krabbemat Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 En annen ting jeg har irritert meg en del over og som ikke er en bug, men tydeligvis bare dårlig design er måten "modellene" beveger seg på når de truffet og "bukker" fremover mens gønnern blafrer rundt omkring i alle retninger mens fra deres view har full kontroll og aim. Og en atter annen ting jeg har irritert meg over er at suppression tilsynelatende har omtrent null effekt når man faktisk treffer fienden, men jævlig mye å si når man skyter på siden av dem, selv i lufta. Eksempelvis på Locker, som jeg spiller en del, så er det så godt som alltid et par luringer som ligger og headglitcher ved inngangen til C og som scorer 30-40-50 kills bare ved å campe med mg og som er vanskelige å ta ut fordi man havner i suppression med en gang man skal strafe frem og skyte på dem. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Startet på igjen med BF4 nå etter 2 mnd pause.. var en hyggelig overraskelse på mange måter og ikke minst var det veldig gøy å spille Second Assault. Map`ene har blitt bedre\mer variert og jeg har ennå ikke merket at spillet har hengt seg opp.. jeg var svært plaget med det tidligere. (bank i bordet). En ting som er irriterende.. spiller som aggressiv sniper på HC, men der har mange serverne begrenset med sniper-slots. Merkelig syns jeg, da dette går begge veier og det går fint an å gå rundt og være litt ops på det. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hvis det er sniper limit så står det ofte på server tittelen. Finnes fortsatt mange servere uten sniper limit. Selv har jeg begynt å bruke M1014 med slugs og full choke, f.eks. hvis det er sniper limit. Går ikke like langt som mange snipere, men har samme damage på nært hold. Liker også at man kan bruke DMR på alle klasser i BF4. Veldig godt alternativ til carbines med Engineer class. Lenke til kommentar
krabbemat Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Startet på igjen med BF4 nå etter 2 mnd pause.. var en hyggelig overraskelse på mange måter og ikke minst var det veldig gøy å spille Second Assault. Map`ene har blitt bedre\mer variert og jeg har ennå ikke merket at spillet har hengt seg opp.. jeg var svært plaget med det tidligere. (bank i bordet). En ting som er irriterende.. spiller som aggressiv sniper på HC, men der har mange serverne begrenset med sniper-slots. Merkelig syns jeg, da dette går begge veier og det går fint an å gå rundt og være litt ops på det. Jegt synes det er flott med begrensninger på sniper, da det veldig ofte ødelegger mye for lagspillet. Greit nok at det er enkelte som er så gode at de gir et positivt bidrag, men i det store og hele så er de som spiller sniper kun en hemsko for laget av den typen du gjerne finner hengende rundt mainbase eller pokker i vold unna både flagg og objective i søken etter skyhøy k/d-ratio og vanvittige marksman-bonuser (med fail på det første). 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Ser ut som BF4 kan spilles "kompetetivt" nå på et greitt nivå http://www.youtube.com/watch?v=00iB0a1RovI&feature=c4-overview&list=UU0G2qz-hoaCswQNgoWU_LTw Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Og en atter annen ting jeg har irritert meg over er at suppression tilsynelatende har omtrent null effekt når man faktisk treffer fienden, men jævlig mye å si når man skyter på siden av dem, selv i lufta. Eksempelvis på Locker, som jeg spiller en del, så er det så godt som alltid et par luringer som ligger og headglitcher ved inngangen til C og som scorer 30-40-50 kills bare ved å campe med mg og som er vanskelige å ta ut fordi man havner i suppression med en gang man skal strafe frem og skyte på dem. Men det er sånn suppression er designet for å funke, så de som bare bommer også kan få poeng, men nå er jo både suppression i seg selv og suppression score mye mindre/lavere enn den var i BF3, men det er slik det skal fungere, at man blir suppressed når folk skyter over deg enn at de treffer deg. De skal vel prøve å simulere en slags "frykt" på en måte. Endret 4. mars 2014 av meg0709 Lenke til kommentar
