Feh Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Altså. Hvor stor nedlastningskapasitet på linje du har spiller ingen rolle. Du kan spille BF4 fint på en 2Mbps linje uten at du opplever lagg Gitt at ikke en eneste annen prosess, enhet eller noe annet bruker linja samtidig, kanskje. Med 5 mb linje var det nok at telefonen min lastet ned app oppdateringer eller at én annen person i huset satt å surfet nok til at det oppstod lagg fra helvete. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Igjen, spiller ingen rolle hvor mange som er på nettet samtidig, men hvor mye av linjekapasiteten som blir brukt. Om hele, eller nesten hele internetkapasiteten blir brukt, så vil man oppleve mye pakketap \ lag ingame. Har man større kapasitet feks 20Mbps eller 50Mbps, så kan mer av linjen bli brukt uten at man vil oppleve noe lag. At en annen person surfer på nettet på en 5Mbps skal normalt sett gå uten problemer, for han som spiller, så fremt han andre ikke streamer eller laster inn store nettsider. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg hadde kjempeproblemer med BF hvis en eller begge av foreldrene mine surfet samtidig som jeg spilte. Både da vi hadde 3 og 5 mbit ned hastighet. Ingen streaming e.l. på de, kun surfing og det var nok. Selvfølgelig har det sammenheng med hvor mye av kapasiteten som ble brukt, men slik jeg opplevde det ville de få sekundene det tok å laste inn f.eks forsiden på vg.no være nok til å gi meg kraftig rubberbanding ingame. Når ingen av de var hjemme gikk det for det meste glatt, men som nevnt skulle det ikke mer til enn at telefonen begynte å oppdatere en app før det var i gang igjen. Så en lavkapasitets linje er helt avhengig av at det ikke er noe/noen andre som bruker nettet samtidig for at det skal bli god flyt. Var en sann fryd å endelig overta leiligheten og få 25/25 og endelig kunne spille uten den hersens rubberbandinga. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Snakket litt med en DICE ansatt om når de vil komme med en patch som fikser server kræsj og nettkode problemene. Han sa at vi mest sannsynlig ville få en patch som fikser server kræsj før helga Han kunne desverre ikke si så mye om nettkoden, men de jobbet skift med å få det fikset fortest mulig. 2 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Nå som spillet har vært ute en stund, hva tenker folk om air vs. land vs. water balansen? Selv synes jeg det fungerer ganske bra, problemet er at det er for mange servere med fast vehicle spawn. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Nå som spillet har vært ute en stund, hva tenker folk om air vs. land vs. water balansen? Selv synes jeg det fungerer ganske bra, problemet er at det er for mange servere med fast vehicle spawn. Balansen er bra om spillerne som bruker kjøretøyene er jevnt gode på begge team og har en jevn støtte fra bakkestyrker. Av og til kan det virke ganske så skjevt men det er jo i grunn spillerne sin feil noe man fort ser på poengene til folk. Lenke til kommentar
GHADBANDIT Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Nå som spillet har vært ute en stund, hva tenker folk om air vs. land vs. water balansen? Selv synes jeg det fungerer ganske bra, problemet er at det er for mange servere med fast vehicle spawn. Rush ser også ut til å ha i overkant kjapp vehicle spawn. Synes ellers balansen er relativt god og liker faktisk at de har nerfet helikopterene litt. Man kan fremdeles gjøre det bra med dem, men dersom de dominerer er det kun det andre laget sin skyld og ikke infinte flares (som jo ble nerfet i bf3 også). Men synes som sagt også at det blir litt slitsom med konstant strøm av båter og LAVer pga hyppig spawn. Tar litt av gleden ved å ha tatt knekken på en plagsom LAV når to nye runder hjørnet 10 sek seinere... Forresten andre som synes minigunen på transporthelien har blitt mye kjipere enn i bf3? Virker som alle kulene går rundt det du sikter på... Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Av de kartene og serverne jeg har spilt på CQ så virker det som en grei balanse angående vehiclespawn. De fleste kartene er forholdsvis store så det tar litt tid å komme seg frem, med mindre det er snakk om heli eller jet. Spilt veldig mye Shanghai CQ og jeg kan sitte i Viperen godt over halve runden før noen greier å skyte meg ned, så gode heli piloter er veldig greit å ha på enkelte maps. Paracel Storm på rush synes jeg er noe ubalansert, føler alltid det er 4-5+ båter på sjøen hele tiden. Greit med tanke på de to første basene, men med de resterende baser trenger man ikke overflod av båter. Forresten andre som synes minigunen på transporthelien har blitt mye kjipere enn i bf3? Virker som alle kulene går rundt det du sikter på... Med andre ord, ja... Endret 12. november 2013 av The Doctor Lenke til kommentar
aGal Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 http://www.bit-tech.net/gaming/pc/2013/11/11/battlefield-4-review/2 Lenke til kommentar
GHADBANDIT Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Av de kartene og serverne jeg har spilt på CQ så virker det som en grei balanse angående vehiclespawn. De fleste kartene er forholdsvis store så det tar litt tid å komme seg frem, med mindre det er snakk om heli eller jet. Spilt veldig mye Shanghai CQ og jeg kan sitte i Viperen godt over halve runden før noen greier å skyte meg ned, så gode heli piloter er veldig greit å ha på enkelte maps. Paracel Storm på rush synes jeg er noe ubalansert, føler alltid det er 4-5+ båter på sjøen hele tiden. Greit med tanke på de to første basene, men med de resterende baser trenger man ikke overflod av båter. Med andre ord, ja... HAHAHA! Det oppsummerer vel opplevelsen ganske godt ja! Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Snakket litt med en DICE ansatt om når de vil komme med en patch som fikser server kræsj og nettkode problemene. Han sa at vi mest sannsynlig ville få en patch som fikser server kræsj før helga Han kunne desverre ikke si så mye om nettkoden, men de jobbet skift med å få det fikset fortest mulig. Og dette inkluderer at spillet fryser også? Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Og dette inkluderer at spillet fryser også? Det er vel ikke noe kjent problem? Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Det er vel ikke noe kjent problem? Virker som det nok folk som sliter med det også. Eg får nå ikke spilt fordi spillet fryser hver tredje runde i snitt. Har mer enn god nok pc og har fulgt med Grader og diverse og ser ingenting som skal tyde på at det skal fryse Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Virker som det er kjent nok, http://bf4central.com/2013/11/dice-details-upcoming-patch-fixes/ Utdrag "DICE releases some notes on the upcoming BF4 patch, set to fix the game crashes and freezes" Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Og dette inkluderer at spillet fryser også? Tror det har noe med serveren å gjøre at spillet låser seg. Så regner med de også har det med i patchen Endret 12. november 2013 av 1982kims 1 Lenke til kommentar
Meinang Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Operation locker mappet har en tendens til å ende med en evig stand-off hvor all kamp skjer mellom to dører, og alt man ser er granater, launchers, healere, med-kits og ammo-boxer over alt. Det er litt synd, for bortsett fra de flaskehalsene er det et kult map. Noen som har vært i denne situasjonen og som har funnet en måte å komme ut av den? Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Tror det har noe med serveren å gjøre at spillet låser seg. Så regner med de også har det med i patchen Bare å håpe de får fingeren ut å fikser det. Nå har eg ikke pc før den nye er hus om ca en uke, krysser fingrene for at det er fikset innen den tid. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Noen som har vært i denne situasjonen og som har funnet en måte å komme ut av den? Jeg pleier å fortelle laget at de skal rushe når de kommer til chokepoints og det fungerer 50/50. Noen ganger klarer laget å presse seg frem, andre ganger ikke. Jeg unngår dog servere med 64 players siden jeg synes de minste kartene er for små. 40-50 players pleier være greit. For Rush fungerer 32 også veldig bra. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Bare å håpe de får fingeren ut å fikser det. Nå har eg ikke pc før den nye er hus om ca en uke, krysser fingrene for at det er fikset innen den tid. Nådde ikke å få så mye info for spillet fryste her å rett etter at han svarte 1 Lenke til kommentar
GHADBANDIT Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Operation locker mappet har en tendens til å ende med en evig stand-off hvor all kamp skjer mellom to dører, og alt man ser er granater, launchers, healere, med-kits og ammo-boxer over alt. Det er litt synd, for bortsett fra de flaskehalsene er det et kult map. Noen som har vært i denne situasjonen og som har funnet en måte å komme ut av den? Rush eller CQ? Det er vel 2 store flaskehalser, 1 inn til panopticon og 1 inn til der de siste M-commene er i rush. Begge steder er det to alternative veier, og man kan vel krysse hele mappet utendørs også? Flaskehalsene er et flott sted å farme heals og resupplies da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå