Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva slags sensitivitet spiller folk med? Har lenge brukt 450 DPI / 16% (in-game) og har brukt å hatt 20-24% accuracy med ACE 23 hver runde, men i går så stilte jeg ned til 450/13% og merker allerede nå en drastisk forbedring og har fått helt opp i 30% accuracy noen runder. Vet at proffene kan spille med langt lavere sensitivitet enn dette men musematta strekker ikke til, tar en 360 på rundt 33-35cm nå.

Jeg bruker egentlig for høy sens. Tenkte jeg skulle prøve og venne til meg lavere. Hvilken sensitivitet har du i windows da? Jeg har på nr. 6. 1000DPI og 12%

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6/11 i Windows her også. Bare prøv å stille ned DPI, finn gjerne frem et målebånd for å se hvor langt du flytter musa for å gjøre 360 grader i spillet, for meg er tar det cirka 90% av musematta.

 

EDIT: Det jeg skulle frem til var at man ganske raskt venner seg til lavere sensitivitet.

Endret av BALT3
Lenke til kommentar

400dpi høres jo veldig lite ut? jeg syntes det ble mer "hakkete" ingame da jeg eksperimenterte litt med dette for en lang tid siden, men det er mulig det var pga. andre grunner? Ser nå at den står på 1800dpi men kan stilles opp til hele 8000(!) i driveren. Men når jeg er i kjøretøy i spillet må jeg jo løfte musa som en gærning for å gjøre en rask rotasjon i kjøretøy så der vil jeg egentlig gjerne ha hatt veldig mye mer sensitivitet

Lenke til kommentar

Aner ikke hva min windows sense er, men den er standard slik den kommer ut av boksen/dvd/hdden whatever you call it, ingame sense, no idea, men på musa bruker jeg 400cpi(som det heter på min mus, ca samme som dpi regner jeg med) og 800 i tank/apc/AA/gunner i bil.

I fly og heli bruker jeg 400.

Slik jeg har satt det opp med min begrensede plass her jeg spiller så får jeg lett gjort 180 grader turn som inf relativt lett på noen få centimeter, med 800dpi/cpi i tank så må jeg løfte musa litt for å gjøre 180grader sving med tårnet.

Som inf gjør jeg vel 180 på ca 20cm eller noe, har sikkert passe høy ingame sense.

 

 

Ingen info om de mystifistiske gold battlesnacksene?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

400dpi høres jo veldig lite ut? jeg syntes det ble mer "hakkete" ingame da jeg eksperimenterte litt med dette for en lang tid siden, men det er mulig det var pga. andre grunner? Ser nå at den står på 1800dpi men kan stilles opp til hele 8000(!) i driveren. Men når jeg er i kjøretøy i spillet må jeg jo løfte musa som en gærning for å gjøre en rask rotasjon i kjøretøy så der vil jeg egentlig gjerne ha hatt veldig mye mer sensitivitet

 

hmm, husker eg rett no så kan du stille sensitiviteten i kjøretøy uavhengig av noe annet.

Lenke til kommentar

Generelt bør man holde seg langt unna alt som heter laser og høy dpi. Her en drittartikkel fra db/pressfire, overskriften er: "Den mest treffsikre musa i verden" NOT http://www.pressfire.no/anmeldelser/PC/8314/CM-Storm-Reaper

Laser, angle snapping, acceleration, fysjom fysjom!

Tror jeg har 1150 dpi (egentlig alt for høyt, passer best sånn med smal stol, må bytte snart), 12% på inf og 30 % på kjøretøy. Må venne meg til lavere, aim har mye å si altså.

Nå var det forresten dritmoro å spille lost island domination 48 player, fant en server med høy ticket og kun den banen, no explosive. Blir vel fler spesialiserte servere etterhvert. Mantle har også funket veldig bra, foruten 2 frys som jeg mistenker var pga det, så var ytelsen en del høyere og mer stabil.