krabbemat Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Og en atter annen ting jeg har irritert meg over er at suppression tilsynelatende har omtrent null effekt når man faktisk treffer fienden, men jævlig mye å si når man skyter på siden av dem, selv i lufta. Eksempelvis på Locker, som jeg spiller en del, så er det så godt som alltid et par luringer som ligger og headglitcher ved inngangen til C og som scorer 30-40-50 kills bare ved å campe med mg og som er vanskelige å ta ut fordi man havner i suppression med en gang man skal strafe frem og skyte på dem. Men det er sånn suppression er designet for å funke, så de som bare bommer også kan få poeng, men nå er jo både suppression i seg selv og suppression score mye mindre/lavere enn den var i BF3, men det er slik det skal fungere, at man blir suppressed når folk skyter over deg enn at de treffer deg. De skal vel prøve å simulere en slags "frykt" på en måte. Det skjønner jeg, men at man skal komme i suppression når folk skyter forbi deg, men ikke når de skyter på deg (noe suppression får man, men det burde vært mye mer), henger ikke på greip. Det blir som når du overrasker noen og får inn et par skudd så snur de seg og tar deg fordi de har et våpen med høyere rpm og nesten uendret aim. Altså, det endrer jo ikke balansen i spillet fordi det er jo likt for alle, men for min del så teller slikt negativt for gameplayet. Man kommer konstant opp i situasjoner hvor man tenker "hva faen skjedde?!". Ser man på chat-feeden så er det temmelig mange som blir frustrerte over slikt. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Nå skjer det med meg "med vilje" da jeg liker småsaker som engeneer har, med heller ofte en skjeldent skyter jeg noen først, gjerne bakfra mens de står stille og de snur seg og dreper meg med 10% hp igjen. De jeg skyter på blir bare irritert av kilingen. Endret 4. mars 2014 av War Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hvis det er sniper limit så står det ofte på server tittelen. Finnes fortsatt mange servere uten sniper limit. Selv har jeg begynt å bruke M1014 med slugs og full choke, f.eks. hvis det er sniper limit. Går ikke like langt som mange snipere, men har samme damage på nært hold. Liker også at man kan bruke DMR på alle klasser i BF4. Veldig godt alternativ til carbines med Engineer class. Full choke og slugs? Choke brukes for å minske spredning av pelletsene i hagla, så tror ikke det har noe positiv effekt med slugs. I det virkelige liv hadde du nok sittet med en bananskall formet hagle siden slugsen ikke kommer seg ut av munnstykket 1 Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hvis det er sniper limit så står det ofte på server tittelen. Finnes fortsatt mange servere uten sniper limit. Selv har jeg begynt å bruke M1014 med slugs og full choke, f.eks. hvis det er sniper limit. Går ikke like langt som mange snipere, men har samme damage på nært hold. Liker også at man kan bruke DMR på alle klasser i BF4. Veldig godt alternativ til carbines med Engineer class. Full choke og slugs? Choke brukes for å minske spredning av pelletsene i hagla, så tror ikke det har noe positiv effekt med slugs. I det virkelige liv hadde du nok sittet med en bananskall formet hagle siden slugsen ikke kommer seg ut av munnstykket "watermarked pictures ftw" 1 Lenke til kommentar
krabbemat Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Hvis det er sniper limit så står det ofte på server tittelen. Finnes fortsatt mange servere uten sniper limit. Selv har jeg begynt å bruke M1014 med slugs og full choke, f.eks. hvis det er sniper limit. Går ikke like langt som mange snipere, men har samme damage på nært hold. Liker også at man kan bruke DMR på alle klasser i BF4. Veldig godt alternativ til carbines med Engineer class. Full choke og slugs? Choke brukes for å minske spredning av pelletsene i hagla, så tror ikke det har noe positiv effekt med slugs. I det virkelige liv hadde du nok sittet med en bananskall formet hagle siden slugsen ikke kommer seg ut av munnstykket Tror det påvirker accuracy uansett i spillet, men det hadde vært et interessant moment om spillet tok hensyn til løpsspreng. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Jævlig sært om man kan kjøre choke og slug ja, men er jo tross alt Battlefield vi snakker her, hvor realismen stopper ved at folk har armer og bein og kjøretøy har hjul... Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Hvis det er sniper limit så står det ofte på server tittelen. Finnes fortsatt mange servere uten sniper limit. Selv har jeg begynt å bruke M1014 med slugs og full choke, f.eks. hvis det er sniper limit. Går ikke like langt som mange snipere, men har samme damage på nært hold. Liker også at man kan bruke DMR på alle klasser i BF4. Veldig godt alternativ til carbines med Engineer class. Full choke og slugs? Choke brukes for å minske spredning av pelletsene i hagla, så tror ikke det har noe positiv effekt med slugs. I det virkelige liv hadde du nok sittet med en bananskall formet hagle siden slugsen ikke kommer seg ut av munnstykket Jeg vet hva det egentlig er til, men prøvde det siden avløpet ble lengre og derfor burde farten på kula øke og avstanden blir lengre. Vet ikke om det fungerer sånn i BF4, men det virker som det kanskje har litt og si på hvor langt kula går før den begynner å dale mot bakken... Lenke til kommentar
