og tyngre enn i en M-16 så rekylen skal være ganske mye tyngre/hardere der.

Nope, det er total masse som skal flyttes som bestemmer rekyl.

Du tenker på bevegelsesmengde?

Jeg har skutt med både 416 og LMG Minimi, tilsvarende de nevnte og lmg'en har vesentlig mer rekyl i seg enn 416 (eller m4/16...et eller annet av ar15 fammen). Det betyr dog ikke at du ikke kan få samlinger med et maskingevær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...