Lenke til kommentar

Noen ganger får man de innenfor rekkevidde med stinger faktisk, noe som hjelper lite siden det tar bare 30 damage, må være kraftig skadet skal det bli disabled da.

Har sett folk som har tatt de ned med RPG, dog er dette noe som ikke funker i praksis, likedan som å ta ned heli med RPG ikke virker i praksis.

Lenke til kommentar

Stinger har jo helt latterlig dårlig rekkevidde, fly kan man bare glemme å ta ut i det hele tatt, og skulle man være heldig mot en veldig urutinert pilot og få lock er det jo bare å outrunne missilen eller flare i god gammel BF jalla stil.

Lenke til kommentar

Ta ned heli med rpg fungerer jo i praksis, hvordan klarer folk det om det ikke virker i praksis?

 

Men som sagt, det som kan ta ned gunship er fly eller MAA, sånn i 99,9% av alle tilfeller.

 

 

Hvordan er flare jalla?

Det er insane reload tid på flares og i BF4 så går det ikke å outrunne missilen rett frem, selv med afterburner, litt som i BF3, eneste missilen du kunne outrunne der med afterburner var javelin missil, men om det funker å snu mot stinger missilen som det gjorde i BF3 veit jeg ikke.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Ta ned heli med rpg fungerer jo i praksis, hvordan klarer folk det om det ikke virker i praksis?

Ehhh, la bombeskuddene dine fra "Little Bird" ta 10 sek. fra du skyter til de treffer så skjønner du kanskje hvorfor RPG ikke fungerer i praksis!!??

 

Og ja, Jalla flares: Hør at noen sikter etter deg, slipp ut flares, escape. Hvorfor kan ikke alle andre også få indikasjon når noen sikter på dem og ha en magisk knapp som gjør at du slipper unna??

Endret av Vice
Lenke til kommentar

 

Ta ned heli med rpg fungerer jo i praksis, hvordan klarer folk det om det ikke virker i praksis?

Ehhh, la bombeskuddene dine fra "Little Bird" ta 10 sek. fra du skyter til de treffer så skjønner du kanskje hvorfor RPG ikke fungerer i praksis!!??

 

Og ja, Jalla flares: Hør at noen sikter etter deg, slipp ut flares, escape. Hvorfor kan ikke alle andre også få indikasjon når noen sikter på dem og ha en magisk knapp som gjør at du slipper unna??

 

 

 

Flares er jo ikke designet på den måten i det hele tatt, dessuten, om du bruker flares for tidlig så blir du bare locka på igjen å skutt ned.

 

Og vel, du får jo til og med varsel når du kjører vannjet når noen locker deg med javelin/guided missiles whatever nå så hva mer har du å klage over?

Hopp av.

Alle kjøretøy har varsel når du lockes på og de fleste kjøretøy har ting som gjør at du enten kan slippe unna eller ta imot en eller to missil, selv flares funker ikke 100% hver gang.

Ingen countermessure i BF4 funker særlig bra hver gang og de som funker bra har latterlig lang reload tid og de funker i svært kort tid.

Og hvor får du i din villeste fantasi til at du bare slipper unna når du bruker flares?

Det er IKKE en usynlighets kappe, hvis du er langt unna flyet så er flares ok, men om du er nærmere så vil effekten avta og du kan skyte igjen og det fins som oftest flere ting som kan locke å ta ned ett fly på ett map enn bare en person, selv om det kanskje ikke føles sånn av og til, noen ganger er man bare på ett dårlig lag og da skal man ha en ulemper som gjør at man taper og blir delvis eid.

 

Men du vil at fly ikke skal ha noen counter messures?

Litt interessant å få servert dette av en spiller som bare spiller inf?

Tviler på at du sitter i mye kjøretøy når du spiller.

 

Men du veit, hvis du ikke klarer å slippe unna noen skarve kuler eller skyte ned ett fly, kanskje du bare gjør noe feil. ;)

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...