krabbemat Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Jævlig sært om man kan kjøre choke og slug ja, men er jo tross alt Battlefield vi snakker her, hvor realismen stopper ved at folk har armer og bein og kjøretøy har hjul... ..og man kan bli skutt i fjeset på kloss hold med assaultrifler i alle kalibre uten å gå ned for telling. Lenke til kommentar
krabbemat Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Hvis det er sniper limit så står det ofte på server tittelen. Finnes fortsatt mange servere uten sniper limit. Selv har jeg begynt å bruke M1014 med slugs og full choke, f.eks. hvis det er sniper limit. Går ikke like langt som mange snipere, men har samme damage på nært hold. Liker også at man kan bruke DMR på alle klasser i BF4. Veldig godt alternativ til carbines med Engineer class. Full choke og slugs? Choke brukes for å minske spredning av pelletsene i hagla, så tror ikke det har noe positiv effekt med slugs. I det virkelige liv hadde du nok sittet med en bananskall formet hagle siden slugsen ikke kommer seg ut av munnstykket Jeg vet hva det egentlig er til, men prøvde det siden avløpet ble lengre og derfor burde farten på kula øke og avstanden blir lengre. Vet ikke om det fungerer sånn i BF4, men det virker som det kanskje har litt og si på hvor langt kula går før den begynner å dale mot bakken... Hastigheten påvirkes ikke i spillet. Alle prosjektilene i spillet har en random deviation som går innenfor en tenkt kjegleform. Med høyere accuracy så er denne kjeglen (konen) smallere, dette gjelder både slugs og pellets. Det er faktisk bare å teste det ut, men jeg er ganske sikker på at choke påvirker både slugs og pellets. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Jeg tror det er bedre å bare kjøre standard barrel med slugs. Kan ikke se for meg at det har en positiv effekt, men man vet jo aldri, det er jo trossalt bare et spill. Lenke til kommentar
krabbemat Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Jeg tror det er bedre å bare kjøre standard barrel med slugs. Kan ikke se for meg at det har en positiv effekt, men man vet jo aldri, det er jo trossalt bare et spill. Jeg er nok ganske så sikker på at det ikke gir større spredning, men ettersom det gir en mindre spredning på pellets så antar jeg at det også gir mindre spredning på slugs, slik 'spillmekanikken' fungerer. For spillet så er pellets og slugs mer eller mindre det samme, pellets er bare mange prosjektiler med mindre damage, og disse har en gitt spredning på samme måte som slugs har en viss spredning (dog en del mindre i utgangspunktet). Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Hvis det er sniper limit så står det ofte på server tittelen. Finnes fortsatt mange servere uten sniper limit. Selv har jeg begynt å bruke M1014 med slugs og full choke, f.eks. hvis det er sniper limit. Går ikke like langt som mange snipere, men har samme damage på nært hold. Liker også at man kan bruke DMR på alle klasser i BF4. Veldig godt alternativ til carbines med Engineer class. Full choke og slugs? Choke brukes for å minske spredning av pelletsene i hagla, så tror ikke det har noe positiv effekt med slugs. I det virkelige liv hadde du nok sittet med en bananskall formet hagle siden slugsen ikke kommer seg ut av munnstykket Jeg vet hva det egentlig er til, men prøvde det siden avløpet ble lengre og derfor burde farten på kula øke og avstanden blir lengre. Vet ikke om det fungerer sånn i BF4, men det virker som det kanskje har litt og si på hvor langt kula går før den begynner å dale mot bakken... Sånn som det er i virkeligheten så får du ikke ett lengre løp med en choke, det er noe du skrur inn i løpet på noen gjenger innvendig i løpet og løpet ditt blir ikke lengre. Om løpet ditt blir noen cm lengre i bf4 så hjelper det vel ikke så mye uansett, men om man ser på de grafene inni spillet så ser du at ting blir verre om du bruker en choke med slug. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Finnes det en tråd for man kan Adde folk? Legg meg gjerne til: GreedyMuffin Lenke til kommentar
Mamasboy Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Mistet trådkorset når jeg skal skyte fra hoften, klarer ikke å få de tilbake. Dette gjelder bare online. Noen som kan hjelpe meg å få de tilbake? Frustrert PC skyter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå