Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplevde igår første feil på lenge. skyte-lyd i båt på Paracel ble stuck. Helvete å irriterende.

Finnes det forresten noe upgrade-greie som gir en noe flare-aktig med enn hvert 25sek eller hva det er? Er faen så vanskelig å unngå dem manuellt, iallefall om flere med lockon. De vanlige er det bare å fly som en idiot så treffer de aldri.

Lenke til kommentar

Hva synes folk om at man får så lite poeng ved å ta flagg i domination? Man får jo flere hundre poeng i CQ mens usle 25 i domination. Jeg tror det hadde blitt mye mer spennende domination-kamper hvis flaggene var mer verdifulle og ta over.

Synes vel det er nok en idiot-avgjørelse fra Dice i BF4.

Lenke til kommentar
Skjønner rett og slett ikke hvordan noen klarer å bli flinke i dette spillet. Har en K/D på 0,56 og klarer ikke på noen måte å få den høyere. Greit nok at jeg kanskje ikke er verdensmester i slike spill, men dette går jo over alle støvleskaft.

Spawn/die

Spawn/die

Spawn/die

Repeat until RageQuit. :(

Lenke til kommentar

Skjønner rett og slett ikke hvordan noen klarer å bli flinke i dette spillet. Har en K/D på 0,56 og klarer ikke på noen måte å få den høyere. Greit nok at jeg kanskje ikke er verdensmester i slike spill, men dette går jo over alle støvleskaft.

Spawn/die

Spawn/die

Spawn/die

Når du spiller helt håpløst kan det lønne seg å bytte server etter endt spill. Ofte havner man i en situasjon hvor man gjør det samme om og om igjen, og blir drept konstant.

Lenke til kommentar

Spawn/die
Spawn/die
Spawn/die

Samme skjedde med meg da jeg gikk fra BF2 til BF3, etter en liten stund fant jeg ut at der man i BF2 faktisk måtte stå i ro og skyte maks 2-3 skudd i kjapp rekkefølge for å treffe så måtte man i BF3 (og BF4) være i bevegelse og holde inn knappen til man får kill, litt satt på spissen.

Lenke til kommentar

Spawn/die
Spawn/die
Spawn/die

Skift server. Noen er belemret med enkelte juksemakere som gjør det helt uspillbart dersom du er på det andre laget. En annen ting som er et større et problem er at alle hele tiden skal være på vinnerlaget slik at lagene blir fullstendig skjeve og det ene laget blir fullstendig overkjørt. Da er det veldig lett å havne i spawn/die/ragequit syklusen. Men det er visst det som er det som gjelder nå for tiden: man skal ha fullstendig ujevne lag og det er ikke morsomt å spille med like odds lenger. Shitkidsa blir stadig flere.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Når du spiller helt håpløst kan det lønne seg å bytte server etter endt spill. Ofte havner man i en situasjon hvor man gjør det samme om og om igjen, og blir drept konstant.

Og veldig ofte havner man i den situasjonen at det laget som gjør det best tiltrekker seg de beste spillerne på det andre laget og vips så har man et uberlag og et rævvalag som ingen gidder å spille på. Ser veldig ofte at et lag har mistet kanskje bare 10-15% av ticketene når det vinner og da er det ikke spesielt moro.

En annen ting som ofte skjer når det begynner å gå i dass er at folk tenker: "Jeg gidder faen ikke å løpe rundt og prøve å ta flagg og bli drept gang på gang, jeg tar heller og camper i spawn og sniper oss til seier!!". Da går det til helvete.

Lenke til kommentar

Da bør du begynne å analysere hvorfor du dør hele tiden, og ta noen korrigerende grep, uten å vite noe mer kan jeg anbefale følgende: (Ok jeg forutsetter at du spiller på PC)

- Sørg for at du har FPS på godt over 60. Sett ned grafikkinnstillinger om nødvendig.

- Sett ned mus-sensitivitet. ( og kjøp større musmatte ;) )

- Spill forsiktigere/defensivt, ikke løp fremover hele tiden, prøv å ha dekning bak og på siden så ofte som mulig.

- Bruk headset, lyd er viktig i spillet. Spesielt kombinert med minimap.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

- Spill forsiktigere/defensivt, ikke løp fremover hele tiden, prøv å ha dekning bak og på siden så ofte som mulig.

Definitivt det beste tipset, minimapet er også gull, med mindre han har rotet seg inn på en hardcore server :p

Lenke til kommentar

Veldig viktig er det jo også at du kan kartet noenlunde bra. Det er alltid "hotspots" som man gjør lurt i å unngå. Man bør alltid vite hvor fienden potensielt kan komme fra og sørge for å ha sidene mest mulig dekket. Men dette er ting som krever erfaring og mye spilling, og inntil man lærer seg dette spiller man alltid med en stor ulempe i forhold til de andre. Husk at dersom man feks. begynner å spille BF4 nå så er det gærninger som har hundrevis av timer i spilletid allerede og som har et enormt stort forsprang og ekstremt stor fordel i forhold til deg selv.

Lenke til kommentar

Noen tips (det meste er nok allerede nevnt):

- Lær kartene:

- Hvor store er flagg sonene, det hjelper deg i å finne trygge(re) steder å være noe du prøver å ta ett flagg. Eller hvor du kan finne fienden som prøver å ta det samme flagget.

- Public er ganske forutsigbart, mange går de samme veiene fra A til B, finn ut hvor disse går

- Som infanteri lær deg hvilke "veier" som gir god dekning. Men disse veiene er ofte årsaken til punktet over ;)

- "Spray 'n Pray" fungerer stort sett dårlig

- Ikke løp rundt som en gal, kan ofte være bedre å vente på, enn oppsøke fienden

- Ikke spawn i en "hot zone", velg ett litt tryggere område og jobb deg mot der hvor det er action. Spesielt med tanke på at du er spawnet inn på serveren/kartet før det kommer til syne på din skjerm.

Lenke til kommentar

Mange gode råd her. Tror nok mitt største problem er at jeg har litt for dårlig tålmodighet, og løper som en blind høne mot det nærmeste røde flagget. At jeg ikke kan treffe en låvedør på fem meters hold hjelper selvsagt heller ikke. Dert rare er at jeg klarer meg ganske bra i "Domination". Dessverre liker jeg av en eller annen grunn mye bedre å spille på store baner. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...